A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685 http://hdl.handle.net/11449/122424 |
Resumo: | It was investigated how the conceptions of PT for the educational area defended in national meetings of the party have configured as policies in the City Hall of São Paulo during 1989-1992. It was made an analysis of official documents and measures adopted by the Municipal Education Secretariat. Then, it could be concluded that the priorities of implementation of the PT proposal entitled popular public school were based on four categories: Democratization of Management; New Quality of Teaching; Movement of Adult and Youth Literacy (MOVA) and Democratization Access. |
id |
UNSP_3f0e75f4c492a0019c3699180d95a10f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/122424 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalizaçãoLa política educacional del PT en el Ayuntamiento de São Paulo (1989-1992): formulación y institucionalizaciónThe educational policy of PT in São Paulo City Hall (1989-1992): formulation and institutionalizationPartido dos Trabalhadorespolítica educacionalprefeitura municipal de São PauloWorker´s Partyeducational policymunicipal government of São PauloIt was investigated how the conceptions of PT for the educational area defended in national meetings of the party have configured as policies in the City Hall of São Paulo during 1989-1992. It was made an analysis of official documents and measures adopted by the Municipal Education Secretariat. Then, it could be concluded that the priorities of implementation of the PT proposal entitled popular public school were based on four categories: Democratization of Management; New Quality of Teaching; Movement of Adult and Youth Literacy (MOVA) and Democratization Access.Investigou-se como as concepções do PT para a área educacional defendidas nos Encontros Nacionais do Partido configuraram-se enquanto políticas na Prefeitura Municipal de São Paulo no período 1989-1992. Foram analisados documentos e medidas adotadas pela Secretaria Municipal de Educação. Concluiu-se que as prioridades da implementação da proposta do PT intitulada escola pública popular foram sintetizadas em quatro eixos centrais: Democratização da Gestão; Nova Qualidade de Ensino; Movimento de Alfabetização de Jovens e Adultos (MOVA) e Democratização do Acesso.Se investigó como las concepciones del PT para la área educacional defendidas en los Encuentros Nacionales del Partido se configuraron como políticas en el Ayuntamiento de São Paulo en el período 1989-1992. Fueron analizados documentos y medidas adoptadas por la Secretaría Municipal de Educación. Se concluyó que las prioridades de la aplicación de la propuesta del PT titulada escuela pública popular han sido sintetizadas en cuatro ejes centrales: Democratización de la Gestión; Nueva Calidad de Enseñanza; Movimiento de Alfabetización de Jóvenes y Adultos (MOVA) y Democratización del Acceso.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2665 - Depto de Educação - sala 19, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio PretoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Paludeto, Melina Casari [UNESP]Torres, Julio Cesar [UNESP]2015-04-27T11:55:44Z2015-04-27T11:55:44Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article435-451application/pdfhttp://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 30, n. 2, p. 435-451, 2014.1678-166Xhttp://hdl.handle.net/11449/122424ISSN1678-166X-2014-30-02-435-451.pdf7328873141659824Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista Brasileira de Política e Administração da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-06T06:23:24Zoai:repositorio.unesp.br:11449/122424Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T22:13:52.145622Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização La política educacional del PT en el Ayuntamiento de São Paulo (1989-1992): formulación y institucionalización The educational policy of PT in São Paulo City Hall (1989-1992): formulation and institutionalization |
title |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização |
spellingShingle |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização Paludeto, Melina Casari [UNESP] Partido dos Trabalhadores política educacional prefeitura municipal de São Paulo Worker´s Party educational policy municipal government of São Paulo |
title_short |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização |
title_full |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização |
title_fullStr |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização |
title_full_unstemmed |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização |
title_sort |
A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização |
author |
Paludeto, Melina Casari [UNESP] |
author_facet |
Paludeto, Melina Casari [UNESP] Torres, Julio Cesar [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Torres, Julio Cesar [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paludeto, Melina Casari [UNESP] Torres, Julio Cesar [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Partido dos Trabalhadores política educacional prefeitura municipal de São Paulo Worker´s Party educational policy municipal government of São Paulo |
topic |
Partido dos Trabalhadores política educacional prefeitura municipal de São Paulo Worker´s Party educational policy municipal government of São Paulo |
description |
It was investigated how the conceptions of PT for the educational area defended in national meetings of the party have configured as policies in the City Hall of São Paulo during 1989-1992. It was made an analysis of official documents and measures adopted by the Municipal Education Secretariat. Then, it could be concluded that the priorities of implementation of the PT proposal entitled popular public school were based on four categories: Democratization of Management; New Quality of Teaching; Movement of Adult and Youth Literacy (MOVA) and Democratization Access. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014 2015-04-27T11:55:44Z 2015-04-27T11:55:44Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 30, n. 2, p. 435-451, 2014. 1678-166X http://hdl.handle.net/11449/122424 ISSN1678-166X-2014-30-02-435-451.pdf 7328873141659824 |
url |
http://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685 http://hdl.handle.net/11449/122424 |
identifier_str_mv |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 30, n. 2, p. 435-451, 2014. 1678-166X ISSN1678-166X-2014-30-02-435-451.pdf 7328873141659824 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
435-451 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129406762221568 |