FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aguiar, Helder de Souza
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Consoni, Flavia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4877
Resumo: The article searches to map the manager’s decisions in order to understand what has been the franchisor system for choose regarding to characteristics, and what the metrics has been adopted to measure the performance Though 15 interviews with Brazilian franchise there was confirmation that revenue is the main metric used by national franchises to measure performance, although other indicators are also used in a complementary way. In addition, two other factors were cited by the interviewees as relevant during the performance evaluation: the underinvestment aligned to the presence, and the relationship, influenced by the network time.
id UNISUL-1_9503f0af03a187f878f4aa01eb1ccc4a
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4877
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISESFACTORES Y MÉTRICAS QUE INFLUYEN EN EL RENDIMIENTO DE FRANQUICIADOS: UN ENFOQUE BASADO EN FRANQUICIAS BRASILEÑASFATORES E MÉTRICAS QUE INFLUENCIAM NO DESEMPENHO DE FRANQUEADOS: UMA ABORDAGEM COM BASE EM FRANQUIAS BRASILEIRASBrazilian franchisingFranchiseeBusiness partnersDecision makingFranchising.Franquicias brasileñasFranquiciadosSocios de negociosToma de decisionesFranchising.Franquias brasileirasFranqueadosParceiros de negóciosTomada de decisãoFranchising.The article searches to map the manager’s decisions in order to understand what has been the franchisor system for choose regarding to characteristics, and what the metrics has been adopted to measure the performance Though 15 interviews with Brazilian franchise there was confirmation that revenue is the main metric used by national franchises to measure performance, although other indicators are also used in a complementary way. In addition, two other factors were cited by the interviewees as relevant during the performance evaluation: the underinvestment aligned to the presence, and the relationship, influenced by the network time.Este trabajo buscó el mapeo de las decisiones de gestores de redes de franquicias para comprender cuál ha sido la sistemática de elección de los franquiciadores en términos de sus características y cuáles las métricas adoptadas para medir el desempeño. A través de entrevistas con 15 franquiciadores brasileños se confirmó que los ingresos son la principal métrica utilizada por las franquicias nacionales para medir desempeño, aunque otros indicadores también se utilizan de forma complementaria. Dos otros factores fueron citados por los entrevistados como influyentes de la evaluación del desempeño: la subinversión alineada a la presencia, y la relación, influenciada por el tiempo de red.Este artigo buscou mapear decisões de gestores de redes de franquias de forma a compreender qual tem sido a sistemática da escolha dos franqueadores em termos de características, e quais as métricas adotadas para mensurar o desempenho. Por meio de entrevistas com 15 franqueadores brasileiros confirmou-se que a receita é a principal métrica utilizada pelas franquias nacionais para medir desempenho, embora indicadores outros também sejam utilizados de forma complementar. Dois outros fatores foram citados pelos entrevistados como influenciadores da avaliação do desempenho: o subinvestimento alinhado à presença, e o relacionamento, influenciado pelo tempo de rede.Universidade do Sul de Santa Catarina2017-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/487710.19177/reen.v10e22017201-224Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 2 (2017); 201-2241984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4877/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessAguiar, Helder de SouzaConsoni, Flavia2017-12-22T03:24:49Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4877Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:32.170804Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
FACTORES Y MÉTRICAS QUE INFLUYEN EN EL RENDIMIENTO DE FRANQUICIADOS: UN ENFOQUE BASADO EN FRANQUICIAS BRASILEÑAS
FATORES E MÉTRICAS QUE INFLUENCIAM NO DESEMPENHO DE FRANQUEADOS: UMA ABORDAGEM COM BASE EM FRANQUIAS BRASILEIRAS
title FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
spellingShingle FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
Aguiar, Helder de Souza
Brazilian franchising
Franchisee
Business partners
Decision making
Franchising.
Franquicias brasileñas
Franquiciados
Socios de negocios
Toma de decisiones
Franchising.
Franquias brasileiras
Franqueados
Parceiros de negócios
Tomada de decisão
Franchising.
title_short FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
title_full FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
title_fullStr FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
title_full_unstemmed FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
title_sort FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
author Aguiar, Helder de Souza
author_facet Aguiar, Helder de Souza
Consoni, Flavia
author_role author
author2 Consoni, Flavia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Aguiar, Helder de Souza
Consoni, Flavia
dc.subject.por.fl_str_mv Brazilian franchising
Franchisee
Business partners
Decision making
Franchising.
Franquicias brasileñas
Franquiciados
Socios de negocios
Toma de decisiones
Franchising.
Franquias brasileiras
Franqueados
Parceiros de negócios
Tomada de decisão
Franchising.
topic Brazilian franchising
Franchisee
Business partners
Decision making
Franchising.
Franquicias brasileñas
Franquiciados
Socios de negocios
Toma de decisiones
Franchising.
Franquias brasileiras
Franqueados
Parceiros de negócios
Tomada de decisão
Franchising.
description The article searches to map the manager’s decisions in order to understand what has been the franchisor system for choose regarding to characteristics, and what the metrics has been adopted to measure the performance Though 15 interviews with Brazilian franchise there was confirmation that revenue is the main metric used by national franchises to measure performance, although other indicators are also used in a complementary way. In addition, two other factors were cited by the interviewees as relevant during the performance evaluation: the underinvestment aligned to the presence, and the relationship, influenced by the network time.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4877
10.19177/reen.v10e22017201-224
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4877
identifier_str_mv 10.19177/reen.v10e22017201-224
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4877/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 2 (2017); 201-224
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658026676224