SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Iriondo Otero, Walter Ruben
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Peter, Marcelo Zaffalon, da Costa, David Antonio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3849
Resumo: This article presents the results of a research that aimed at identifying success factors for management and teaching in e-Tec Brazil Network. It addressed issues related to vocational training, protagonist role, commitment, engagement, training and interpersonal relationships, among others. It is a field research focused on exploratory-descriptive studies, applying the Discourse of the Collective Subject methodology.  Among multiple research findings, the investigation showed that, in order to provide success in e-Tec Brazil Network, invest in training and to promote the integration of the professionals engaged in the activities is necessary. Moreover, it is also important to hire multidisciplinary teams based on Distance Education needs and to integrate e-Tec Brazil Network courses with classroom courses.
id UNISUL-4_6365991c306589583e3d8ddb133f166b
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3849
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATIONFACTORES DE ÉXITO PARA GESTIÓN Y ENSEÑANZA EN LA EDUCACIÓN PROFESIONAL Y TECNOLÓGICA A DISTANCIAFATORES DE ÊXITO PARA A GESTÃO E A DOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E TECNOLÓGICA A DISTÂNCIASuccessTechnological Coursese-Tec Brazil Network.ÉxitoCursos TécnicosRed e-Tec Brasil.ÊxitoCursos TécnicosRede e-Tec Brasil.This article presents the results of a research that aimed at identifying success factors for management and teaching in e-Tec Brazil Network. It addressed issues related to vocational training, protagonist role, commitment, engagement, training and interpersonal relationships, among others. It is a field research focused on exploratory-descriptive studies, applying the Discourse of the Collective Subject methodology.  Among multiple research findings, the investigation showed that, in order to provide success in e-Tec Brazil Network, invest in training and to promote the integration of the professionals engaged in the activities is necessary. Moreover, it is also important to hire multidisciplinary teams based on Distance Education needs and to integrate e-Tec Brazil Network courses with classroom courses.El artículo presenta resultados de investigación que tuve como propósito identificar factores de éxito para la gestión y la enseñanza en la Red e-Tec Brasil, abordando cuestiones relativas con la formación profesional, actuación protagonista, comprometimiento, dedicación, entrenamiento y relaciones interpersonales, entre otras. Es una investigación de campo con foco en estudios exploratorios y descriptivos que he utilizado la metodología del Discurso del Sujeto Colectivo. Entre los diversos resultados obtenidos, la investigación he revelado que, para dar oportunidad el éxito en la Red e-Tec Brasil es necesario invertir en el entrenamiento y promover la integración de los profesionales involucrados, viabilizar la contratación de equipos multidisciplinares adecuadas con las necesidades de la Educación a Distancia y procurar crear vínculos más estrechos de los cursos da Red con cursos presenciales.  O artigo apresenta resultados da pesquisa que teve como propósito identificar fatores de êxito para a gestão e a docência na Rede e-Tec Brasil, abordando questões relativas à formação profissional, atuação protagonista, comprometimento, engajamento, capacitação e relações interpessoais, dentre outras. Trata-se de uma pesquisa de campo, com foco em estudos exploratório-descritivos, que utilizou a metodologia do Discurso do Sujeito Coletivo. Dentre os diversos resultados obtidos, a pesquisa revelou que, para oportunizar o êxito na Rede e-Tec Brasil é necessário investir na formação e promover a integração dos profissionais envolvidos, viabilizar a contratação de equipes multidisciplinares adequadas às necessidades da Educação a Distância e procurar o entrosamento dos cursos da Rede com cursos presenciais.  Universidade do Sul de Santa Catarina2016-11-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa de campo, estudos exploratórios-descritivos, metodologia do Discurso do Sujeito Coletivo.application/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/384910.19177/prppge.v10e02016113-131Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 (2016): nº Esp. - A Educação Profissional Técnica de Nível Médio na modalidade EaD: Realizações e Perspectivas da Rede e-Tec Brasil; 113-1312179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3849/2868Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessIriondo Otero, Walter RubenPeter, Marcelo Zaffalonda Costa, David Antonio2016-11-24T12:46:07Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3849Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-11-24T12:46:07Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION
FACTORES DE ÉXITO PARA GESTIÓN Y ENSEÑANZA EN LA EDUCACIÓN PROFESIONAL Y TECNOLÓGICA A DISTANCIA
FATORES DE ÊXITO PARA A GESTÃO E A DOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E TECNOLÓGICA A DISTÂNCIA
title SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION
spellingShingle SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION
Iriondo Otero, Walter Ruben
Success
Technological Courses
e-Tec Brazil Network.
Éxito
Cursos Técnicos
Red e-Tec Brasil.
Êxito
Cursos Técnicos
Rede e-Tec Brasil.
title_short SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION
title_full SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION
title_fullStr SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION
title_full_unstemmed SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION
title_sort SUCCESS FACTORS FOR MANAGEMENT AND TEACHING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL DISTANCE EDUCATION
author Iriondo Otero, Walter Ruben
author_facet Iriondo Otero, Walter Ruben
Peter, Marcelo Zaffalon
da Costa, David Antonio
author_role author
author2 Peter, Marcelo Zaffalon
da Costa, David Antonio
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Iriondo Otero, Walter Ruben
Peter, Marcelo Zaffalon
da Costa, David Antonio
dc.subject.por.fl_str_mv Success
Technological Courses
e-Tec Brazil Network.
Éxito
Cursos Técnicos
Red e-Tec Brasil.
Êxito
Cursos Técnicos
Rede e-Tec Brasil.
topic Success
Technological Courses
e-Tec Brazil Network.
Éxito
Cursos Técnicos
Red e-Tec Brasil.
Êxito
Cursos Técnicos
Rede e-Tec Brasil.
description This article presents the results of a research that aimed at identifying success factors for management and teaching in e-Tec Brazil Network. It addressed issues related to vocational training, protagonist role, commitment, engagement, training and interpersonal relationships, among others. It is a field research focused on exploratory-descriptive studies, applying the Discourse of the Collective Subject methodology.  Among multiple research findings, the investigation showed that, in order to provide success in e-Tec Brazil Network, invest in training and to promote the integration of the professionals engaged in the activities is necessary. Moreover, it is also important to hire multidisciplinary teams based on Distance Education needs and to integrate e-Tec Brazil Network courses with classroom courses.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-11-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa de campo, estudos exploratórios-descritivos, metodologia do Discurso do Sujeito Coletivo.
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3849
10.19177/prppge.v10e02016113-131
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3849
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v10e02016113-131
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3849/2868
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 (2016): nº Esp. - A Educação Profissional Técnica de Nível Médio na modalidade EaD: Realizações e Perspectivas da Rede e-Tec Brasil; 113-131
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748214312960