DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
DOI: | 10.19177/prppge.v8e0201410-28 |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741 |
Resumo: | The content of this paper stems from the research entitled Volume of Geometric Solids - A Teaching Experiment based on the Theory of V. V. Davydov". It seeks to respond the problem of educating the contemporary human being, considering learning mathematics as one of the important education elements, but it requires theoretical-methodological alternatives for teaching. The goal is to present the organization purpose of teaching this theory in developmental teaching formulated by Davydov as a material alternative for mathematics teaching, especially when the school has an educational purpose for the wider development of students' abilities. |
id |
UNISUL-4_c541627743f8f745b27e819fc7b43cd3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1741 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
spelling |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATIONL'ENSEIGNEMENT POUR LE DEVELOPPEMENT: UNE ALTERNATIVE A UN ENSEIGNEMENT DES MATHEMATIQUESENSINO DESENVOLVIMENTAL: UMA ALTERNATIVA PARA A EDUCAÇÃO MATEMÁTICADevelopmental TeachingMathematics EducationConcepts FormationDidactic.Éducation pour le Développementl'enseignement des MathématiquesDes concepts de FormationDidactique.Ensino DesenvolvimentalEducação MatemáticaFormação de ConceitosDidática.The content of this paper stems from the research entitled Volume of Geometric Solids - A Teaching Experiment based on the Theory of V. V. Davydov". It seeks to respond the problem of educating the contemporary human being, considering learning mathematics as one of the important education elements, but it requires theoretical-methodological alternatives for teaching. The goal is to present the organization purpose of teaching this theory in developmental teaching formulated by Davydov as a material alternative for mathematics teaching, especially when the school has an educational purpose for the wider development of students' abilities.Le contenu de cet article provient d'une étude intitulé « Volume de solides géométriques - Une expérience pédagogique basée sur la théorie de V. V. Davydov" . Vise à répondre au problème de l'éducation de l'humain contemporain étant, étant donné que l'apprentissage des mathématiques comme l'un des éléments importants de cette éducation , mais nécessite des alternatives théoriques et méthodologiques pour votre enseignement. L'objectif est de présenter l'organisation de l'enseignement de cette théorie dans l'enseignement du développement formulée par Davydov comme un matériau de remplacement pour l'enseignement des mathématiques , en particulier lorsque l'école a un but éducatif par le développement plus large des capacités des élèves.O conteúdo deste artigo decorre da pesquisa intitulada “Volume de Sólidos Geométricos - Um Experimento de Ensino baseado na Teoria de V. V. Davydov”. Busca responder ao problema da educação do ser humano contemporâneo, considerando a aprendizagem da matemática como um dos elementos importantes desta educação, mas que necessita de alternativas teórico-metodológicas para o seu ensino. O objetivo é apresentar a proposta de organização do ensino presente na teoria do ensino desenvolvimental formulada por Davydov como uma alternativa relevante para a educação matemática, sobretudo quando a escola tem por finalidade educativa o desenvolvimento mais amplo das capacidades dos alunos.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-03-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/174110.19177/prppge.v8e0201410-28Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 8: nº Esp. (2014) - Estudos em Educação Matemática com Fundamentos na Teoria Histórico-Cultural; 10-282179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741/1420Peres, Thalitta de CarvalhoFreitas, Raquel Aparecida Marra da Madeirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-18T17:40:07Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1741Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-07-18T17:40:07Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION L'ENSEIGNEMENT POUR LE DEVELOPPEMENT: UNE ALTERNATIVE A UN ENSEIGNEMENT DES MATHEMATIQUES ENSINO DESENVOLVIMENTAL: UMA ALTERNATIVA PARA A EDUCAÇÃO MATEMÁTICA |
title |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION |
spellingShingle |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION Peres, Thalitta de Carvalho Developmental Teaching Mathematics Education Concepts Formation Didactic. Éducation pour le Développement l'enseignement des Mathématiques Des concepts de Formation Didactique. Ensino Desenvolvimental Educação Matemática Formação de Conceitos Didática. Peres, Thalitta de Carvalho Developmental Teaching Mathematics Education Concepts Formation Didactic. Éducation pour le Développement l'enseignement des Mathématiques Des concepts de Formation Didactique. Ensino Desenvolvimental Educação Matemática Formação de Conceitos Didática. |
title_short |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION |
title_full |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION |
title_fullStr |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION |
title_full_unstemmed |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION |
title_sort |
DEVELOPMENTAL TEACHING: AN ALTERNATIVE FOR MATHEMATICS EDUCATION |
author |
Peres, Thalitta de Carvalho |
author_facet |
Peres, Thalitta de Carvalho Peres, Thalitta de Carvalho Freitas, Raquel Aparecida Marra da Madeira Freitas, Raquel Aparecida Marra da Madeira |
author_role |
author |
author2 |
Freitas, Raquel Aparecida Marra da Madeira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Peres, Thalitta de Carvalho Freitas, Raquel Aparecida Marra da Madeira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Developmental Teaching Mathematics Education Concepts Formation Didactic. Éducation pour le Développement l'enseignement des Mathématiques Des concepts de Formation Didactique. Ensino Desenvolvimental Educação Matemática Formação de Conceitos Didática. |
topic |
Developmental Teaching Mathematics Education Concepts Formation Didactic. Éducation pour le Développement l'enseignement des Mathématiques Des concepts de Formation Didactique. Ensino Desenvolvimental Educação Matemática Formação de Conceitos Didática. |
description |
The content of this paper stems from the research entitled Volume of Geometric Solids - A Teaching Experiment based on the Theory of V. V. Davydov". It seeks to respond the problem of educating the contemporary human being, considering learning mathematics as one of the important education elements, but it requires theoretical-methodological alternatives for teaching. The goal is to present the organization purpose of teaching this theory in developmental teaching formulated by Davydov as a material alternative for mathematics teaching, especially when the school has an educational purpose for the wider development of students' abilities. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-03-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741 10.19177/prppge.v8e0201410-28 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v8e0201410-28 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1741/1420 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 8: nº Esp. (2014) - Estudos em Educação Matemática com Fundamentos na Teoria Histórico-Cultural; 10-28 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1822181766411059200 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.19177/prppge.v8e0201410-28 |