PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Valle, Hardalla Santos do
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Garcia, Narjara Mendes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9363
Resumo: The present study presents a study carried out with children inserted in a host institution in the city of Rio Grande / RS, in which we sought to understand the perceptions of these subjects about the family, institution and school microsystems. As a theoretical-methodological contribution, the bioecological theory of human development was used, as well as the ecological insertion and research with children. The analysis of the data showed that children in foster care give new meaning to their family ties and feel that they are experiencing a little stimulating routine in institutions (foster care and school).
id UNISUL-4_b084515be298296810f764be607425bd
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9363
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMSPERCEPCIONES DE LOS NIÑOS EN LA SITUACIÓN DE BIENVENIDA SOBRE LOS MICROSISTEMAS DE LA FAMILIA, LA ESCUELA Y LA INSTITUCIÓNPERCEPÇÕES DE CRIANÇAS EM SITUAÇÃO DE ACOLHIMENTO SOBRE OS MICROSSISTEMAS FAMÍLIA, ESCOLA E INSTITUIÇÃOChildrenMicrosystemsBioecological theoryEcological insertion.NiñosMicrosistemasTeoría bioecológicaInserción ecológica.CriançasMicrossistemasTeoria bioecológicaInserção ecológica.The present study presents a study carried out with children inserted in a host institution in the city of Rio Grande / RS, in which we sought to understand the perceptions of these subjects about the family, institution and school microsystems. As a theoretical-methodological contribution, the bioecological theory of human development was used, as well as the ecological insertion and research with children. The analysis of the data showed that children in foster care give new meaning to their family ties and feel that they are experiencing a little stimulating routine in institutions (foster care and school).l presente estudio presenta un estudio realizado con niños insertados en una institución de acogida en la ciudad de Río Grande / RS, en el que buscamos comprender las percepciones de estos sujetos sobre la familia, la institución y los microsistemas escolares. Como contribución teórico-metodológica, se utilizó la teoría bioecológica del desarrollo humano, así como la inserción ecológica y la investigación con niños. El análisis de los datos mostró que los niños en cuidado de crianza dan un nuevo significado a sus lazos familiares y sienten que están experimentando una rutina poco estimulante en las instituciones (cuidado de crianza y escuela).O presente trabalho apresenta um estudo realizado com crianças inseridas em uma instituição de acolhimento da cidade do Rio Grande/RS, em que se buscou compreender as percepções desses sujeitos sobre os microssistemas família, instituição e escola. Como aporte teórico-metodológico, utilizou-se a teoria bioecológica do desenvolvimento humano, bem como a inserção ecológica e a pesquisa com crianças. A análise dos dados apontou que as crianças em situação de acolhimento ressignificam os seus laços familiares e sentem-se vivenciando nas instituições (de acolhimento e escolar) uma rotina pouco estimulante.Universidade do Sul de Santa Catarina2021-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionteoria bioecológica do desenvolvimento humano, bem como a inserção ecológica e a pesquisa com criançasapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/936310.59306/poisis.v15e272021194-210Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 15 n. 27 (2021); 194-2102179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9363/5808Copyright (c) 2021 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessValle, Hardalla Santos doGarcia, Narjara Mendes2023-05-12T23:15:51Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9363Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2023-05-12T23:15:51Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS
PERCEPCIONES DE LOS NIÑOS EN LA SITUACIÓN DE BIENVENIDA SOBRE LOS MICROSISTEMAS DE LA FAMILIA, LA ESCUELA Y LA INSTITUCIÓN
PERCEPÇÕES DE CRIANÇAS EM SITUAÇÃO DE ACOLHIMENTO SOBRE OS MICROSSISTEMAS FAMÍLIA, ESCOLA E INSTITUIÇÃO
title PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS
spellingShingle PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS
Valle, Hardalla Santos do
Children
Microsystems
Bioecological theory
Ecological insertion.
Niños
Microsistemas
Teoría bioecológica
Inserción ecológica.
Crianças
Microssistemas
Teoria bioecológica
Inserção ecológica.
title_short PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS
title_full PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS
title_fullStr PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS
title_full_unstemmed PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS
title_sort PERCEPTIONS OF CHILDREN IN WELCOME SITUATION ABOUT FAMILY, SCHOOL AND INSTITUTION MICROSYSTEMS
author Valle, Hardalla Santos do
author_facet Valle, Hardalla Santos do
Garcia, Narjara Mendes
author_role author
author2 Garcia, Narjara Mendes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Valle, Hardalla Santos do
Garcia, Narjara Mendes
dc.subject.por.fl_str_mv Children
Microsystems
Bioecological theory
Ecological insertion.
Niños
Microsistemas
Teoría bioecológica
Inserción ecológica.
Crianças
Microssistemas
Teoria bioecológica
Inserção ecológica.
topic Children
Microsystems
Bioecological theory
Ecological insertion.
Niños
Microsistemas
Teoría bioecológica
Inserción ecológica.
Crianças
Microssistemas
Teoria bioecológica
Inserção ecológica.
description The present study presents a study carried out with children inserted in a host institution in the city of Rio Grande / RS, in which we sought to understand the perceptions of these subjects about the family, institution and school microsystems. As a theoretical-methodological contribution, the bioecological theory of human development was used, as well as the ecological insertion and research with children. The analysis of the data showed that children in foster care give new meaning to their family ties and feel that they are experiencing a little stimulating routine in institutions (foster care and school).
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
teoria bioecológica do desenvolvimento humano, bem como a inserção ecológica e a pesquisa com crianças
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9363
10.59306/poisis.v15e272021194-210
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9363
identifier_str_mv 10.59306/poisis.v15e272021194-210
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9363/5808
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 15 n. 27 (2021); 194-210
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218749022765056