The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fonseca, Marcia Irene da
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linguagem em (Dis)curso (Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/183
Resumo: Abstract: The aim of this essay is to help English teachers during their classes, when teaching the Present Perfect Tense. It is known that teachers and students feel it difficult to understand since there is not a verb tense like it in Portuguese. But it is possible to work with its correspondent Portuguese verb tenses and make it quite understood.Resumo: É sabido que professores e estudantes sentem dificuldade em compreender o Present Perfect Tense, uma vez que não é um tempo verbal em português. Todavia, é possível trabalhar com tempos verbais correspondentes em português. O objetivo desse ensaio é ajudar os professores de inglês no ensino desse tempo verbal. 
id UNISUL-3_fb6049696ed740f1efce086547846379
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/183
network_acronym_str UNISUL-3
network_name_str Linguagem em (Dis)curso (Online)
repository_id_str
spelling The present perfect: a misunderstood tense for brazilian studentsInglêsEnsinoPresente perfect tenseAbstract: The aim of this essay is to help English teachers during their classes, when teaching the Present Perfect Tense. It is known that teachers and students feel it difficult to understand since there is not a verb tense like it in Portuguese. But it is possible to work with its correspondent Portuguese verb tenses and make it quite understood.Resumo: É sabido que professores e estudantes sentem dificuldade em compreender o Present Perfect Tense, uma vez que não é um tempo verbal em português. Todavia, é possível trabalhar com tempos verbais correspondentes em português. O objetivo desse ensaio é ajudar os professores de inglês no ensino desse tempo verbal. Silvânia Siebert2010-09-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/183Linguagem em (Dis)curso; Vol. 1 No. 2 (2001)Linguagem em (Dis)curso; v. 1 n. 2 (2001)1982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/183/197Fonseca, Marcia Irene dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-09-23T18:57:57Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/183Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2010-09-23T18:57:57Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students
title The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students
spellingShingle The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students
Fonseca, Marcia Irene da
Inglês
Ensino
Presente perfect tense
title_short The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students
title_full The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students
title_fullStr The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students
title_full_unstemmed The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students
title_sort The present perfect: a misunderstood tense for brazilian students
author Fonseca, Marcia Irene da
author_facet Fonseca, Marcia Irene da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fonseca, Marcia Irene da
dc.subject.por.fl_str_mv Inglês
Ensino
Presente perfect tense
topic Inglês
Ensino
Presente perfect tense
description Abstract: The aim of this essay is to help English teachers during their classes, when teaching the Present Perfect Tense. It is known that teachers and students feel it difficult to understand since there is not a verb tense like it in Portuguese. But it is possible to work with its correspondent Portuguese verb tenses and make it quite understood.Resumo: É sabido que professores e estudantes sentem dificuldade em compreender o Present Perfect Tense, uma vez que não é um tempo verbal em português. Todavia, é possível trabalhar com tempos verbais correspondentes em português. O objetivo desse ensaio é ajudar os professores de inglês no ensino desse tempo verbal. 
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-09-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/183
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/183
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/183/197
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Silvânia Siebert
publisher.none.fl_str_mv Silvânia Siebert
dc.source.none.fl_str_mv Linguagem em (Dis)curso; Vol. 1 No. 2 (2001)
Linguagem em (Dis)curso; v. 1 n. 2 (2001)
1982-4017
reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Linguagem em (Dis)curso (Online)
collection Linguagem em (Dis)curso (Online)
repository.name.fl_str_mv Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||lemd@unisul.br
_version_ 1800220572975628288