NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863 |
Resumo: | This research aimed to investigate the conditions that lead small and medium-sized enterprises to adopt a pricing strategy for a new service. It is a quantitative and descriptive survey, and the questions were extracted from Indounas and Avlonitis (2011) research. The convergent and discriminant validity and the constructs’ reliability were tested by Confirmatory Factor Analysis. The model was tested by structural equations. The case-related conditions seem to explain most of the pricing strategy adopted. Conclusion shows that managers chose pricing mechanisms according to the size and the main strategy adopted by the company. |
id |
UNISUL-1_cebac51fd6791484979195d196002c80 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2863 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISESESTRATEGIAS DE FIJACIÓN DE PRECIOS DE NUEVOS SERVICIOS EN EMPRESAS PEQUEÑAS Y MEDIANASESTRATÉGIAS DE PRECIFICAÇÃO DE NOVOS SERVIÇOS EM PEQUENAS E MÉDIAS EMPRESASPricingNew ServicesSmall and Medium Enterprises.PricingSmall and Medium Enterprises.Fijación De PreciosNuevos ServiciosEmpresas Pequeñas y Medianas.PrecificaçãoNovos ServiçosPequenas e Médias Empresas.This research aimed to investigate the conditions that lead small and medium-sized enterprises to adopt a pricing strategy for a new service. It is a quantitative and descriptive survey, and the questions were extracted from Indounas and Avlonitis (2011) research. The convergent and discriminant validity and the constructs’ reliability were tested by Confirmatory Factor Analysis. The model was tested by structural equations. The case-related conditions seem to explain most of the pricing strategy adopted. Conclusion shows that managers chose pricing mechanisms according to the size and the main strategy adopted by the company.La investigación tuve como objetivo investigar las condiciones que llevan las empresas pequeñas y medianas adoptaren una estrategia de fijación de precios para un nuevo servicio. Fue utilizada una investigación cuantitativa y descriptiva, y las cuestiones utilizadas en el cuestionario fueron extraídas del trabajo de Indounas e Avlonitis (2011). Fueron testadas la validez convergente y discriminante, allá más de la confiabilidad de los constructos por el Análisis Factorial Confirmatoria. El modelo fue testado a través de ecuaciones estructurales. Las condiciones relativas con la demanda parecen explanar la estrategia de fijación de precios adoptada. Se concluyó que los gestores prefieren mecanismos de fijación de precios en función del porte y de la estrategia adoptada por la empresa. A pesquisa teve como objetivo investigar as condições que levam as pequenas e médias empresas à adoção de uma estratégia de precificação para um novo serviço. Utilizou-se uma pesquisa quantitativa e descritiva, e as questões utilizadas no questionário foram extraídas do trabalho de Indounas e Avlonitis (2011). Foram testadas a validade convergente e discriminante, além da confiabilidade dos construtos pela Análise Fatorial Confirmatória. O modelo foi testado através de equações estruturais. As condições relativas à demanda parecem explicar a estratégia de precificação adotada. Concluiu-se que os gestores preferem mecanismos de precificação em função do porte e da estratégia adotada pela empresa. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/286310.19177/reen.v9e320163-21Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 3 (2016); 3-211984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863/pdfHolanda Nepomuceno Nobre, LianaPereira de Macêdo, Álvaro FabianoTakashi Kato, HeitorFrancisco Maffezzolli, Eliane Cristineinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-02T17:47:28Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2863Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:28.593769Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES ESTRATEGIAS DE FIJACIÓN DE PRECIOS DE NUEVOS SERVICIOS EN EMPRESAS PEQUEÑAS Y MEDIANAS ESTRATÉGIAS DE PRECIFICAÇÃO DE NOVOS SERVIÇOS EM PEQUENAS E MÉDIAS EMPRESAS |
title |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES |
spellingShingle |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES Holanda Nepomuceno Nobre, Liana Pricing New Services Small and Medium Enterprises.Pricing Small and Medium Enterprises. Fijación De Precios Nuevos Servicios Empresas Pequeñas y Medianas. Precificação Novos Serviços Pequenas e Médias Empresas. |
title_short |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES |
title_full |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES |
title_fullStr |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES |
title_full_unstemmed |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES |
title_sort |
NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES |
author |
Holanda Nepomuceno Nobre, Liana |
author_facet |
Holanda Nepomuceno Nobre, Liana Pereira de Macêdo, Álvaro Fabiano Takashi Kato, Heitor Francisco Maffezzolli, Eliane Cristine |
author_role |
author |
author2 |
Pereira de Macêdo, Álvaro Fabiano Takashi Kato, Heitor Francisco Maffezzolli, Eliane Cristine |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Holanda Nepomuceno Nobre, Liana Pereira de Macêdo, Álvaro Fabiano Takashi Kato, Heitor Francisco Maffezzolli, Eliane Cristine |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pricing New Services Small and Medium Enterprises.Pricing Small and Medium Enterprises. Fijación De Precios Nuevos Servicios Empresas Pequeñas y Medianas. Precificação Novos Serviços Pequenas e Médias Empresas. |
topic |
Pricing New Services Small and Medium Enterprises.Pricing Small and Medium Enterprises. Fijación De Precios Nuevos Servicios Empresas Pequeñas y Medianas. Precificação Novos Serviços Pequenas e Médias Empresas. |
description |
This research aimed to investigate the conditions that lead small and medium-sized enterprises to adopt a pricing strategy for a new service. It is a quantitative and descriptive survey, and the questions were extracted from Indounas and Avlonitis (2011) research. The convergent and discriminant validity and the constructs’ reliability were tested by Confirmatory Factor Analysis. The model was tested by structural equations. The case-related conditions seem to explain most of the pricing strategy adopted. Conclusion shows that managers chose pricing mechanisms according to the size and the main strategy adopted by the company. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863 10.19177/reen.v9e320163-21 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v9e320163-21 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 3 (2016); 3-21 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657610391552 |