Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/234771 |
Resumo: | This work is the result of two trajectories that walk in parallel and intersect when the issues are about education, whiteness and anti-racist practice. Bruna and Geovana are class partners, graduates of the Licentiate in Art-Theatre course, and they seek, in the course of their journeys, to report through a logbook, their reflections and practical attempts to provide an anti-racist education with children, raise questions about of white identity (also known as whiteness or whiteness), they make self-analysis of their respective experiences, in order to understand the spaces in which they occupy and then elaborate transforming actions. Keywords: journey; anti-racist education; whiteness; experience. |
id |
UNSP_0dc13679560366cf40d2b9034bdd1d7e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/234771 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornadaWhiteness and anti-racist education: diaries of a journeyEducaçãoIdentidade racialNarrativas pessoaisPaisagens literáriasThis work is the result of two trajectories that walk in parallel and intersect when the issues are about education, whiteness and anti-racist practice. Bruna and Geovana are class partners, graduates of the Licentiate in Art-Theatre course, and they seek, in the course of their journeys, to report through a logbook, their reflections and practical attempts to provide an anti-racist education with children, raise questions about of white identity (also known as whiteness or whiteness), they make self-analysis of their respective experiences, in order to understand the spaces in which they occupy and then elaborate transforming actions. Keywords: journey; anti-racist education; whiteness; experience.Este trabalho é o resultado de duas trajetórias que caminham em paralelo e se intercruzam quando os assuntos são sobre educação, branquitude e prática antirracista. Bruna e Geovana são parceiras de turma, formandas do curso de Licenciatura em Arte-teatro, e buscam no decorrer de suas jornadas relatar por meio de diário de bordo, suas reflexões e tentativas práticas para proporcionarem uma educação antirracista com crianças, levantam questionamentos a respeito da identidade branca (nomeada também como branquitude ou brancura), fazem autoanálises de suas respectivas vivências, para assim compreenderem os espaços em que ocupam e então elaborarem ações transformadoras.Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)CAPES: 23038.001433/2018-98CAPES: 23038.018770/2019-03Universidade Estadual Paulista (Unesp)Figueira, Natália Tazinazzo [UNESP]Bredariolli, Rita Luciana Berti [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Vieira, Geovana Simões [UNESP]Silva, Bruna Nascimento Rugerio [UNESP]2022-05-18T15:30:34Z2022-05-18T15:30:34Z2022-02-23info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11449/234771porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESP2023-11-12T06:16:07Zoai:repositorio.unesp.br:11449/234771Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T17:31:13.639757Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada Whiteness and anti-racist education: diaries of a journey |
title |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada |
spellingShingle |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada Vieira, Geovana Simões [UNESP] Educação Identidade racial Narrativas pessoais Paisagens literárias |
title_short |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada |
title_full |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada |
title_fullStr |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada |
title_full_unstemmed |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada |
title_sort |
Branquitude e educação antirracista: diários de uma jornada |
author |
Vieira, Geovana Simões [UNESP] |
author_facet |
Vieira, Geovana Simões [UNESP] Silva, Bruna Nascimento Rugerio [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Bruna Nascimento Rugerio [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Figueira, Natália Tazinazzo [UNESP] Bredariolli, Rita Luciana Berti [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vieira, Geovana Simões [UNESP] Silva, Bruna Nascimento Rugerio [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Identidade racial Narrativas pessoais Paisagens literárias |
topic |
Educação Identidade racial Narrativas pessoais Paisagens literárias |
description |
This work is the result of two trajectories that walk in parallel and intersect when the issues are about education, whiteness and anti-racist practice. Bruna and Geovana are class partners, graduates of the Licentiate in Art-Theatre course, and they seek, in the course of their journeys, to report through a logbook, their reflections and practical attempts to provide an anti-racist education with children, raise questions about of white identity (also known as whiteness or whiteness), they make self-analysis of their respective experiences, in order to understand the spaces in which they occupy and then elaborate transforming actions. Keywords: journey; anti-racist education; whiteness; experience. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-18T15:30:34Z 2022-05-18T15:30:34Z 2022-02-23 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11449/234771 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/234771 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128821741748224 |