Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Crítica Cultural (Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Critica_Cultural/article/view/6469 |
Resumo: | The series of chronicles "Cadernos de Minas Gerais", published by Osman Lins in Recife’s Jornal do Commércio in 1960, and the chronicle “Não é só um retrato na parede”, published by Julieta de Godoy Ladeira in the Literary Supplement of Minas Gerais in 1984, are two events that allow us to perceive in the foreground the impressions of this trip in narratives of Nove, novena (1966) and, in the background, the importance of the typography and the relations between Osman Lins and other writers from Minas Gerais that constitutes an important movement to think modernism between Pernambuco and Minas Gerais. |
id |
UNISUL-2_0534fc4fbc20acd9a04c219d128753bf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6469 |
network_acronym_str |
UNISUL-2 |
network_name_str |
Crítica Cultural (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins.Minas não é um retrato na parede. Impressões de Minas Gerais em Osman LinsOsman LinsTypographyMinas GeraisModernismTravellingOsman LinsTipografiaMinas GeraisModernismoViagemThe series of chronicles "Cadernos de Minas Gerais", published by Osman Lins in Recife’s Jornal do Commércio in 1960, and the chronicle “Não é só um retrato na parede”, published by Julieta de Godoy Ladeira in the Literary Supplement of Minas Gerais in 1984, are two events that allow us to perceive in the foreground the impressions of this trip in narratives of Nove, novena (1966) and, in the background, the importance of the typography and the relations between Osman Lins and other writers from Minas Gerais that constitutes an important movement to think modernism between Pernambuco and Minas Gerais.A série de crônicas “Cadernos de Minas Gerais” publicadas por Osman Lins no Jornal do Commércio do Recife em 1960 e a crônica “Não e só um retrato na parede”, publicada por Julieta de Godoy Ladeira no Suplemento literário de Minas Gerais em 1984 são dois acontecimentos que permitem perceber em primeiro plano as impressões desta viagem em narrativas do livro Nove, novena (1966) e em segundo plano, a importância da tipografia e as relações entre Osman Lins e outros escritores mineiros que configura um movimento importante para pensar o modernismo entre Pernambuco e Minas Gerais.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Critica_Cultural/article/view/646910.19177/rcc.v13e12018141-160Revista Crítica Cultural; v. 13 n. 1 (2018); 141-1601980-64931980-6493reponame:Crítica Cultural (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Critica_Cultural/article/view/6469/3845Copyright (c) 2018 Revista Crítica Culturalinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Cristiano2018-06-29T17:41:19Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6469Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Critica_CulturalPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Critica_Cultural/oairamayana.lira@gmail.com1980-64931980-6493opendoar:2018-06-29T17:41:19Crítica Cultural (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins. Minas não é um retrato na parede. Impressões de Minas Gerais em Osman Lins |
title |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins. |
spellingShingle |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins. Moreira, Cristiano Osman Lins Typography Minas Gerais Modernism Travelling Osman Lins Tipografia Minas Gerais Modernismo Viagem |
title_short |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins. |
title_full |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins. |
title_fullStr |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins. |
title_full_unstemmed |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins. |
title_sort |
Minas is not a portrait on the wall. Impressions of Minas Gerais in Osman Lins. |
author |
Moreira, Cristiano |
author_facet |
Moreira, Cristiano |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreira, Cristiano |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Osman Lins Typography Minas Gerais Modernism Travelling Osman Lins Tipografia Minas Gerais Modernismo Viagem |
topic |
Osman Lins Typography Minas Gerais Modernism Travelling Osman Lins Tipografia Minas Gerais Modernismo Viagem |
description |
The series of chronicles "Cadernos de Minas Gerais", published by Osman Lins in Recife’s Jornal do Commércio in 1960, and the chronicle “Não é só um retrato na parede”, published by Julieta de Godoy Ladeira in the Literary Supplement of Minas Gerais in 1984, are two events that allow us to perceive in the foreground the impressions of this trip in narratives of Nove, novena (1966) and, in the background, the importance of the typography and the relations between Osman Lins and other writers from Minas Gerais that constitutes an important movement to think modernism between Pernambuco and Minas Gerais. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Critica_Cultural/article/view/6469 10.19177/rcc.v13e12018141-160 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Critica_Cultural/article/view/6469 |
identifier_str_mv |
10.19177/rcc.v13e12018141-160 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Critica_Cultural/article/view/6469/3845 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Crítica Cultural info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Crítica Cultural |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Crítica Cultural; v. 13 n. 1 (2018); 141-160 1980-6493 1980-6493 reponame:Crítica Cultural (Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Crítica Cultural (Online) |
collection |
Crítica Cultural (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Crítica Cultural (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
ramayana.lira@gmail.com |
_version_ |
1800220553224650752 |