FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISES
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4877 |
Resumo: | The article searches to map the manager’s decisions in order to understand what has been the franchisor system for choose regarding to characteristics, and what the metrics has been adopted to measure the performance Though 15 interviews with Brazilian franchise there was confirmation that revenue is the main metric used by national franchises to measure performance, although other indicators are also used in a complementary way. In addition, two other factors were cited by the interviewees as relevant during the performance evaluation: the underinvestment aligned to the presence, and the relationship, influenced by the network time. |
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FACTORS AND METRICS THAT INFLUENCE FRANCHISEE PERFORMANCE: AN APPROACH BASED ON BRAZILIAN FRANCHISESFACTORES Y MÉTRICAS QUE INFLUYEN EN EL RENDIMIENTO DE FRANQUICIADOS: UN ENFOQUE BASADO EN FRANQUICIAS BRASILEÑASFATORES E MÉTRICAS QUE INFLUENCIAM NO DESEMPENHO DE FRANQUEADOS: UMA ABORDAGEM COM BASE EM FRANQUIAS BRASILEIRASBrazilian franchisingFranchiseeBusiness partnersDecision makingFranchising.Franquicias brasileñasFranquiciadosSocios de negociosToma de decisionesFranchising.Franquias brasileirasFranqueadosParceiros de negóciosTomada de decisãoFranchising.The article searches to map the manager’s decisions in order to understand what has been the franchisor system for choose regarding to characteristics, and what the metrics has been adopted to measure the performance Though 15 interviews with Brazilian franchise there was confirmation that revenue is the main metric used by national franchises to measure performance, although other indicators are also used in a complementary way. In addition, two other factors were cited by the interviewees as relevant during the performance evaluation: the underinvestment aligned to the presence, and the relationship, influenced by the network time.Este trabajo buscó el mapeo de las decisiones de gestores de redes de franquicias para comprender cuál ha sido la sistemática de elección de los franquiciadores en términos de sus características y cuáles las métricas adoptadas para medir el desempeño. A través de entrevistas con 15 franquiciadores brasileños se confirmó que los ingresos son la principal métrica utilizada por las franquicias nacionales para medir desempeño, aunque otros indicadores también se utilizan de forma complementaria. Dos otros factores fueron citados por los entrevistados como influyentes de la evaluación del desempeño: la subinversión alineada a la presencia, y la relación, influenciada por el tiempo de red.Este artigo buscou mapear decisões de gestores de redes de franquias de forma a compreender qual tem sido a sistemática da escolha dos franqueadores em termos de características, e quais as métricas adotadas para mensurar o desempenho. Por meio de entrevistas com 15 franqueadores brasileiros confirmou-se que a receita é a principal métrica utilizada pelas franquias nacionais para medir desempenho, embora indicadores outros também sejam utilizados de forma complementar. Dois outros fatores foram citados pelos entrevistados como influenciadores da avaliação do desempenho: o subinvestimento alinhado à presença, e o relacionamento, influenciado pelo tempo de rede.Universidade do Sul de Santa Catarina2017-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/487710.19177/reen.v10e22017201-224Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 2 (2017); 201-2241984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4877/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessAguiar, Helder de SouzaConsoni, Flavia2017-12-22T03:24:49Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4877Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:32.170804Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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