THE PERCEPTION OF HIGH MANAGEMENT ON THE MAIN BARRIERS TO THE EXECUTION OF THE ENTREPRENEURIAL STRATEGY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Padilha, Pablo
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Câmara, Samuel Façanha, Lima, Brenno Buarque de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6427
Resumo: This article aims to identify the barriers to the execution of the strategy in an organization. The study is classified as exploratory and descriptive of nature applied by the quantitative method, using the transversal survey technique, having as a universe of research Brazilian companies that have a turnover in excess of R $ 120 million per year. The study population consisted only of top management. The main contribution generated by the study is to point out the lack of a clear strategy, making it difficult to implement and execute in organizations, as well as the difficulty of identifying priorities according to the strategy outlined.
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spelling THE PERCEPTION OF HIGH MANAGEMENT ON THE MAIN BARRIERS TO THE EXECUTION OF THE ENTREPRENEURIAL STRATEGYLA PERCEPCIÓN DE LA ALTA GESTIÓN SOBRE LAS PRINCIPALES BARRERAS A LA EJECUCIÓN DE LA ESTRATEGIA EMPRESARIALA PERCEPÇÃO DA ALTA GESTÃO SOBRE AS PRINCIPAIS BARREIRAS À EXECUÇÃO DA ESTRATÉGIA EMPRESARIALStrategy executionBarriers to implementationStrategic planning.Ejecución de la estrategiaBarreras a la ejecuciónPlanificación.Execução da estratégiaBarreiras à execuçãoPlanejamento estratégico.This article aims to identify the barriers to the execution of the strategy in an organization. The study is classified as exploratory and descriptive of nature applied by the quantitative method, using the transversal survey technique, having as a universe of research Brazilian companies that have a turnover in excess of R $ 120 million per year. The study population consisted only of top management. The main contribution generated by the study is to point out the lack of a clear strategy, making it difficult to implement and execute in organizations, as well as the difficulty of identifying priorities according to the strategy outlined.El presente artículo tiene como objetivo identificar las barreras a la ejecución de la estrategia en una organización. El estudio se clasifica como exploratorio y descriptivo de naturaleza aplicada por el método cuantitativo, con utilización de la técnica de levantamiento (survey) transversal, teniendo como universo de la investigación empresas brasileñas que poseen una facturación superior a R $ 120 millones por año. La población del estudio fue constituida solamente por la alta gerencia. La principal contribución generada por el estudio es apuntar la falta de una estrategia clara, dificultando la implementación y ejecución en las organizaciones, así como la dificultad de identificar prioridades de acuerdo con la estrategia trazada.O presente artigo tem como objetivo identificar as barreiras à execução da estratégia em uma organização. O estudo classifica-se como exploratório e descritivo de natureza aplicada pelo método quantitativo, com utilização da técnica de levantamento (survey) transversal, tendo como universo da pesquisa empresas brasileiras que possuem faturamento superior a R$ 120 milhões por ano. A população do estudo foi constituída somente pela alta gerência. A principal contribuição ensejada pelo estudo é apontar a falta de uma estratégia clara, dificultando a implementação e execução nas organizações, bem como a dificuldade de se identificar prioridades de acordo com a estratégia traçada.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/642710.19177/reen.v12e220193-24Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 2 (2019); 3-241984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6427/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessPadilha, PabloCâmara, Samuel FaçanhaLima, Brenno Buarque de2020-04-23T19:19:08Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6427Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:35.796821Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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