BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625 |
Resumo: | From an empiric research with a group of babies aged from 18 to 24 months, carried out in the countryside of the State of Rio Grande do Sul, this article analyzes the interaction of the babies in a situation of intentionally planned reading mediation with the book Eu vi !, by Fernando Vilela. The study searches to answer the question: How is the interaction of babies with literature books selected by the National Library at School Program (PNBE in Portuguese acronym) effective from experiences planned intentionally for research? The analysis of data constructed points that the adequate mediation may favor the learning by babies in the knowledge of themselves and their environment. |
id |
UNISUL-4_a2a9ad8be1d80eaceb5cb343c3b6158d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6625 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKSINTERACCIÓN DE BEBÉS CON LIBRO LITERARIOINTERAÇÃO DE BEBÊS COM LIVRO LITERÁRIOEarly childhoodLiterature for childrenLearningLanguagePrimera infanciaLiteratura infantilAprendizajeLenguajePrimeira infânciaLiteratura infantilAprendizagemLinguagemFrom an empiric research with a group of babies aged from 18 to 24 months, carried out in the countryside of the State of Rio Grande do Sul, this article analyzes the interaction of the babies in a situation of intentionally planned reading mediation with the book Eu vi !, by Fernando Vilela. The study searches to answer the question: How is the interaction of babies with literature books selected by the National Library at School Program (PNBE in Portuguese acronym) effective from experiences planned intentionally for research? The analysis of data constructed points that the adequate mediation may favor the learning by babies in the knowledge of themselves and their environment.Desde una investigación empírica con grupo de bebés con edad entre 18 y 24 meses, realizada en ciudad del interior de RS, este artículo analiza la interacción de los pequeños en situación de mediación de lectura, intencionalmente planeadas con el libro Eu vi!, de Fernando Vilela. El estudio busca contestar la cuestión: ¿Cómo se efectiva la interacción de bebés con libros literarios seleccionados por el Programa Nacional Biblioteca en la Escuela (PNBE en su acrónimo en portugués) desde vivencias planeadas intencionalmente para investigación? El análisis de los datos construidos apunta que la mediación adecuada pode favorecer el aprendizaje de los pequeños en el conocimiento de sí mismo y su entorno.A partir de pesquisa empírica com grupo de bebês com idade entre 18 e 24 meses, realizada em cidade do interior do RS, este artigo analisa a interação dos pequenos em situação de mediação de leitura, intencionalmente planejadas com o livro Eu vi!, de Fernando Vilela. O estudo busca responder a questão: Como se efetiva a interação de bebês com livros literários selecionados pelo Programa Nacional Biblioteca na Escola - PNBE a partir de vivências planejadas intencionalmente para pesquisa? A análise dos dados construídos aponta que a mediação adequada pode favorecer a aprendizagem dos pequenos no conhecimento de si e do seu entorno.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa empírica analíticaapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/662510.19177/prppge.v12e02018106-117Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 (2018): nº Esp. Dossiê: Literatura e infâncias; 106-1172179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625/4099Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRamos, Flávia BrocchettoAllgayer Pinto, Marcela LaisGuizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella2018-10-10T19:25:09Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6625Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-10-10T19:25:09Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS INTERACCIÓN DE BEBÉS CON LIBRO LITERARIO INTERAÇÃO DE BEBÊS COM LIVRO LITERÁRIO |
title |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS |
spellingShingle |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS Ramos, Flávia Brocchetto Early childhood Literature for children Learning Language Primera infancia Literatura infantil Aprendizaje Lenguaje Primeira infância Literatura infantil Aprendizagem Linguagem |
title_short |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS |
title_full |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS |
title_fullStr |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS |
title_full_unstemmed |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS |
title_sort |
BABIES’ INTERACTION WITH LITERATURE BOOKS |
author |
Ramos, Flávia Brocchetto |
author_facet |
Ramos, Flávia Brocchetto Allgayer Pinto, Marcela Lais Guizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella |
author_role |
author |
author2 |
Allgayer Pinto, Marcela Lais Guizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ramos, Flávia Brocchetto Allgayer Pinto, Marcela Lais Guizelim Simões Girotto, Cyntia Graziella |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Early childhood Literature for children Learning Language Primera infancia Literatura infantil Aprendizaje Lenguaje Primeira infância Literatura infantil Aprendizagem Linguagem |
topic |
Early childhood Literature for children Learning Language Primera infancia Literatura infantil Aprendizaje Lenguaje Primeira infância Literatura infantil Aprendizagem Linguagem |
description |
From an empiric research with a group of babies aged from 18 to 24 months, carried out in the countryside of the State of Rio Grande do Sul, this article analyzes the interaction of the babies in a situation of intentionally planned reading mediation with the book Eu vi !, by Fernando Vilela. The study searches to answer the question: How is the interaction of babies with literature books selected by the National Library at School Program (PNBE in Portuguese acronym) effective from experiences planned intentionally for research? The analysis of data constructed points that the adequate mediation may favor the learning by babies in the knowledge of themselves and their environment. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-10-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion pesquisa empírica analítica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625 10.19177/prppge.v12e02018106-117 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v12e02018106-117 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6625/4099 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 (2018): nº Esp. Dossiê: Literatura e infâncias; 106-117 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748900081664 |