MEDIATION TRANSITIONAL MOTIVATION: EXPLORATORY STUDY THROUGH STRUCTURAL EQUATIONS
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4994 |
Resumo: | Retail organizations are directly related to their consumers, and how they do it engages their customers Buy / Buy Intention. However, several product lines have technical characteristics that are not perceptible to the consumer, requiring the help of sellers who use the transactional motivation, placing themselves as mediating constructs between the image of the price level and the quality of the service. This article aims to measure whether the transactional motivation mediates the relation Image Price Level ? Quality of Service. The results showed that the evaluated model has the predicted prediction characteristic and partial mediating ability. |
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MEDIATION TRANSITIONAL MOTIVATION: EXPLORATORY STUDY THROUGH STRUCTURAL EQUATIONSMEDIATION TRANSITIONAL MOTIVATION: EXPLORATORY STUDY THROUGH STRUCTURAL EQUACIONESMEDIAÇÃO MOTIVAÇÃO TRANSACIONAL: ESTUDO EXPLORATÓRIO POR MEIO DE EQUAÇÕES ESTRUTURAISPrice ImageBuy intentionQuality of Service.Price ImageBuy intentionCalidad del servicio.Imagem de PreçoIntenção de CompraQualidade de Atendimento.Retail organizations are directly related to their consumers, and how they do it engages their customers Buy / Buy Intention. However, several product lines have technical characteristics that are not perceptible to the consumer, requiring the help of sellers who use the transactional motivation, placing themselves as mediating constructs between the image of the price level and the quality of the service. This article aims to measure whether the transactional motivation mediates the relation Image Price Level ? Quality of Service. The results showed that the evaluated model has the predicted prediction characteristic and partial mediating ability.Las empresas minoristas se relaciona directamente con sus propios consumidores, y cómo ellos hacen sujetar sus clientes Buy / Buy Intention. Sin embargo, varias líneas de producto tienen una característica que no es perceptible para el consumidor, según la ayuda de los vendedores que utilice la motivación de transacciones, que se imprimen las medidas de construcción entre la imagen del nivel de nivel y la calidad del servicio. Este artículo se orienta a medida si la transacción de motivación medita el siguiente nivel de calidad de servicio ? Quality of Service. Los resultados constatados que el modelo de evaluación tiene la predicción predictiva de la característica y la capacidad de medición de tamaño mediano.Organizações varejistas relacionam-se diretamente com seus consumidores, e o modo como o fazem desperta a Intenção de Compra/Recompra de seus clientes. Porém, diversas linhas de produtos possuem características técnicas que não são perceptíveis ao consumidor, necessitando do auxílio de vendedores que se utilizam da motivação transacional, colocando-se como constructos mediadores entre a imagem do nível de preço e a qualidade do atendimento. Este artigo objetiva mensurar se a motivação transacional media a relação Imagem Nível de Preço ? Qualidade do Atendimento. Os resultados demonstraram que o modelo avaliado possui a característica de predição esperada e capacidade de mediação parcial.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/499410.19177/reen.v11e01201879-101Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 1 (2018); 79-1011984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4994/pdfCopyright (c) 2018 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Heitor LopesPugas, Maurício Alves RodriguesPatah, Leandro Alves2020-04-28T13:49:14Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4994Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:32.335205Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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