TEACHERS, EDUCATION, CHILDHOOD, AND SUBVERSION: : FORMAL EDUCATIONAL ENVIRONMENTS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/18483 |
Resumo: | Formal educational environments are tense due to with different conceptions of bodies, gender identities, and childhood. Teachers neglect their bodies and pleasures in favor of a compulsory behavior, adapted to an elite educational context. This context imposes stereotypes of the occupation. This causes an impact on the formation of children during their pedagogical practices. Children are productive and reproductive subjects of cultures, affected and able to affect other subjects in their surroundings. Consequently, they are subversive. It is not enough to admit institutional oppression upon them. It is necessary to question how much children can absorb, subvert and reproduce such oppressions. |
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TEACHERS, EDUCATION, CHILDHOOD, AND SUBVERSION: : FORMAL EDUCATIONAL ENVIRONMENTSDOCENTES, EDUCACIÓN, INFANCIA Y SUBVERSIÓN: : ESPACIOS DE EDUCACIÓN FORMALPROFESSORAS, EDUCAÇÃO, INFÂNCIAS E SUBVERSÃO: : ESPAÇOS FORMAIS DE EDUCAÇÃOBodiesSchoolFeminismCuerposEscuelaFeminismoCorposEscolaFeminismoFormal educational environments are tense due to with different conceptions of bodies, gender identities, and childhood. Teachers neglect their bodies and pleasures in favor of a compulsory behavior, adapted to an elite educational context. This context imposes stereotypes of the occupation. This causes an impact on the formation of children during their pedagogical practices. Children are productive and reproductive subjects of cultures, affected and able to affect other subjects in their surroundings. Consequently, they are subversive. It is not enough to admit institutional oppression upon them. It is necessary to question how much children can absorb, subvert and reproduce such oppressions.Los espacios formales de la educación son campos de tensión entre las concepciones de los cuerpos, las identidades de género y la niñez. Los educadores descuidan sus cuerpos y sus placeres, en favor de un comportamiento compulsivo y adaptativo al escenario educativo elitista, que impone estereotipos de la profesión, impactando la formación de los niños durante su práctica pedagógica. Estos niños son sujetos productores y reproductores de cultura, afectados y capaces de afectar a los sujetos que los rodean. Por lo tanto, subversivos. Es necesario, más que afirmar las opresiones que les imponen las instituciones, más bien también cuestionar hasta qué punto los niños son capaces de absorber, subvertir y reproducir tales opresiones.Os espaços formais de educação são campos de tensões entre as concepções de corpos, identidades de gêneros e infâncias. Os educadores negligenciam seus corpos e seus prazeres, em prol de um comportamento compulsório e adaptativo ao cenário elitista educacional, que impõe estereótipos da profissão, impactando a formação das crianças durante sua prática pedagógica. Essas crianças são sujeitos produtores e reprodutores de cultura, afetadas pelos sujeitos à sua volta e também capazes de afetá-los. Portanto, subversivas. Mais do que afirmar as opressões que as instituições depositam sobre elas, mas também é preciso questionar além, perguntando até que ponto as crianças conseguem absorver, subverter e reproduzir tais opressões.Universidade do Sul de Santa Catarina2022-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1848310.59306/poiesis.v16e302022432-442Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 16 n. 30 (2022); 432-4422179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/18483/12192Copyright (c) 2022 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMwewa, Christian MulekaMansur Araújo, GabrielleLacerda dos Anjos, Lúcia2023-07-24T17:43:13Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/18483Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2023-07-24T17:43:13Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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