E-IMPULSE BUYING: A REVIEW ON ITS HISTORY, CONSEQUENTIAL AND PROPOSITION INTEGRATIVE FRAMEWORK
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2075 |
Resumo: | The objective of this paper is presenting a framework on e-impulsing buying, considering the knowledge produced until now is not finished, we focus on the antecedents and consequences of this phenomenon. It was found that online store atmosphere is the main stimulus, prepared to attend the diverse behaviors regarding to the culture of the individuals (individualist or collectivist), and the positive emotions resulting from the store browsing are the main consequences. Depending on the experience lived in this flow; the costumer answer can be an impulse purchase (with a posteriori emotions manifested) or planned purchases. |
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E-IMPULSE BUYING: A REVIEW ON ITS HISTORY, CONSEQUENTIAL AND PROPOSITION INTEGRATIVE FRAMEWORKE-IMPULSE BUYING: UNA REVISIÓN SOBRE SUS ANTECEDENTES, CONSECUENTES Y PROPOSICIÓN DE FRAMEWORK DE INTEGRACIÓNE-impulse buying: uma revisão acerca dos seus antecedentes, consequentes e proposição de framework integrativoE-impulse buyingE-commerceS-O-R approach.E-impulse buyingComercio electrónicoAbordaje S-O-R.E-impulse buyingComércio eletrônicoAbordagem S-O-R.The objective of this paper is presenting a framework on e-impulsing buying, considering the knowledge produced until now is not finished, we focus on the antecedents and consequences of this phenomenon. It was found that online store atmosphere is the main stimulus, prepared to attend the diverse behaviors regarding to the culture of the individuals (individualist or collectivist), and the positive emotions resulting from the store browsing are the main consequences. Depending on the experience lived in this flow; the costumer answer can be an impulse purchase (with a posteriori emotions manifested) or planned purchases.El objetivo de este trabajo es presentar un framework de integración sobre el e-impulse buying, pues el conocimiento de él decurrente aún parece estar en construcción, principalmente sobre sus antecedentes y consecuentes. Se encontró que la atmosfera de la tienda virtual es el principal estímulo, cuando preparada para atender a los diversos comportamientos relacionados con la cultura de los individuos (individualistas y colectivistas), genera actitudes positivas en relación con la navegación en el website y emociones a priori. Dependiendo de la experiencia vivenciada en ese flujo, la respuesta del consumidor puede ser una compra por impulso (con manifestación de emociones a posteriori) o planeada.O objetivo deste trabalho é apresentar um framework integrativo sobre o e-impulse buying, dado que o conhecimento dele decorrente parece ainda estar em construção, principalmente sobre seus antecedentes e consequentes. Encontrou-se que a atmosfera da loja virtual é o principal estímulo, que sendo esta preparada para atender aos diversos comportamentos relacionados à cultura dos indivíduos (individualistas e coletivistas), gera atitudes positivas em relação à navegação no website e emoções a priori. A depender da experiência vivenciada nesse fluxo, a resposta do consumidor pode ser uma compra por impulso (com manifestação de emoções a posteriori) ou planejada.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/207510.19177/reen.v7e3201491-113Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 3 (2014); 91-1131984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2075/1957de Oliveira, Abdinardo Moreira BarretoMoreira, Vinícius Fariasde Farias, Salomão AlencarMelo, Francisco Vicente Salesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T12:39:48Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2075Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:26.785815Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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