Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bueno, Natalia Vieira [UNESP]
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/136513
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-21/000860305.pdf
Resumo: In my participation at the project of extension Possibilities and events from childhood experiences and pictures cut out for a job with teachers , accomplished with teachers and coordinators of nursery school, which aims to discuss the training of teachers through the field of affections, I developed a reflection on traditional teacher training methods which tend to assign an identity to the professor. From this reflection it is necessary a theoretical deepening about the constant attempt to assign a specific and absolute identity to the professor, the need in the human being to produce sense and, bypassing the concept of intimacy, as these things are intertwined. In this work, with the bibliographical research methodology, present as objective: to present the possible definitions and explanations of the concepts ' production of meaning ', ' identity ' and ' intimacy '; relate these concepts and analyze the possible to train teachers according to a model, saying that this would be the ideal identity of professor
id UNSP_1589b8c8460bd429fafc4a7735c6e954
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/136513
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidadeProfessores - FormaçãoIdentidade (Psicologia)Intimidade (Psicologia)Afeto (Psicologia)In my participation at the project of extension Possibilities and events from childhood experiences and pictures cut out for a job with teachers , accomplished with teachers and coordinators of nursery school, which aims to discuss the training of teachers through the field of affections, I developed a reflection on traditional teacher training methods which tend to assign an identity to the professor. From this reflection it is necessary a theoretical deepening about the constant attempt to assign a specific and absolute identity to the professor, the need in the human being to produce sense and, bypassing the concept of intimacy, as these things are intertwined. In this work, with the bibliographical research methodology, present as objective: to present the possible definitions and explanations of the concepts ' production of meaning ', ' identity ' and ' intimacy '; relate these concepts and analyze the possible to train teachers according to a model, saying that this would be the ideal identity of professorDentro da minha participação no projeto de extensão Possibilidades e acontecimentos a partir de experiências de infâncias e imagens recorte para um trabalho com professores, realizado com professoras e coordenadoras de creche, que tem por objetivo discutir a formação de professores através do campo dos afetos, desenvolvi uma reflexão acerca dos métodos tradicionais de formação de professores que tendem a atribuir uma identidade ao professor. A partir desta reflexão faz-se necessário um aprofundamento teórico acerca da constante tentativa de atribuir uma identidade concreta e absoluta ao professor, da necessidade que há no ser humano em produzir sentido e, perpassando pelo conceito de intimidade, como estas coisas estão entrelaçadas. No presente trabalho, tendo como metodologia a pesquisa bibliográfica, apresento como objetivo: apresentar as possíveis definições e explicações dos conceitos produção de sentido‟, identidade‟ e intimidade‟; relacionar estes conceitos e analisar a possibilidade de formar professores de acordo com um modelo, dizendo assim que esta seria a identidade ideal do professorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Leite, César Donizetti Pereira [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Bueno, Natalia Vieira [UNESP]2016-04-01T17:53:20Z2016-04-01T17:53:20Z2015info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis31 f.application/pdfBUENO, Natalia Vieira. Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade. 2015. 31 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015.http://hdl.handle.net/11449/136513000860305http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-21/000860305.pdf69924485292401890000-0001-8889-750XAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-28T06:14:31Zoai:repositorio.unesp.br:11449/136513Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462023-11-28T06:14:31Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
title Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
spellingShingle Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
Bueno, Natalia Vieira [UNESP]
Professores - Formação
Identidade (Psicologia)
Intimidade (Psicologia)
Afeto (Psicologia)
title_short Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
title_full Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
title_fullStr Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
title_full_unstemmed Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
title_sort Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
author Bueno, Natalia Vieira [UNESP]
author_facet Bueno, Natalia Vieira [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Leite, César Donizetti Pereira [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Bueno, Natalia Vieira [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Professores - Formação
Identidade (Psicologia)
Intimidade (Psicologia)
Afeto (Psicologia)
topic Professores - Formação
Identidade (Psicologia)
Intimidade (Psicologia)
Afeto (Psicologia)
description In my participation at the project of extension Possibilities and events from childhood experiences and pictures cut out for a job with teachers , accomplished with teachers and coordinators of nursery school, which aims to discuss the training of teachers through the field of affections, I developed a reflection on traditional teacher training methods which tend to assign an identity to the professor. From this reflection it is necessary a theoretical deepening about the constant attempt to assign a specific and absolute identity to the professor, the need in the human being to produce sense and, bypassing the concept of intimacy, as these things are intertwined. In this work, with the bibliographical research methodology, present as objective: to present the possible definitions and explanations of the concepts ' production of meaning ', ' identity ' and ' intimacy '; relate these concepts and analyze the possible to train teachers according to a model, saying that this would be the ideal identity of professor
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015
2016-04-01T17:53:20Z
2016-04-01T17:53:20Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv BUENO, Natalia Vieira. Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade. 2015. 31 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015.
http://hdl.handle.net/11449/136513
000860305
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-21/000860305.pdf
6992448529240189
0000-0001-8889-750X
identifier_str_mv BUENO, Natalia Vieira. Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade. 2015. 31 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015.
000860305
6992448529240189
0000-0001-8889-750X
url http://hdl.handle.net/11449/136513
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-21/000860305.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 31 f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1803649840484188160