THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891 |
Resumo: | The central objective this paper is reflect on the internship experience like spacetime privileged to a good formation of the Physical Education (PE) teachers. I intend demonstrate theoretically on the importance of the epistemology and hermeneutics during the internship process. I work with the hypothesis that wath, from this teoretic movement, can be significant impacts in to students formation, with possibles consequences to school PE. |
id |
UNISUL-4_cf5e837e41dc151b9e8ad7e0dcc6487b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/8891 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICSLA PASANTÍA COMO ESPACIOTIEMPO PRIVILEGIADO EN LA FORMACIÓN EN EDUCACIÓN FÍSICA: DIÁLOGOS ENTRE EPISTEMOLOGÍA Y HERMENEUTICO ESTÁGIO COMO ESPAÇOTEMPO PRIVILEGIADO NA FORMAÇÃO EM EDUCAÇÃO FÍSICA: DIÁLOGOS ENTRE EPISTEMOLOGIA E HERMENÊUTICASupervised internshipSpacetimeEpistemologyHermenêutic.Pasantía SupervisadaEspaciotiempoEpistemologíaHermenêutic.Estágio SupervisionadoEspaçotempoEpistemologiaHermenêuticaThe central objective this paper is reflect on the internship experience like spacetime privileged to a good formation of the Physical Education (PE) teachers. I intend demonstrate theoretically on the importance of the epistemology and hermeneutics during the internship process. I work with the hypothesis that wath, from this teoretic movement, can be significant impacts in to students formation, with possibles consequences to school PE.El objetivo central de este trabajo es reflexionar sobre la experiencia de pasantía como el espacio-tiempo privilegiado para una buena formación de los maestros de Educación Física (EF). Tengo la intención de demostrar teóricamente sobre la importancia de la epistemología y la hermenéutica durante el proceso de pasantía. Trabajo con la hipótesis de que, a partir de este movimiento teórico, puede haber un impacto significativo en la formación de los estudiantes, con posibles consecuencias para la EF de la escuela.O objetivo central deste texto é refletir acerca da experiência do estágio como espaçotempo privilegiado para a formação de professores de Educação Física (EF). Procuro demonstrar teoricamente a importância da epistemologia no processo de estágio, compreendida a partir de uma orientação hermenêutica. Trabalho com a hipótese de que, a partir deste movimento teórico, poderá haver significativos impactos para a formação dos estudantes, com possíveis desdobramentos importantes para a EF escolar.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/889110.19177/prppge.v14e252020120-135Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 14 n. 25 (2020); 120-1352179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891/5304Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRezer, Ricardo2020-08-26T19:23:34Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/8891Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2020-08-26T19:23:34Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS LA PASANTÍA COMO ESPACIOTIEMPO PRIVILEGIADO EN LA FORMACIÓN EN EDUCACIÓN FÍSICA: DIÁLOGOS ENTRE EPISTEMOLOGÍA Y HERMENEUTIC O ESTÁGIO COMO ESPAÇOTEMPO PRIVILEGIADO NA FORMAÇÃO EM EDUCAÇÃO FÍSICA: DIÁLOGOS ENTRE EPISTEMOLOGIA E HERMENÊUTICA |
title |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS |
spellingShingle |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS Rezer, Ricardo Supervised internship Spacetime Epistemology Hermenêutic. Pasantía Supervisada Espaciotiempo Epistemología Hermenêutic. Estágio Supervisionado Espaçotempo Epistemologia Hermenêutica |
title_short |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS |
title_full |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS |
title_fullStr |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS |
title_full_unstemmed |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS |
title_sort |
THE INTERNSHIP AS PRIVILEGED SPACETIME IN TRAINING IN PHYSICAL EDUCATION: DIALOGUES BETWEEN EPISTEMOLOGY AND HERMENEUTICS |
author |
Rezer, Ricardo |
author_facet |
Rezer, Ricardo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rezer, Ricardo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Supervised internship Spacetime Epistemology Hermenêutic. Pasantía Supervisada Espaciotiempo Epistemología Hermenêutic. Estágio Supervisionado Espaçotempo Epistemologia Hermenêutica |
topic |
Supervised internship Spacetime Epistemology Hermenêutic. Pasantía Supervisada Espaciotiempo Epistemología Hermenêutic. Estágio Supervisionado Espaçotempo Epistemologia Hermenêutica |
description |
The central objective this paper is reflect on the internship experience like spacetime privileged to a good formation of the Physical Education (PE) teachers. I intend demonstrate theoretically on the importance of the epistemology and hermeneutics during the internship process. I work with the hypothesis that wath, from this teoretic movement, can be significant impacts in to students formation, with possibles consequences to school PE. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891 10.19177/prppge.v14e252020120-135 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v14e252020120-135 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8891/5304 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 14 n. 25 (2020); 120-135 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218749002842112 |