NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Holanda Nepomuceno Nobre, Liana
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Pereira de Macêdo, Álvaro Fabiano, Takashi Kato, Heitor, Francisco Maffezzolli, Eliane Cristine
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863
Resumo: This research aimed to investigate the conditions that lead small and medium-sized enterprises to adopt a pricing strategy for a new service. It is a quantitative and descriptive survey, and the questions were extracted from Indounas and Avlonitis (2011) research. The convergent and discriminant validity and the constructs’ reliability were tested by Confirmatory Factor Analysis. The model was tested by structural equations. The case-related conditions seem to explain most of the pricing strategy adopted. Conclusion shows that managers chose pricing mechanisms according to the size and the main strategy adopted by the company.
id UNISUL-1_cebac51fd6791484979195d196002c80
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2863
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISESESTRATEGIAS DE FIJACIÓN DE PRECIOS DE NUEVOS SERVICIOS EN EMPRESAS PEQUEÑAS Y MEDIANASESTRATÉGIAS DE PRECIFICAÇÃO DE NOVOS SERVIÇOS EM PEQUENAS E MÉDIAS EMPRESASPricingNew ServicesSmall and Medium Enterprises.PricingSmall and Medium Enterprises.Fijación De PreciosNuevos ServiciosEmpresas Pequeñas y Medianas.PrecificaçãoNovos ServiçosPequenas e Médias Empresas.This research aimed to investigate the conditions that lead small and medium-sized enterprises to adopt a pricing strategy for a new service. It is a quantitative and descriptive survey, and the questions were extracted from Indounas and Avlonitis (2011) research. The convergent and discriminant validity and the constructs’ reliability were tested by Confirmatory Factor Analysis. The model was tested by structural equations. The case-related conditions seem to explain most of the pricing strategy adopted. Conclusion shows that managers chose pricing mechanisms according to the size and the main strategy adopted by the company.La investigación tuve como objetivo investigar las condiciones que llevan las empresas pequeñas y medianas adoptaren una estrategia de fijación de precios para un nuevo servicio. Fue utilizada una investigación cuantitativa y descriptiva, y las cuestiones utilizadas en el cuestionario fueron extraídas del trabajo de Indounas e Avlonitis (2011). Fueron testadas la validez convergente y discriminante, allá más de la confiabilidad de los constructos por el Análisis Factorial Confirmatoria. El modelo fue testado a través de ecuaciones estructurales. Las condiciones relativas con la demanda parecen explanar la estrategia de fijación de precios adoptada. Se concluyó que los gestores prefieren mecanismos de fijación de precios en función del porte y de la estrategia adoptada por la empresa. A pesquisa teve como objetivo investigar as condições que levam as pequenas e médias empresas à adoção de uma estratégia de precificação para um novo serviço. Utilizou-se uma pesquisa quantitativa e descritiva, e as questões utilizadas no questionário foram extraídas do trabalho de Indounas e Avlonitis (2011). Foram testadas a validade convergente e discriminante, além da confiabilidade dos construtos pela Análise Fatorial Confirmatória. O modelo foi testado através de equações estruturais. As condições relativas à demanda parecem explicar a estratégia de precificação adotada. Concluiu-se que os gestores preferem mecanismos de precificação em função do porte e da estratégia adotada pela empresa. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/286310.19177/reen.v9e320163-21Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 3 (2016); 3-211984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863/pdfHolanda Nepomuceno Nobre, LianaPereira de Macêdo, Álvaro FabianoTakashi Kato, HeitorFrancisco Maffezzolli, Eliane Cristineinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-02T17:47:28Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2863Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:28.593769Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
ESTRATEGIAS DE FIJACIÓN DE PRECIOS DE NUEVOS SERVICIOS EN EMPRESAS PEQUEÑAS Y MEDIANAS
ESTRATÉGIAS DE PRECIFICAÇÃO DE NOVOS SERVIÇOS EM PEQUENAS E MÉDIAS EMPRESAS
title NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
spellingShingle NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
Holanda Nepomuceno Nobre, Liana
Pricing
New Services
Small and Medium Enterprises.Pricing
Small and Medium Enterprises.
Fijación De Precios
Nuevos Servicios
Empresas Pequeñas y Medianas.
Precificação
Novos Serviços
Pequenas e Médias Empresas.
title_short NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
title_full NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
title_fullStr NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
title_full_unstemmed NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
title_sort NEW SERVICES PRICING STRATEGIES IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
author Holanda Nepomuceno Nobre, Liana
author_facet Holanda Nepomuceno Nobre, Liana
Pereira de Macêdo, Álvaro Fabiano
Takashi Kato, Heitor
Francisco Maffezzolli, Eliane Cristine
author_role author
author2 Pereira de Macêdo, Álvaro Fabiano
Takashi Kato, Heitor
Francisco Maffezzolli, Eliane Cristine
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Holanda Nepomuceno Nobre, Liana
Pereira de Macêdo, Álvaro Fabiano
Takashi Kato, Heitor
Francisco Maffezzolli, Eliane Cristine
dc.subject.por.fl_str_mv Pricing
New Services
Small and Medium Enterprises.Pricing
Small and Medium Enterprises.
Fijación De Precios
Nuevos Servicios
Empresas Pequeñas y Medianas.
Precificação
Novos Serviços
Pequenas e Médias Empresas.
topic Pricing
New Services
Small and Medium Enterprises.Pricing
Small and Medium Enterprises.
Fijación De Precios
Nuevos Servicios
Empresas Pequeñas y Medianas.
Precificação
Novos Serviços
Pequenas e Médias Empresas.
description This research aimed to investigate the conditions that lead small and medium-sized enterprises to adopt a pricing strategy for a new service. It is a quantitative and descriptive survey, and the questions were extracted from Indounas and Avlonitis (2011) research. The convergent and discriminant validity and the constructs’ reliability were tested by Confirmatory Factor Analysis. The model was tested by structural equations. The case-related conditions seem to explain most of the pricing strategy adopted. Conclusion shows that managers chose pricing mechanisms according to the size and the main strategy adopted by the company.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863
10.19177/reen.v9e320163-21
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863
identifier_str_mv 10.19177/reen.v9e320163-21
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2863/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 3 (2016); 3-21
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657610391552