THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
DOI: | 10.19177/reen.v9e12016232-264 |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3434 |
Resumo: | The aim of this study was to verify the relationship between pricing capabilities and retailer performance. We conducted a survey with 333 retailers. We used structural analysis to evaluate the relationships between paths. The results of this study indicate that the retailer prices based on customer expectations and prices based on competitive market conditions have a positive and significant relationship with the pricing capability, which in turn has a positive and significant relationship with retailer performance. |
id |
UNISUL-1_8e94b52fec876c274b461fc63ae66e64 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3434 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
spelling |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCELA RELACION ENTRE LA CAPACIDADES DE PRECIOS Y LO RENDIMIENTO DE MINORISTAA RELAÇÃO ENTRE AS CAPACIDADES DE PRECIFICAÇÃO E O DESEMPENHO VAREJISTAMarketingRetailPricing CapabilitiesPerformance.MarketingTiendaCapacidades de fijación de preciosRendimiento.MarketingVarejoCapacidades de PrecificaçãoDesempenho.The aim of this study was to verify the relationship between pricing capabilities and retailer performance. We conducted a survey with 333 retailers. We used structural analysis to evaluate the relationships between paths. The results of this study indicate that the retailer prices based on customer expectations and prices based on competitive market conditions have a positive and significant relationship with the pricing capability, which in turn has a positive and significant relationship with retailer performance.El objetivo de este estudio fue investigar empíricamente la relación entre las capacidades de fijación de precios y el desempeño minorista. Se realizó una encuesta a 333 empresas y minoristas, conanálisis estructurales utilizados para evaluar las relaciones entre los caminos. Los resultados muestran que, en los minoristas, los precios en base a las expectativas del cliente y los precios en base a las condiciones de mercado competitivas tienen una relación positiva y significativa con la capacidad de fijación de precios, que a su vez tiene una relación positiva y significativa con el rendimiento minorista.O objetivo deste estudo foi verificar empiricamente a relação entre as capacidades de precificação e o desempenho da varejista.Foi realizado um survey com 333 varejistas e utilizada análise estrutural para avaliar as relações entre caminhos.Os resultados apontam que,nas empresas varejistas, os preços baseados nas expectativas do cliente e os preços baseados nas condições concorrenciais do mercado possuem relação positiva e significativa com a Capacidade de Precificação que, por sua vez, possui relação positiva e significativa com o Desempenho Varejista.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-05-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/343410.19177/reen.v9e12016232-264Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 232-2641984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3434/2605Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlves, Carlos AlbertoVarotto, Luis FernandoGonçalves, Marcelo Neves2016-06-15T13:45:52Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3434Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:29.456539Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE LA RELACION ENTRE LA CAPACIDADES DE PRECIOS Y LO RENDIMIENTO DE MINORISTA A RELAÇÃO ENTRE AS CAPACIDADES DE PRECIFICAÇÃO E O DESEMPENHO VAREJISTA |
title |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE |
spellingShingle |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE Alves, Carlos Alberto Marketing Retail Pricing Capabilities Performance. Marketing Tienda Capacidades de fijación de precios Rendimiento. Marketing Varejo Capacidades de Precificação Desempenho. Alves, Carlos Alberto Marketing Retail Pricing Capabilities Performance. Marketing Tienda Capacidades de fijación de precios Rendimiento. Marketing Varejo Capacidades de Precificação Desempenho. |
title_short |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE |
title_full |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE |
title_fullStr |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE |
title_full_unstemmed |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE |
title_sort |
THE RELATIONSHIP BETWEEN PRICING CAPABILITIES AND THE RETAILER PERFORMANCE |
author |
Alves, Carlos Alberto |
author_facet |
Alves, Carlos Alberto Alves, Carlos Alberto Varotto, Luis Fernando Gonçalves, Marcelo Neves Varotto, Luis Fernando Gonçalves, Marcelo Neves |
author_role |
author |
author2 |
Varotto, Luis Fernando Gonçalves, Marcelo Neves |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves, Carlos Alberto Varotto, Luis Fernando Gonçalves, Marcelo Neves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Marketing Retail Pricing Capabilities Performance. Marketing Tienda Capacidades de fijación de precios Rendimiento. Marketing Varejo Capacidades de Precificação Desempenho. |
topic |
Marketing Retail Pricing Capabilities Performance. Marketing Tienda Capacidades de fijación de precios Rendimiento. Marketing Varejo Capacidades de Precificação Desempenho. |
description |
The aim of this study was to verify the relationship between pricing capabilities and retailer performance. We conducted a survey with 333 retailers. We used structural analysis to evaluate the relationships between paths. The results of this study indicate that the retailer prices based on customer expectations and prices based on competitive market conditions have a positive and significant relationship with the pricing capability, which in turn has a positive and significant relationship with retailer performance. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3434 10.19177/reen.v9e12016232-264 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3434 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v9e12016232-264 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3434/2605 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 232-264 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1822181669259444224 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.19177/reen.v9e12016232-264 |