Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa por |
Título da fonte: | Roteiro (Joaçaba. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/16578 |
Resumo: | The objective of this research was to recover the strategies of dialogue and negotiation that nine adolescent and young mothers used to continue to train professionally, raise their children and reconfigure their family structures. There were two discussion groups about the strategies that young women used to combine their role as moms and students. The results reveal that young women who became pregnant between the ages of 16 and 21 ended their careers because they learned strategies of dialogue, of analysis of their circumstances and of the economic and cultural calculation that their professional training would bring them. These strategies could be systematized to discuss them openly in the classroom, to know what is happening to them in these processes. In addition to these, students who experience similar challenging situations could be supported and benefited. |
id |
UNOESC-3_8c61b6e78c69757fc118960a1b2c554c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/16578 |
network_acronym_str |
UNOESC-3 |
network_name_str |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studiesEstrategias de diálogo y negociación de madres jóvenes para finalizar sus estudios profesionalesEstratégias de diálogo e negociação de mães jovens para terminar seus estudos profissionaisEstratégias de diálogoMães universitáriasO poder de decidirEstrategias de diálogoMadres universitariasEl poder de decidirDialog strategiesUniversity mothersThe power to decideThe objective of this research was to recover the strategies of dialogue and negotiation that nine adolescent and young mothers used to continue to train professionally, raise their children and reconfigure their family structures. There were two discussion groups about the strategies that young women used to combine their role as moms and students. The results reveal that young women who became pregnant between the ages of 16 and 21 ended their careers because they learned strategies of dialogue, of analysis of their circumstances and of the economic and cultural calculation that their professional training would bring them. These strategies could be systematized to discuss them openly in the classroom, to know what is happening to them in these processes. In addition to these, students who experience similar challenging situations could be supported and benefited.El objetivo de esta investigación fue recuperar las estrategias de diálogo y negociación que usaron nueve madres adolescentes y jóvenes para continuar formándose profesionalmente, criar a sus hijos y reconfigurar sus estructuras familiares. Se hicieron dos grupos de discusión al respecto y los resultados revelan que las jóvenes que se embarazaron entre los 16 y 21 años, finalizaron su carrera porque aprendieron estrategias de diálogo, de análisis de sus circunstancias y del cálculo económico y cultural que les traería su preparación profesional. Estas estrategias se podrían sistematizar para discutirlas abiertamente en las aulas y saber qué les está pasando en estos procesos. Además, con éstas se podría apoyar y beneficiar a estudiantes que viven situaciones retadoras semejantes.O objetivo da pesquisa foi recuperar as estratégias de diálogo e negociação utilizadas por nove mães jovens e adolescentes em quanto elas eram formadas como pedagogas, criaram seus filhos e modificaram suas estruturas familiares. Dois grupos de discussão foram feitos em torno ao papel das mulheres jovens como mães e estudantes. Os resultados revelam que as estudantes que ficaram gravidas entre os 16 e os 21 anos, aprendem estratégias de análise de suas circunstâncias e da inversão econômica e cultural referidas a sua formação, e também estratégias de diálogo mais eficazes. Essas estratégias podem ser sistematizadas para ser analisadas e discutidas na sala de aula, com o proposito de conhecer mais sobre o que acontece com estudantes como elas. Além disso, a sistematização e discussão poderiam apoiar melhor às estudantes em situações desafiadores semelhantes.Universidade do Oeste de Santa Catarina2018-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/1657810.18593/r.v43i3.16578Roteiro; Vol. 43 No. 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978Roteiro; Vol. 43 Núm. 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978Roteiro; Vol. 43 No. 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978Roteiro; v. 43 n. 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978Roteiro; Vol. 43 N.º 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-9782177-60590104-431110.18593/r.v43i3reponame:Roteiro (Joaçaba. Online)instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)instacron:UNOESCspaporhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/16578/pdfhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/16578/13588Copyright (c) 2018 Roteiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessGarcía, Sara Aliria Jiménez2019-11-11T17:20:12Zoai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/16578Revistahttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteirohttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteiro/oairoteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br2177-60590104-4311opendoar:2019-11-11T17:20:12Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies Estrategias de diálogo y negociación de madres jóvenes para finalizar sus estudios profesionales Estratégias de diálogo e negociação de mães jovens para terminar seus estudos profissionais |
title |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies |
spellingShingle |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies García, Sara Aliria Jiménez Estratégias de diálogo Mães universitárias O poder de decidir Estrategias de diálogo Madres universitarias El poder de decidir Dialog strategies University mothers The power to decide |
title_short |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies |
title_full |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies |
title_fullStr |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies |
title_full_unstemmed |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies |
title_sort |
Strategies for dialogue and negotiation of young mothers to finish their professional studies |
author |
García, Sara Aliria Jiménez |
author_facet |
García, Sara Aliria Jiménez |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
García, Sara Aliria Jiménez |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estratégias de diálogo Mães universitárias O poder de decidir Estrategias de diálogo Madres universitarias El poder de decidir Dialog strategies University mothers The power to decide |
topic |
Estratégias de diálogo Mães universitárias O poder de decidir Estrategias de diálogo Madres universitarias El poder de decidir Dialog strategies University mothers The power to decide |
description |
The objective of this research was to recover the strategies of dialogue and negotiation that nine adolescent and young mothers used to continue to train professionally, raise their children and reconfigure their family structures. There were two discussion groups about the strategies that young women used to combine their role as moms and students. The results reveal that young women who became pregnant between the ages of 16 and 21 ended their careers because they learned strategies of dialogue, of analysis of their circumstances and of the economic and cultural calculation that their professional training would bring them. These strategies could be systematized to discuss them openly in the classroom, to know what is happening to them in these processes. In addition to these, students who experience similar challenging situations could be supported and benefited. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/16578 10.18593/r.v43i3.16578 |
url |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/16578 |
identifier_str_mv |
10.18593/r.v43i3.16578 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa por |
language |
spa por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/16578/pdf https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/16578/13588 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Roteiro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Roteiro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Roteiro; Vol. 43 No. 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978 Roteiro; Vol. 43 Núm. 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978 Roteiro; Vol. 43 No. 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978 Roteiro; v. 43 n. 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978 Roteiro; Vol. 43 N.º 3 (2018): Roteiro set./dez. 2018; 949-978 2177-6059 0104-4311 10.18593/r.v43i3 reponame:Roteiro (Joaçaba. Online) instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) instacron:UNOESC |
instname_str |
Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) |
instacron_str |
UNOESC |
institution |
UNOESC |
reponame_str |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
collection |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
roteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br |
_version_ |
1800220530636226560 |