Considerações curriculares das professoras de educação infantil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/120586 |
Resumo: | The aim of this study was to identify which have the concept of curriculum kindergarten teacher municipal, city Sheets Pta.-SP, Dalben Marta Conti for how to translate the proposed curriculum for teaching daily. So whether using the guidelines of RCNEI pedagogical practice they do. The work begins with a short discussion on some theoretical curricular themes and a brief analysis of the National Curricular References for Child Education, from then to field research that describes the location where it was applied questionnaire surveyed the teachers, ending with data analysis collected by this instrument. This paper highlights some relevant concerns about the conceptions of curriculum and links witch the practice in teacher |
id |
UNSP_062deebcc28c19df9c6a8779782b38cd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/120586 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Considerações curriculares das professoras de educação infantilEducação de criançasPratica de ensinoCurriculosEducationStudent teachingEducation - CurriculaThe aim of this study was to identify which have the concept of curriculum kindergarten teacher municipal, city Sheets Pta.-SP, Dalben Marta Conti for how to translate the proposed curriculum for teaching daily. So whether using the guidelines of RCNEI pedagogical practice they do. The work begins with a short discussion on some theoretical curricular themes and a brief analysis of the National Curricular References for Child Education, from then to field research that describes the location where it was applied questionnaire surveyed the teachers, ending with data analysis collected by this instrument. This paper highlights some relevant concerns about the conceptions of curriculum and links witch the practice in teacherO objetivo do presente trabalho de conclusão de curso foi identificar qual concepção de currículo possuem as professoras da creche municipal, da cidade de Lençóis Pta.-SP, Marta Dalben Conti, para saber como estas traduzem o currículo proposto para a prática docente diária. E, assim, saber se utilizam as orientações do RCNEI na prática pedagógica que realizam. O trabalho se inicia com uma pequena discussão teórica sobre alguns temas curriculares e uma breve análise dos Referenciais Curriculares Nacionais para Educação Infantil, partindo em seguida, para pesquisa de campo que descreve o local pesquisado no qual foi aplicado um questionário para as professoras, terminando com análise dos dados coletados por esse instrumento. O presente trabalho destaca algumas preocupações pertinentes quanto as concepções sobre currículo e as relações com a pratica docente na educação infantilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Tezani, Thaís Cristina Rodrigues [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Pinheiro, Taísa Carolina Pinheiro [UNESP]2015-03-23T15:27:32Z2015-03-23T15:27:32Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfPINHEIRO, Taísa Carolina Pinheiro. Considerações curriculares das professoras de educação infantil. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências, 2011.http://hdl.handle.net/11449/120586000690251pinheiro_tc_tcc_bauru.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-23T14:26:02Zoai:repositorio.unesp.br:11449/120586Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-04-23T14:26:02Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Considerações curriculares das professoras de educação infantil |
title |
Considerações curriculares das professoras de educação infantil |
spellingShingle |
Considerações curriculares das professoras de educação infantil Pinheiro, Taísa Carolina Pinheiro [UNESP] Educação de crianças Pratica de ensino Curriculos Education Student teaching Education - Curricula |
title_short |
Considerações curriculares das professoras de educação infantil |
title_full |
Considerações curriculares das professoras de educação infantil |
title_fullStr |
Considerações curriculares das professoras de educação infantil |
title_full_unstemmed |
Considerações curriculares das professoras de educação infantil |
title_sort |
Considerações curriculares das professoras de educação infantil |
author |
Pinheiro, Taísa Carolina Pinheiro [UNESP] |
author_facet |
Pinheiro, Taísa Carolina Pinheiro [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Tezani, Thaís Cristina Rodrigues [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pinheiro, Taísa Carolina Pinheiro [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação de crianças Pratica de ensino Curriculos Education Student teaching Education - Curricula |
topic |
Educação de crianças Pratica de ensino Curriculos Education Student teaching Education - Curricula |
description |
The aim of this study was to identify which have the concept of curriculum kindergarten teacher municipal, city Sheets Pta.-SP, Dalben Marta Conti for how to translate the proposed curriculum for teaching daily. So whether using the guidelines of RCNEI pedagogical practice they do. The work begins with a short discussion on some theoretical curricular themes and a brief analysis of the National Curricular References for Child Education, from then to field research that describes the location where it was applied questionnaire surveyed the teachers, ending with data analysis collected by this instrument. This paper highlights some relevant concerns about the conceptions of curriculum and links witch the practice in teacher |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2015-03-23T15:27:32Z 2015-03-23T15:27:32Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
PINHEIRO, Taísa Carolina Pinheiro. Considerações curriculares das professoras de educação infantil. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências, 2011. http://hdl.handle.net/11449/120586 000690251 pinheiro_tc_tcc_bauru.pdf |
identifier_str_mv |
PINHEIRO, Taísa Carolina Pinheiro. Considerações curriculares das professoras de educação infantil. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências, 2011. 000690251 pinheiro_tc_tcc_bauru.pdf |
url |
http://hdl.handle.net/11449/120586 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1803649542454771712 |