A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Paludeto, Melina Casari [UNESP]
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Torres, Julio Cesar [UNESP]
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685
http://hdl.handle.net/11449/122424
Resumo: It was investigated how the conceptions of PT for the educational area defended in national meetings of the party have configured as policies in the City Hall of São Paulo during 1989-1992. It was made an analysis of official documents and measures adopted by the Municipal Education Secretariat. Then, it could be concluded that the priorities of implementation of the PT proposal entitled popular public school were based on four categories: Democratization of Management; New Quality of Teaching; Movement of Adult and Youth Literacy (MOVA) and Democratization Access.
id UNSP_3f0e75f4c492a0019c3699180d95a10f
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/122424
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalizaçãoLa política educacional del PT en el Ayuntamiento de São Paulo (1989-1992): formulación y institucionalizaciónThe educational policy of PT in São Paulo City Hall (1989-1992): formulation and institutionalizationPartido dos Trabalhadorespolítica educacionalprefeitura municipal de São PauloWorker´s Partyeducational policymunicipal government of São PauloIt was investigated how the conceptions of PT for the educational area defended in national meetings of the party have configured as policies in the City Hall of São Paulo during 1989-1992. It was made an analysis of official documents and measures adopted by the Municipal Education Secretariat. Then, it could be concluded that the priorities of implementation of the PT proposal entitled popular public school were based on four categories: Democratization of Management; New Quality of Teaching; Movement of Adult and Youth Literacy (MOVA) and Democratization Access.Investigou-se como as concepções do PT para a área educacional defendidas nos Encontros Nacionais do Partido configuraram-se enquanto políticas na Prefeitura Municipal de São Paulo no período 1989-1992. Foram analisados documentos e medidas adotadas pela Secretaria Municipal de Educação. Concluiu-se que as prioridades da implementação da proposta do PT intitulada escola pública popular foram sintetizadas em quatro eixos centrais: Democratização da Gestão; Nova Qualidade de Ensino; Movimento de Alfabetização de Jovens e Adultos (MOVA) e Democratização do Acesso.Se investigó como las concepciones del PT para la área educacional defendidas en los Encuentros Nacionales del Partido se configuraron como políticas en el Ayuntamiento de São Paulo en el período 1989-1992. Fueron analizados documentos y medidas adoptadas por la Secretaría Municipal de Educación. Se concluyó que las prioridades de la aplicación de la propuesta del PT titulada escuela pública popular han sido sintetizadas en cuatro ejes centrales: Democratización de la Gestión; Nueva Calidad de Enseñanza; Movimiento de Alfabetización de Jóvenes y Adultos (MOVA) y Democratización del Acceso.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Rua Cristóvão Colombo, 2665 - Depto de Educação - sala 19, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio PretoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Paludeto, Melina Casari [UNESP]Torres, Julio Cesar [UNESP]2015-04-27T11:55:44Z2015-04-27T11:55:44Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article435-451application/pdfhttp://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 30, n. 2, p. 435-451, 2014.1678-166Xhttp://hdl.handle.net/11449/122424ISSN1678-166X-2014-30-02-435-451.pdf7328873141659824Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista Brasileira de Política e Administração da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-06T06:23:24Zoai:repositorio.unesp.br:11449/122424Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T22:13:52.145622Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
La política educacional del PT en el Ayuntamiento de São Paulo (1989-1992): formulación y institucionalización
The educational policy of PT in São Paulo City Hall (1989-1992): formulation and institutionalization
title A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
spellingShingle A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
Paludeto, Melina Casari [UNESP]
Partido dos Trabalhadores
política educacional
prefeitura municipal de São Paulo
Worker´s Party
educational policy
municipal government of São Paulo
title_short A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
title_full A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
title_fullStr A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
title_full_unstemmed A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
title_sort A política educacional do PT na Prefeitura Municipal de São Paulo (1989-1992): formulação e institucionalização
author Paludeto, Melina Casari [UNESP]
author_facet Paludeto, Melina Casari [UNESP]
Torres, Julio Cesar [UNESP]
author_role author
author2 Torres, Julio Cesar [UNESP]
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Paludeto, Melina Casari [UNESP]
Torres, Julio Cesar [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Partido dos Trabalhadores
política educacional
prefeitura municipal de São Paulo
Worker´s Party
educational policy
municipal government of São Paulo
topic Partido dos Trabalhadores
política educacional
prefeitura municipal de São Paulo
Worker´s Party
educational policy
municipal government of São Paulo
description It was investigated how the conceptions of PT for the educational area defended in national meetings of the party have configured as policies in the City Hall of São Paulo during 1989-1992. It was made an analysis of official documents and measures adopted by the Municipal Education Secretariat. Then, it could be concluded that the priorities of implementation of the PT proposal entitled popular public school were based on four categories: Democratization of Management; New Quality of Teaching; Movement of Adult and Youth Literacy (MOVA) and Democratization Access.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014
2015-04-27T11:55:44Z
2015-04-27T11:55:44Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 30, n. 2, p. 435-451, 2014.
1678-166X
http://hdl.handle.net/11449/122424
ISSN1678-166X-2014-30-02-435-451.pdf
7328873141659824
url http://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/53685
http://hdl.handle.net/11449/122424
identifier_str_mv Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 30, n. 2, p. 435-451, 2014.
1678-166X
ISSN1678-166X-2014-30-02-435-451.pdf
7328873141659824
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 435-451
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Currículo Lattes
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129406762221568