BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ramos, Flávia Brocchetto
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Allgayer Pinto, Marcela Lais, Guizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625
Resumo: From an empiric research with a group of babies aged from 18 to 24 months, carried out in the countryside of the State of Rio Grande do Sul, this article analyzes the interaction of the babies in a situation of intentionally planned reading mediation with the book Eu vi !, by Fernando Vilela. The study searches to answer the question: How is the interaction of babies with literature books selected by the National Library at School Program (PNBE in Portuguese acronym) effective from experiences planned intentionally for research? The analysis of data constructed points that the adequate mediation may favor the learning by babies in the knowledge of themselves and their environment.
id UNISUL-4_a2a9ad8be1d80eaceb5cb343c3b6158d
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6625
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKSINTERACCIÓN DE BEBÉS CON LIBRO LITERARIOINTERAÇÃO DE BEBÊS COM LIVRO LITERÁRIOEarly childhoodLiterature for childrenLearningLanguagePrimera infanciaLiteratura infantilAprendizajeLenguajePrimeira infânciaLiteratura infantilAprendizagemLinguagemFrom an empiric research with a group of babies aged from 18 to 24 months, carried out in the countryside of the State of Rio Grande do Sul, this article analyzes the interaction of the babies in a situation of intentionally planned reading mediation with the book Eu vi !, by Fernando Vilela. The study searches to answer the question: How is the interaction of babies with literature books selected by the National Library at School Program (PNBE in Portuguese acronym) effective from experiences planned intentionally for research? The analysis of data constructed points that the adequate mediation may favor the learning by babies in the knowledge of themselves and their environment.Desde una investigación empírica con grupo de bebés con edad entre 18 y 24 meses, realizada en ciudad del interior de RS, este artículo analiza la interacción de los pequeños en situación de mediación de lectura, intencionalmente planeadas con el libro Eu vi!, de Fernando Vilela. El estudio busca contestar la cuestión: ¿Cómo se efectiva la interacción de bebés con libros literarios seleccionados por el Programa Nacional Biblioteca en la Escuela (PNBE en su acrónimo en portugués) desde vivencias planeadas intencionalmente para investigación? El análisis de los datos construidos apunta que la mediación adecuada pode favorecer el aprendizaje de los pequeños en el conocimiento de sí mismo y su entorno.A partir de pesquisa empírica com grupo de bebês com idade entre 18 e 24 meses, realizada em cidade do interior do RS, este artigo analisa a interação dos pequenos em situação de mediação de leitura, intencionalmente planejadas com o livro Eu vi!, de Fernando Vilela. O estudo busca responder a questão: Como se efetiva a interação de bebês com livros literários selecionados pelo Programa Nacional Biblioteca na Escola - PNBE a partir de vivências planejadas intencionalmente para pesquisa? A análise dos dados construídos aponta que a mediação adequada pode favorecer a aprendizagem dos pequenos no conhecimento de si e do seu entorno.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa empírica analíticaapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/662510.19177/prppge.v12e02018106-117Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 (2018): nº Esp. Dossiê: Literatura e infâncias; 106-1172179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625/4099Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRamos, Flávia BrocchettoAllgayer Pinto, Marcela LaisGuizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella2018-10-10T19:25:09Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6625Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-10-10T19:25:09Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
INTERACCIÓN DE BEBÉS CON LIBRO LITERARIO
INTERAÇÃO DE BEBÊS COM LIVRO LITERÁRIO
title BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
spellingShingle BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
Ramos, Flávia Brocchetto
Early childhood
Literature for children
Learning
Language
Primera infancia
Literatura infantil
Aprendizaje
Lenguaje
Primeira infância
Literatura infantil
Aprendizagem
Linguagem
title_short BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
title_full BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
title_fullStr BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
title_full_unstemmed BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
title_sort BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
author Ramos, Flávia Brocchetto
author_facet Ramos, Flávia Brocchetto
Allgayer Pinto, Marcela Lais
Guizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella
author_role author
author2 Allgayer Pinto, Marcela Lais
Guizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ramos, Flávia Brocchetto
Allgayer Pinto, Marcela Lais
Guizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella
dc.subject.por.fl_str_mv Early childhood
Literature for children
Learning
Language
Primera infancia
Literatura infantil
Aprendizaje
Lenguaje
Primeira infância
Literatura infantil
Aprendizagem
Linguagem
topic Early childhood
Literature for children
Learning
Language
Primera infancia
Literatura infantil
Aprendizaje
Lenguaje
Primeira infância
Literatura infantil
Aprendizagem
Linguagem
description From an empiric research with a group of babies aged from 18 to 24 months, carried out in the countryside of the State of Rio Grande do Sul, this article analyzes the interaction of the babies in a situation of intentionally planned reading mediation with the book Eu vi !, by Fernando Vilela. The study searches to answer the question: How is the interaction of babies with literature books selected by the National Library at School Program (PNBE in Portuguese acronym) effective from experiences planned intentionally for research? The analysis of data constructed points that the adequate mediation may favor the learning by babies in the knowledge of themselves and their environment.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-10-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
pesquisa empírica analítica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625
10.19177/prppge.v12e02018106-117
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v12e02018106-117
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625/4099
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 (2018): nº Esp. Dossiê: Literatura e infâncias; 106-117
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748900081664