Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bettiol, Eliana
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linguagem em (Dis)curso (Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203
Resumo: Resumo:Este trabalho objetiva responder se o uso de jogos aumenta a motivação de alunos no aprendizado de uma língua estrangeira e em particular relatar uma gratificante experiência pedagógica na qual o jogo "Habits and Hobbies" foi aplicado durante uma aula com um grupo de alunos a fim de examinar o efeito deste jogo no desempenho dos alunos na comunicação. Abstract: Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? The major purpose of the present study is to address this question and in particular, this study aims at reporting a rewarding teaching experience in which the "Habits and Hobbies" game by Hadfield, 1990 (apud Biancamano & Perna, 1993) was applied during a class to a group of students in order to examine the effect of this game on the learners' speaking performance. 
id UNISUL-3_917d96ac1865204cd12c5486ab48543f
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/203
network_acronym_str UNISUL-3
network_name_str Linguagem em (Dis)curso (Online)
repository_id_str
spelling Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?MotivaçãoJogo “Habits and Hobbies”Estudantes de língua estrangeira.Resumo:Este trabalho objetiva responder se o uso de jogos aumenta a motivação de alunos no aprendizado de uma língua estrangeira e em particular relatar uma gratificante experiência pedagógica na qual o jogo "Habits and Hobbies" foi aplicado durante uma aula com um grupo de alunos a fim de examinar o efeito deste jogo no desempenho dos alunos na comunicação. Abstract: Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? The major purpose of the present study is to address this question and in particular, this study aims at reporting a rewarding teaching experience in which the "Habits and Hobbies" game by Hadfield, 1990 (apud Biancamano & Perna, 1993) was applied during a class to a group of students in order to examine the effect of this game on the learners' speaking performance. Silvânia Siebert2010-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203Linguagem em (Dis)curso; Vol. 2 No. 1 (2001)Linguagem em (Dis)curso; v. 2 n. 1 (2001)1982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203/231Bettiol, Elianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-09-24T16:25:01Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/203Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2010-09-24T16:25:01Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
title Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
spellingShingle Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
Bettiol, Eliana
Motivação
Jogo “Habits and Hobbies”
Estudantes de língua estrangeira.
title_short Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
title_full Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
title_fullStr Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
title_full_unstemmed Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
title_sort Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
author Bettiol, Eliana
author_facet Bettiol, Eliana
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bettiol, Eliana
dc.subject.por.fl_str_mv Motivação
Jogo “Habits and Hobbies”
Estudantes de língua estrangeira.
topic Motivação
Jogo “Habits and Hobbies”
Estudantes de língua estrangeira.
description Resumo:Este trabalho objetiva responder se o uso de jogos aumenta a motivação de alunos no aprendizado de uma língua estrangeira e em particular relatar uma gratificante experiência pedagógica na qual o jogo "Habits and Hobbies" foi aplicado durante uma aula com um grupo de alunos a fim de examinar o efeito deste jogo no desempenho dos alunos na comunicação. Abstract: Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? The major purpose of the present study is to address this question and in particular, this study aims at reporting a rewarding teaching experience in which the "Habits and Hobbies" game by Hadfield, 1990 (apud Biancamano & Perna, 1993) was applied during a class to a group of students in order to examine the effect of this game on the learners' speaking performance. 
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-09-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203/231
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Silvânia Siebert
publisher.none.fl_str_mv Silvânia Siebert
dc.source.none.fl_str_mv Linguagem em (Dis)curso; Vol. 2 No. 1 (2001)
Linguagem em (Dis)curso; v. 2 n. 1 (2001)
1982-4017
reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Linguagem em (Dis)curso (Online)
collection Linguagem em (Dis)curso (Online)
repository.name.fl_str_mv Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||lemd@unisul.br
_version_ 1800220573002891264