NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Maurício
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Moreira Pereira, Márcia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428
Resumo: This article has as aim expose some considering on the Law 10.639/03 that institutes the obligation of teaching African and African-Brazilian history and culture in the schools, and their literature. It is intended discuss some points about the Law and its practice, specifically on African Literature teaching, because most studies have only addressed to the History teaching and forgotten the African Literature in its cultural context.
id UNISUL-4_d9ebf053727ce41ddcca0445816e72b4
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1428
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSALAPUNTAMIENTOS SOBRE LA LEY 10.639/2003 Y LA ENSEÑANZADE LITERATURA: UNA PROPUESTA DE ESTUDIOAPONTAMENTOS SOBRE A LEI 10.639 E O ENSINO DE LITERATURA: UMA PROPOSTA DE ESTUDOLiterature teachingAfrican-Lusophone Literatureschoollaw 10.639Enseñanza de LiteraturaLiteratura Africana de habla portuguesaEscuelaLey 10.639/03.Educaçãoquestões étnico-raciaisensino de literaturaThis article has as aim expose some considering on the Law 10.639/03 that institutes the obligation of teaching African and African-Brazilian history and culture in the schools, and their literature. It is intended discuss some points about the Law and its practice, specifically on African Literature teaching, because most studies have only addressed to the History teaching and forgotten the African Literature in its cultural context.Este artículo tiene como objetivo exponer algunas consideraciones sobre la Ley 10639/03, la cual instituye la obligatoriedad de enseñanza de historia y cultura africana y afro-brasileña en las escuelas, y la enseñanza de su literatura. Se pretende listar apuntamientos en la cuestión de la propia ley y su práctica, específicamente la enseñanza de literatura africana, ya que la mayoría de los estudios más recientes solo tienen se vuelto para la enseñanza de historia, olvidándose de la importancia de la literatura africana y su contexto cultural.Este artigo tem como objetivoexpor algumas considerações a respeito da lei 10639/03, a qual institui aobrigatoriedade do ensino de história e cultura africana e afro-brasileira nasescolas e o ensino de literatura. Pretende-se elencar alguns apontamentos naquestão da lei em si e sua prática, especificamente no ensino de literaturaafricana, já que, a maioria dos estudos recentes tem apenas se voltado para oensino de história, esquecendo-se da importância da literatura africana e seucontexto cultural.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/142810.19177/prppge.v8e142014488-495Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 8 n. 14 (2014): Educação do corpo; 488-4952179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428/1914Silva, MaurícioMoreira Pereira, Márciainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-18T17:59:49Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1428Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-07-18T17:59:49Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
APUNTAMIENTOS SOBRE LA LEY 10.639/2003 Y LA ENSEÑANZADE LITERATURA: UNA PROPUESTA DE ESTUDIO
APONTAMENTOS SOBRE A LEI 10.639 E O ENSINO DE LITERATURA: UMA PROPOSTA DE ESTUDO
title NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
spellingShingle NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
Silva, Maurício
Literature teaching
African-Lusophone Literature
school
law 10.639
Enseñanza de Literatura
Literatura Africana de habla portuguesa
Escuela
Ley 10.639/03.
Educação
questões étnico-raciais
ensino de literatura
title_short NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
title_full NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
title_fullStr NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
title_full_unstemmed NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
title_sort NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
author Silva, Maurício
author_facet Silva, Maurício
Moreira Pereira, Márcia
author_role author
author2 Moreira Pereira, Márcia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Maurício
Moreira Pereira, Márcia
dc.subject.por.fl_str_mv Literature teaching
African-Lusophone Literature
school
law 10.639
Enseñanza de Literatura
Literatura Africana de habla portuguesa
Escuela
Ley 10.639/03.
Educação
questões étnico-raciais
ensino de literatura
topic Literature teaching
African-Lusophone Literature
school
law 10.639
Enseñanza de Literatura
Literatura Africana de habla portuguesa
Escuela
Ley 10.639/03.
Educação
questões étnico-raciais
ensino de literatura
description This article has as aim expose some considering on the Law 10.639/03 that institutes the obligation of teaching African and African-Brazilian history and culture in the schools, and their literature. It is intended discuss some points about the Law and its practice, specifically on African Literature teaching, because most studies have only addressed to the History teaching and forgotten the African Literature in its cultural context.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428
10.19177/prppge.v8e142014488-495
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v8e142014488-495
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428/1914
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 8 n. 14 (2014): Educação do corpo; 488-495
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218747093385216