THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rezer, Ricardo
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891
Resumo: The central objective this paper is reflect on the internship experience like spacetime privileged to a good formation of the Physical Education (PE) teachers. I intend demonstrate theoretically on the importance of the epistemology and hermeneutics during the internship process. I work with the hypothesis that wath, from this teoretic movement, can be significant impacts in to students formation, with possibles consequences to school PE.
id UNISUL-4_cf5e837e41dc151b9e8ad7e0dcc6487b
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/8891
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICSLA PASANTÍA COMO ESPACIOTIEMPO PRIVILEGIADO EN LA FORMACIÓN EN EDUCACIÓN FÍSICA: DIÁLOGOS ENTRE EPISTEMOLOGÍA Y HERMENEUTICO ESTÁGIO COMO ESPAÇOTEMPO PRIVILEGIADO NA FORMAÇÃO EM EDUCAÇÃO FÍSICA: DIÁLOGOS ENTRE EPISTEMOLOGIA E HERMENÊUTICASupervised internshipSpacetimeEpistemologyHermenêutic.Pasantía SupervisadaEspaciotiempoEpistemologíaHermenêutic.Estágio SupervisionadoEspaçotempoEpistemologiaHermenêuticaThe central objective this paper is reflect on the internship experience like spacetime privileged to a good formation of the Physical Education (PE) teachers. I intend demonstrate theoretically on the importance of the epistemology and hermeneutics during the internship process. I work with the hypothesis that wath, from this teoretic movement, can be significant impacts in to students formation, with possibles consequences to school PE.El objetivo central de este trabajo es reflexionar sobre la experiencia de pasantía como el espacio-tiempo privilegiado para una buena formación de los maestros de Educación Física (EF). Tengo la intención de demostrar teóricamente sobre la importancia de la epistemología y la hermenéutica durante el proceso de pasantía. Trabajo con la hipótesis de que, a partir de este movimiento teórico, puede haber un impacto significativo en la formación de los estudiantes, con posibles consecuencias para la EF de la escuela.O objetivo central deste texto é refletir acerca da experiência do estágio como espaçotempo privilegiado para a formação de professores de Educação Física (EF). Procuro demonstrar teoricamente a importância da epistemologia no processo de estágio, compreendida a partir de uma orientação hermenêutica. Trabalho com a hipótese de que, a partir deste movimento teórico, poderá haver significativos impactos para a formação dos estudantes, com possíveis desdobramentos importantes para a EF escolar.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/889110.19177/prppge.v14e252020120-135Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 14 n. 25 (2020); 120-1352179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891/5304Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRezer, Ricardo2020-08-26T19:23:34Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/8891Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2020-08-26T19:23:34Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
LA PASANTÍA COMO ESPACIOTIEMPO PRIVILEGIADO EN LA FORMACIÓN EN EDUCACIÓN FÍSICA: DIÁLOGOS ENTRE EPISTEMOLOGÍA Y HERMENEUTIC
O ESTÁGIO COMO ESPAÇOTEMPO PRIVILEGIADO NA FORMAÇÃO EM EDUCAÇÃO FÍSICA: DIÁLOGOS ENTRE EPISTEMOLOGIA E HERMENÊUTICA
title THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
spellingShingle THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
Rezer, Ricardo
Supervised internship
Spacetime
Epistemology
Hermenêutic.
Pasantía Supervisada
Espaciotiempo
Epistemología
Hermenêutic.
Estágio Supervisionado
Espaçotempo
Epistemologia
Hermenêutica
title_short THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
title_full THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
title_fullStr THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
title_full_unstemmed THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
title_sort THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
author Rezer, Ricardo
author_facet Rezer, Ricardo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rezer, Ricardo
dc.subject.por.fl_str_mv Supervised internship
Spacetime
Epistemology
Hermenêutic.
Pasantía Supervisada
Espaciotiempo
Epistemología
Hermenêutic.
Estágio Supervisionado
Espaçotempo
Epistemologia
Hermenêutica
topic Supervised internship
Spacetime
Epistemology
Hermenêutic.
Pasantía Supervisada
Espaciotiempo
Epistemología
Hermenêutic.
Estágio Supervisionado
Espaçotempo
Epistemologia
Hermenêutica
description The central objective this paper is reflect on the internship experience like spacetime privileged to a good formation of the Physical Education (PE) teachers. I intend demonstrate theoretically on the importance of the epistemology and hermeneutics during the internship process. I work with the hypothesis that wath, from this teoretic movement, can be significant impacts in to students formation, with possibles consequences to school PE.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891
10.19177/prppge.v14e252020120-135
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v14e252020120-135
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891/5304
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 14 n. 25 (2020); 120-135
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218749002842112