As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Aline Sandoval [UNESP]
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/156490
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-04-26/000898455.pdf
Resumo: The present study examined antecedents and possible impacts of disciplines from the Hu-manities area in the graduation process in Public Relations. As a methodology, were carried out a bibliographical research, curricular analyzes and data collection with course coordina-tors from universities and colleges in the states of São Paulo and Paraná. The study identi-fied issues involving the importance of a solid humanistic foundation during Public Rela-tions graduation, focusing on the period after the 2013 National Curricular Guidelines. In this way, it sought to provide knowledge about the capacity of professionals in this area, through the revision of aspects in scientific literature on competencies and the analysis of curricular structures. The conclusions of the study suggest that the differential of Public Re-lations graduation is not limited to practical and specific learning in Social Communication, but that deepens in an interdisciplinary way
id UNSP_38aae1a8164f15cab893d64463e6e607
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/156490
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivasRelações publicasCurriculosAbordagem interdisciplinar do conhecimentoHumanidadesUniversidades e faculdades - CurriculosInterdisciplinary approach in educationThe present study examined antecedents and possible impacts of disciplines from the Hu-manities area in the graduation process in Public Relations. As a methodology, were carried out a bibliographical research, curricular analyzes and data collection with course coordina-tors from universities and colleges in the states of São Paulo and Paraná. The study identi-fied issues involving the importance of a solid humanistic foundation during Public Rela-tions graduation, focusing on the period after the 2013 National Curricular Guidelines. In this way, it sought to provide knowledge about the capacity of professionals in this area, through the revision of aspects in scientific literature on competencies and the analysis of curricular structures. The conclusions of the study suggest that the differential of Public Re-lations graduation is not limited to practical and specific learning in Social Communication, but that deepens in an interdisciplinary wayO presente trabalho examinou antecedentes e possíveis impactos de disciplinas da área das Humanidades no processo de formação em Relações Públicas. Como metodologia, foram realizadas pesquisa bibliográfica, análises curriculares e coleta de dados com coordenadores de curso de universidades e faculdades dos estados de São Paulo e Paraná. O estudo indicou questões envolvendo a importância de uma base humanística sólida durante a graduação em Relações Públicas, focando o período após as Diretrizes Curriculares Nacionais de 2013. Desse modo, buscou proporcionar conhecimento acerca da capacidade de profissionais com tal formação, por meio da revisão de aspectos da literatura científica sobre competências e da análise de estruturas curriculares. As conclusões do trabalho sugerem que o diferencial da formação em Relações Públicas não se limita ao aprendizado prático e específico em Comunicação Social, mas que se aprofunda de forma interdisciplinarUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Rothberg, Danilo [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Martins, Aline Sandoval [UNESP]2018-09-19T17:27:34Z2018-09-19T17:27:34Z2017-08-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis59 f.application/pdfMARTINS, Aline Sandoval. As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas. 2017. 59 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2017.http://hdl.handle.net/11449/156490000898455http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-04-26/000898455.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:20:26Zoai:repositorio.unesp.br:11449/156490Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T23:55:40.204726Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas
title As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas
spellingShingle As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas
Martins, Aline Sandoval [UNESP]
Relações publicas
Curriculos
Abordagem interdisciplinar do conhecimento
Humanidades
Universidades e faculdades - Curriculos
Interdisciplinary approach in education
title_short As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas
title_full As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas
title_fullStr As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas
title_full_unstemmed As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas
title_sort As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas
author Martins, Aline Sandoval [UNESP]
author_facet Martins, Aline Sandoval [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rothberg, Danilo [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Aline Sandoval [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Relações publicas
Curriculos
Abordagem interdisciplinar do conhecimento
Humanidades
Universidades e faculdades - Curriculos
Interdisciplinary approach in education
topic Relações publicas
Curriculos
Abordagem interdisciplinar do conhecimento
Humanidades
Universidades e faculdades - Curriculos
Interdisciplinary approach in education
description The present study examined antecedents and possible impacts of disciplines from the Hu-manities area in the graduation process in Public Relations. As a methodology, were carried out a bibliographical research, curricular analyzes and data collection with course coordina-tors from universities and colleges in the states of São Paulo and Paraná. The study identi-fied issues involving the importance of a solid humanistic foundation during Public Rela-tions graduation, focusing on the period after the 2013 National Curricular Guidelines. In this way, it sought to provide knowledge about the capacity of professionals in this area, through the revision of aspects in scientific literature on competencies and the analysis of curricular structures. The conclusions of the study suggest that the differential of Public Re-lations graduation is not limited to practical and specific learning in Social Communication, but that deepens in an interdisciplinary way
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-08-11
2018-09-19T17:27:34Z
2018-09-19T17:27:34Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv MARTINS, Aline Sandoval. As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas. 2017. 59 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2017.
http://hdl.handle.net/11449/156490
000898455
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-04-26/000898455.pdf
identifier_str_mv MARTINS, Aline Sandoval. As humanidades e a formação em relações públicas: trajetórias, conexões e perspectivas. 2017. 59 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2017.
000898455
url http://hdl.handle.net/11449/156490
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-04-26/000898455.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 59 f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129565133897728