NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428 |
Resumo: | This article has as aim expose some considering on the Law 10.639/03 that institutes the obligation of teaching African and African-Brazilian history and culture in the schools, and their literature. It is intended discuss some points about the Law and its practice, specifically on African Literature teaching, because most studies have only addressed to the History teaching and forgotten the African Literature in its cultural context. |
id |
UNISUL-4_d9ebf053727ce41ddcca0445816e72b4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1428 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSALAPUNTAMIENTOS SOBRE LA LEY 10.639/2003 Y LA ENSEÑANZADE LITERATURA: UNA PROPUESTA DE ESTUDIOAPONTAMENTOS SOBRE A LEI 10.639 E O ENSINO DE LITERATURA: UMA PROPOSTA DE ESTUDOLiterature teachingAfrican-Lusophone Literatureschoollaw 10.639Enseñanza de LiteraturaLiteratura Africana de habla portuguesaEscuelaLey 10.639/03.Educaçãoquestões étnico-raciaisensino de literaturaThis article has as aim expose some considering on the Law 10.639/03 that institutes the obligation of teaching African and African-Brazilian history and culture in the schools, and their literature. It is intended discuss some points about the Law and its practice, specifically on African Literature teaching, because most studies have only addressed to the History teaching and forgotten the African Literature in its cultural context.Este artículo tiene como objetivo exponer algunas consideraciones sobre la Ley 10639/03, la cual instituye la obligatoriedad de enseñanza de historia y cultura africana y afro-brasileña en las escuelas, y la enseñanza de su literatura. Se pretende listar apuntamientos en la cuestión de la propia ley y su práctica, específicamente la enseñanza de literatura africana, ya que la mayoría de los estudios más recientes solo tienen se vuelto para la enseñanza de historia, olvidándose de la importancia de la literatura africana y su contexto cultural.Este artigo tem como objetivoexpor algumas considerações a respeito da lei 10639/03, a qual institui aobrigatoriedade do ensino de história e cultura africana e afro-brasileira nasescolas e o ensino de literatura. Pretende-se elencar alguns apontamentos naquestão da lei em si e sua prática, especificamente no ensino de literaturaafricana, já que, a maioria dos estudos recentes tem apenas se voltado para oensino de história, esquecendo-se da importância da literatura africana e seucontexto cultural.Universidade do Sul de Santa Catarina2014-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/142810.19177/prppge.v8e142014488-495Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 8 n. 14 (2014): Educação do corpo; 488-4952179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428/1914Silva, MaurícioMoreira Pereira, Márciainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-18T17:59:49Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1428Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-07-18T17:59:49Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL APUNTAMIENTOS SOBRE LA LEY 10.639/2003 Y LA ENSEÑANZADE LITERATURA: UNA PROPUESTA DE ESTUDIO APONTAMENTOS SOBRE A LEI 10.639 E O ENSINO DE LITERATURA: UMA PROPOSTA DE ESTUDO |
title |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL |
spellingShingle |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL Silva, Maurício Literature teaching African-Lusophone Literature school law 10.639 Enseñanza de Literatura Literatura Africana de habla portuguesa Escuela Ley 10.639/03. Educação questões étnico-raciais ensino de literatura |
title_short |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL |
title_full |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL |
title_fullStr |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL |
title_full_unstemmed |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL |
title_sort |
NOTES ON THE LAW 10.639/03 AND THE LITERATURE TEACHING: A STUDY PROPOSAL |
author |
Silva, Maurício |
author_facet |
Silva, Maurício Moreira Pereira, Márcia |
author_role |
author |
author2 |
Moreira Pereira, Márcia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Maurício Moreira Pereira, Márcia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Literature teaching African-Lusophone Literature school law 10.639 Enseñanza de Literatura Literatura Africana de habla portuguesa Escuela Ley 10.639/03. Educação questões étnico-raciais ensino de literatura |
topic |
Literature teaching African-Lusophone Literature school law 10.639 Enseñanza de Literatura Literatura Africana de habla portuguesa Escuela Ley 10.639/03. Educação questões étnico-raciais ensino de literatura |
description |
This article has as aim expose some considering on the Law 10.639/03 that institutes the obligation of teaching African and African-Brazilian history and culture in the schools, and their literature. It is intended discuss some points about the Law and its practice, specifically on African Literature teaching, because most studies have only addressed to the History teaching and forgotten the African Literature in its cultural context. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428 10.19177/prppge.v8e142014488-495 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v8e142014488-495 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1428/1914 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 8 n. 14 (2014): Educação do corpo; 488-495 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218747093385216 |