Submundo, violência e publicidade
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Vozes e Diálogo (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/19597 |
Resumo: | This article discusses the way which the subterranean of cyberculture (the oligopoly of pornography, webcamming and erotic packs sites) covers up violence against woman through their publicity. The argument contemplates the critical reflection between the contradiction established between business advertising (which announces the victim as the protagonist of female empowerment) and the service contract (which imprisons women to invisible owners through lifetime authorization rights of the female image for commercialization on any erotic site, as well as prevents the victim from denouncing any violence suffered on the adult platforms). On this horizon, this study is justified in its contribution to the area of communication, cyberculture and imagery, because of the predatory and ideological use of the imagery by adult sites. |
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Submundo, violência e publicidadeciberculturacomunicaçãoViolência de gêneroviolência invisívelviolência simbólicaimaginário socialThis article discusses the way which the subterranean of cyberculture (the oligopoly of pornography, webcamming and erotic packs sites) covers up violence against woman through their publicity. The argument contemplates the critical reflection between the contradiction established between business advertising (which announces the victim as the protagonist of female empowerment) and the service contract (which imprisons women to invisible owners through lifetime authorization rights of the female image for commercialization on any erotic site, as well as prevents the victim from denouncing any violence suffered on the adult platforms). On this horizon, this study is justified in its contribution to the area of communication, cyberculture and imagery, because of the predatory and ideological use of the imagery by adult sites.O presente artigo dedica-se a apreensão sobre o modo pelo qual o submundo da cibercultura (o oligopólio de sites de pornografia, webcamming e packs eróticos) encobre a violência contra a mulher por meio do simulacro publicitário nas redes interativas. A argumentação contempla a reflexão crítica sobre o contrassenso estabelecido entre a publicidade empresarial (que anuncia a vítima como protagonista do empoderamento feminino) e o contrato de prestação de serviços (que aprisiona a mulher ao proprietário invisível por meio da autorização vitalícia da sua imagem para circulação em qualquer site erótico da rede, bem como a impede de denunciar qualquer tipificação de violência sofrida nas plataformas). Este estudo justifica a sua contribuição para a área de comunicação, cibercultura e imaginário pelo uso predatório e ideológico do imaginário pela publicidade do mencionado submundo.Universidade do Vale do Itajaí2023-08-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionARTIGOSapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/1959710.14210/vd.v21n2.p41-57Vozes e Diálogo; v. 21 n. 2 (2022): Revista Vozes e Diálogo; 41-572237-45311519-5864reponame:Vozes e Diálogo (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/19597/11423Copyright (c) 2023 Sra.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMagossi, Priscila2023-08-15T14:58:06Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/19597Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/vdPRIhttps://periodicos.univali.br/index.php/vd/oaiseligman@univali.br2237-45312237-4531opendoar:2023-08-15T14:58:06Vozes e Diálogo (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false |
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