O mercado da TV digital: cultura, tecnologia e política
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.agbbauru.org.br/publicacoes/revista/anoXVI_2/agb_xvi2_versao_internet/AGB_xvi2_01.pdf http://hdl.handle.net/11449/134971 |
Resumo: | This article aims to map the development of the market of digital TV in Brazil, under the aspect of the relation among culture, technology and politics. We start with a history of analog TV, since its inception, showing matrices of Brazilian TV. Then we try to show current conditions of the TV market in the country, its ambiguous relation with the internet and the possible ways for survival of open digital TV: respect for cultural diversity, the observation of the habits acquired from other media, the consistent use of digital language and the modifi cation of public policies in favor of the collective and not protectionism of large private communication companies. |
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O mercado da TV digital: cultura, tecnologia e políticaThe digital TV market: culture, technology and politicsDigital TVMarketCulturePoliticsTechnologyTV digitalMercadoCulturaPolíticaTecnologiaThis article aims to map the development of the market of digital TV in Brazil, under the aspect of the relation among culture, technology and politics. We start with a history of analog TV, since its inception, showing matrices of Brazilian TV. Then we try to show current conditions of the TV market in the country, its ambiguous relation with the internet and the possible ways for survival of open digital TV: respect for cultural diversity, the observation of the habits acquired from other media, the consistent use of digital language and the modifi cation of public policies in favor of the collective and not protectionism of large private communication companies.Este artigo tem por objetivo mapear o desenvolvimento do mercado da TV digital no Brasil, sob o aspecto da relação entre a cultura, a tecnologia e a política. Partimos de um histórico da TV analógica, desde o seu início, mostrando as matrizes da TV brasileira. Depois procuramos mostrar as condições atuais do mercado televisivo no país, sua relação ambígua com a internet e os possíveis caminhos para a sobrevivência da TV digital aberta: o respeito à diversidade cultural, a observação dos hábitos adquiridos de outras mídias, a utilização coerente da linguagem digital e a modifi cação das políticas públicas em prol do coletivo e não do protecionismo das grandes empresas privadas de comunicação.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Magnoni, Antonio Francisco [UNESP]Silva, Daniele Fernandes da [UNESP]2016-03-02T12:59:11Z2016-03-02T12:59:11Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article130-147application/pdfhttp://www.agbbauru.org.br/publicacoes/revista/anoXVI_2/agb_xvi2_versao_internet/AGB_xvi2_01.pdfCiência Geográfica, v. 16, n. 2, p. 130-147, 2012.1413-7461http://hdl.handle.net/11449/134971ISSN1413-7461-2012-16-02-130-147.pdf5884461869811166Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporCiência Geográficainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-17T15:50:21Zoai:repositorio.unesp.br:11449/134971Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T23:02:14.639706Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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