DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Peres, Thalitta de Carvalho
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Freitas, Raquel Aparecida Marra da Madeira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741
Resumo: The content of this paper stems from the research entitled Volume of Geometric Solids - A Teaching Experiment based on the Theory of V. V. Davydov". It seeks to respond the problem of educating the contemporary human being, considering learning mathematics as one of the important education elements, but it requires theoretical-methodological alternatives for teaching. The goal is to present the organization purpose of teaching this theory in developmental teaching formulated by Davydov as a material alternative for mathematics teaching, especially when the school has an educational purpose for the wider development of students' abilities.
id UNISUL-4_c541627743f8f745b27e819fc7b43cd3
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1741
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATIONL'ENSEIGNEMENT POUR LE DEVELOPPEMENT: UNE ALTERNATIVE A UN ENSEIGNEMENT DES MATHEMATIQUESENSINO DESENVOLVIMENTAL: UMA ALTERNATIVA PARA A EDUCAÇÃO MATEMÁTICADevelopmental TeachingMathematics EducationConcepts FormationDidactic.Éducation pour le Développementl'enseignement des MathématiquesDes concepts de FormationDidactique.Ensino DesenvolvimentalEducação MatemáticaFormação de ConceitosDidática.The content of this paper stems from the research entitled Volume of Geometric Solids - A Teaching Experiment based on the Theory of V. V. Davydov". It seeks to respond the problem of educating the contemporary human being, considering learning mathematics as one of the important education elements, but it requires theoretical-methodological alternatives for teaching. The goal is to present the organization purpose of teaching this theory in developmental teaching formulated by Davydov as a material alternative for mathematics teaching, especially when the school has an educational purpose for the wider development of students' abilities.Le contenu de cet article provient d'une étude intitulé  « Volume de solides géométriques - Une expérience pédagogique basée sur la théorie de V. V. Davydov" . Vise à répondre au problème de l'éducation de l'humain contemporain étant, étant donné que l'apprentissage des mathématiques comme l'un des éléments importants de cette éducation , mais nécessite des alternatives théoriques et méthodologiques pour votre enseignement. L'objectif est de présenter l'organisation de l'enseignement de cette théorie dans l'enseignement du développement formulée par Davydov comme un matériau de remplacement pour l'enseignement des mathématiques , en particulier lorsque l'école a un but éducatif par le développement plus large des capacités des élèves.O conteúdo deste artigo decorre da pesquisa intitulada “Volume de Sólidos Geométricos - Um Experimento de Ensino baseado na Teoria de V. V. Davydov”. Busca responder ao problema da educação do ser humano contemporâneo, considerando a aprendizagem da matemática como um dos elementos importantes desta educação, mas que necessita de alternativas teórico-metodológicas para o seu ensino. O objetivo é apresentar a proposta de organização do ensino presente na teoria do ensino desenvolvimental formulada por Davydov como uma alternativa relevante para a educação matemática, sobretudo quando a escola tem por finalidade educativa o desenvolvimento mais amplo das capacidades dos alunos.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-03-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/174110.19177/prppge.v8e0201410-28Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 8: nº Esp. (2014) - Estudos em Educação Matemática com Fundamentos na Teoria Histórico-Cultural; 10-282179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741/1420Peres, Thalitta de CarvalhoFreitas, Raquel Aparecida Marra da Madeirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-18T17:40:07Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1741Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-07-18T17:40:07Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
L'ENSEIGNEMENT POUR LE DEVELOPPEMENT: UNE ALTERNATIVE A UN ENSEIGNEMENT DES MATHEMATIQUES
ENSINO DESENVOLVIMENTAL: UMA ALTERNATIVA PARA A EDUCAÇÃO MATEMÁTICA
title DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
spellingShingle DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
Peres, Thalitta de Carvalho
Developmental Teaching
Mathematics Education
Concepts Formation
Didactic.
Éducation pour le Développement
l'enseignement des Mathématiques
Des concepts de Formation
Didactique.
Ensino Desenvolvimental
Educação Matemática
Formação de Conceitos
Didática.
title_short DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
title_full DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
title_fullStr DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
title_full_unstemmed DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
title_sort DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
author Peres, Thalitta de Carvalho
author_facet Peres, Thalitta de Carvalho
Freitas, Raquel Aparecida Marra da Madeira
author_role author
author2 Freitas, Raquel Aparecida Marra da Madeira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Peres, Thalitta de Carvalho
Freitas, Raquel Aparecida Marra da Madeira
dc.subject.por.fl_str_mv Developmental Teaching
Mathematics Education
Concepts Formation
Didactic.
Éducation pour le Développement
l'enseignement des Mathématiques
Des concepts de Formation
Didactique.
Ensino Desenvolvimental
Educação Matemática
Formação de Conceitos
Didática.
topic Developmental Teaching
Mathematics Education
Concepts Formation
Didactic.
Éducation pour le Développement
l'enseignement des Mathématiques
Des concepts de Formation
Didactique.
Ensino Desenvolvimental
Educação Matemática
Formação de Conceitos
Didática.
description The content of this paper stems from the research entitled Volume of Geometric Solids - A Teaching Experiment based on the Theory of V. V. Davydov". It seeks to respond the problem of educating the contemporary human being, considering learning mathematics as one of the important education elements, but it requires theoretical-methodological alternatives for teaching. The goal is to present the organization purpose of teaching this theory in developmental teaching formulated by Davydov as a material alternative for mathematics teaching, especially when the school has an educational purpose for the wider development of students' abilities.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-03-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741
10.19177/prppge.v8e0201410-28
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v8e0201410-28
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741/1420
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 8: nº Esp. (2014) - Estudos em Educação Matemática com Fundamentos na Teoria Histórico-Cultural; 10-28
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218747568390144