Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/136513 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-21/000860305.pdf |
Resumo: | In my participation at the project of extension Possibilities and events from childhood experiences and pictures cut out for a job with teachers , accomplished with teachers and coordinators of nursery school, which aims to discuss the training of teachers through the field of affections, I developed a reflection on traditional teacher training methods which tend to assign an identity to the professor. From this reflection it is necessary a theoretical deepening about the constant attempt to assign a specific and absolute identity to the professor, the need in the human being to produce sense and, bypassing the concept of intimacy, as these things are intertwined. In this work, with the bibliographical research methodology, present as objective: to present the possible definitions and explanations of the concepts ' production of meaning ', ' identity ' and ' intimacy '; relate these concepts and analyze the possible to train teachers according to a model, saying that this would be the ideal identity of professor |
id |
UNSP_1589b8c8460bd429fafc4a7735c6e954 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/136513 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidadeProfessores - FormaçãoIdentidade (Psicologia)Intimidade (Psicologia)Afeto (Psicologia)In my participation at the project of extension Possibilities and events from childhood experiences and pictures cut out for a job with teachers , accomplished with teachers and coordinators of nursery school, which aims to discuss the training of teachers through the field of affections, I developed a reflection on traditional teacher training methods which tend to assign an identity to the professor. From this reflection it is necessary a theoretical deepening about the constant attempt to assign a specific and absolute identity to the professor, the need in the human being to produce sense and, bypassing the concept of intimacy, as these things are intertwined. In this work, with the bibliographical research methodology, present as objective: to present the possible definitions and explanations of the concepts ' production of meaning ', ' identity ' and ' intimacy '; relate these concepts and analyze the possible to train teachers according to a model, saying that this would be the ideal identity of professorDentro da minha participação no projeto de extensão Possibilidades e acontecimentos a partir de experiências de infâncias e imagens recorte para um trabalho com professores, realizado com professoras e coordenadoras de creche, que tem por objetivo discutir a formação de professores através do campo dos afetos, desenvolvi uma reflexão acerca dos métodos tradicionais de formação de professores que tendem a atribuir uma identidade ao professor. A partir desta reflexão faz-se necessário um aprofundamento teórico acerca da constante tentativa de atribuir uma identidade concreta e absoluta ao professor, da necessidade que há no ser humano em produzir sentido e, perpassando pelo conceito de intimidade, como estas coisas estão entrelaçadas. No presente trabalho, tendo como metodologia a pesquisa bibliográfica, apresento como objetivo: apresentar as possíveis definições e explicações dos conceitos produção de sentido‟, identidade‟ e intimidade‟; relacionar estes conceitos e analisar a possibilidade de formar professores de acordo com um modelo, dizendo assim que esta seria a identidade ideal do professorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Leite, César Donizetti Pereira [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Bueno, Natalia Vieira [UNESP]2016-04-01T17:53:20Z2016-04-01T17:53:20Z2015info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis31 f.application/pdfBUENO, Natalia Vieira. Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade. 2015. 31 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015.http://hdl.handle.net/11449/136513000860305http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-21/000860305.pdf69924485292401890000-0001-8889-750XAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-28T06:14:31Zoai:repositorio.unesp.br:11449/136513Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462023-11-28T06:14:31Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade |
title |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade |
spellingShingle |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade Bueno, Natalia Vieira [UNESP] Professores - Formação Identidade (Psicologia) Intimidade (Psicologia) Afeto (Psicologia) |
title_short |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade |
title_full |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade |
title_fullStr |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade |
title_full_unstemmed |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade |
title_sort |
Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade |
author |
Bueno, Natalia Vieira [UNESP] |
author_facet |
Bueno, Natalia Vieira [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Leite, César Donizetti Pereira [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bueno, Natalia Vieira [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Professores - Formação Identidade (Psicologia) Intimidade (Psicologia) Afeto (Psicologia) |
topic |
Professores - Formação Identidade (Psicologia) Intimidade (Psicologia) Afeto (Psicologia) |
description |
In my participation at the project of extension Possibilities and events from childhood experiences and pictures cut out for a job with teachers , accomplished with teachers and coordinators of nursery school, which aims to discuss the training of teachers through the field of affections, I developed a reflection on traditional teacher training methods which tend to assign an identity to the professor. From this reflection it is necessary a theoretical deepening about the constant attempt to assign a specific and absolute identity to the professor, the need in the human being to produce sense and, bypassing the concept of intimacy, as these things are intertwined. In this work, with the bibliographical research methodology, present as objective: to present the possible definitions and explanations of the concepts ' production of meaning ', ' identity ' and ' intimacy '; relate these concepts and analyze the possible to train teachers according to a model, saying that this would be the ideal identity of professor |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015 2016-04-01T17:53:20Z 2016-04-01T17:53:20Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
BUENO, Natalia Vieira. Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade. 2015. 31 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015. http://hdl.handle.net/11449/136513 000860305 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-21/000860305.pdf 6992448529240189 0000-0001-8889-750X |
identifier_str_mv |
BUENO, Natalia Vieira. Formação de professores: o campo dos afetos e a construção da identidade. 2015. 31 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015. 000860305 6992448529240189 0000-0001-8889-750X |
url |
http://hdl.handle.net/11449/136513 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-21/000860305.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
31 f. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1803649840484188160 |