Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linguagem em (Dis)curso (Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203 |
Resumo: | Resumo:Este trabalho objetiva responder se o uso de jogos aumenta a motivação de alunos no aprendizado de uma língua estrangeira e em particular relatar uma gratificante experiência pedagógica na qual o jogo "Habits and Hobbies" foi aplicado durante uma aula com um grupo de alunos a fim de examinar o efeito deste jogo no desempenho dos alunos na comunicação. Abstract: Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? The major purpose of the present study is to address this question and in particular, this study aims at reporting a rewarding teaching experience in which the "Habits and Hobbies" game by Hadfield, 1990 (apud Biancamano & Perna, 1993) was applied during a class to a group of students in order to examine the effect of this game on the learners' speaking performance. |
id |
UNISUL-3_917d96ac1865204cd12c5486ab48543f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/203 |
network_acronym_str |
UNISUL-3 |
network_name_str |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games?MotivaçãoJogo “Habits and Hobbies”Estudantes de língua estrangeira.Resumo:Este trabalho objetiva responder se o uso de jogos aumenta a motivação de alunos no aprendizado de uma língua estrangeira e em particular relatar uma gratificante experiência pedagógica na qual o jogo "Habits and Hobbies" foi aplicado durante uma aula com um grupo de alunos a fim de examinar o efeito deste jogo no desempenho dos alunos na comunicação. Abstract: Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? The major purpose of the present study is to address this question and in particular, this study aims at reporting a rewarding teaching experience in which the "Habits and Hobbies" game by Hadfield, 1990 (apud Biancamano & Perna, 1993) was applied during a class to a group of students in order to examine the effect of this game on the learners' speaking performance. Silvânia Siebert2010-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203Linguagem em (Dis)curso; Vol. 2 No. 1 (2001)Linguagem em (Dis)curso; v. 2 n. 1 (2001)1982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203/231Bettiol, Elianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-09-24T16:25:01Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/203Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2010-09-24T16:25:01Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? |
title |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? |
spellingShingle |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? Bettiol, Eliana Motivação Jogo “Habits and Hobbies” Estudantes de língua estrangeira. |
title_short |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? |
title_full |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? |
title_fullStr |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? |
title_full_unstemmed |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? |
title_sort |
Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? |
author |
Bettiol, Eliana |
author_facet |
Bettiol, Eliana |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bettiol, Eliana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Motivação Jogo “Habits and Hobbies” Estudantes de língua estrangeira. |
topic |
Motivação Jogo “Habits and Hobbies” Estudantes de língua estrangeira. |
description |
Resumo:Este trabalho objetiva responder se o uso de jogos aumenta a motivação de alunos no aprendizado de uma língua estrangeira e em particular relatar uma gratificante experiência pedagógica na qual o jogo "Habits and Hobbies" foi aplicado durante uma aula com um grupo de alunos a fim de examinar o efeito deste jogo no desempenho dos alunos na comunicação. Abstract: Can learners be motivated to speak a foreign language through the use of games? The major purpose of the present study is to address this question and in particular, this study aims at reporting a rewarding teaching experience in which the "Habits and Hobbies" game by Hadfield, 1990 (apud Biancamano & Perna, 1993) was applied during a class to a group of students in order to examine the effect of this game on the learners' speaking performance. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-09-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/203/231 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Silvânia Siebert |
publisher.none.fl_str_mv |
Silvânia Siebert |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linguagem em (Dis)curso; Vol. 2 No. 1 (2001) Linguagem em (Dis)curso; v. 2 n. 1 (2001) 1982-4017 reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
collection |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||lemd@unisul.br |
_version_ |
1800220573002891264 |