Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/118764 |
Resumo: | The knowledge currently stands as one of the intangible assets of fundamental importance in the competitive market in which it is organizations. Knowledge management has become mandatory in the competitive environment of today, as a tool to systematize knowledge within the organization. Underscoring the importance of this management process, this thesis aimed to identify possible problems and generate recommendations for improving the performance of Knowledge Management. The objective was achieved by conducting the analysis of a case study of a fast-food franchise through a case study in the ground plan of all the franchise restaurants. For the preparation of the case study was required to respect a theoretical review on the introduction of the concepts of knowledge management in fast-food restaurants, in addition to reviewing the theory on the concepts of organizational learning and on Standardization. When finalizing the theoretical review and analyze the case study was proposed recommendations and highlight difficulties and good practice found in the analyzed organization, and procedures for demonstrating the success of knowledge management in organizations |
id |
UNSP_5c03d44adf01dc96c05c99dc40b6431f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/118764 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-FoodGestão do conhecimentoAprendizagem organizacionalFranquias (Comercio varejista)Knowledge managementThe knowledge currently stands as one of the intangible assets of fundamental importance in the competitive market in which it is organizations. Knowledge management has become mandatory in the competitive environment of today, as a tool to systematize knowledge within the organization. Underscoring the importance of this management process, this thesis aimed to identify possible problems and generate recommendations for improving the performance of Knowledge Management. The objective was achieved by conducting the analysis of a case study of a fast-food franchise through a case study in the ground plan of all the franchise restaurants. For the preparation of the case study was required to respect a theoretical review on the introduction of the concepts of knowledge management in fast-food restaurants, in addition to reviewing the theory on the concepts of organizational learning and on Standardization. When finalizing the theoretical review and analyze the case study was proposed recommendations and highlight difficulties and good practice found in the analyzed organization, and procedures for demonstrating the success of knowledge management in organizationsO conhecimento atualmente encontra-se como um dos ativos intangíveis de fundamental importância no mercado competitivo em que se encontram as organizações. A Gestão do Conhecimento tornou-se obrigatória no ambiente competitivo dos dias atuais, como ferramenta para sistematizar o conhecimento dentro da organização. Ressaltando a importância desse processo de gestão, essa trabalho teve como objetivo identificar a possíveis dificuldades e gerar recomendações para um melhor desempenho da Gestão do Conhecimento. O objetivo foi atingido através da realização da analise de um estudo de caso uma rede de franquias fast-food por meio de um estudo de caso no plano de chão de todos os restaurantes da franquia. Para a elaboração do estudo de caso foi necessária uma revisão teórica à respeito sobre a introdução dos conceitos da Gestão do Conhecimento em restaurantes fast-food, além de revisar a teoria sobre os conceitos de Aprendizagem Organizacional e sobre Padronização. Ao finalizar a revisão teórica e analisar o estudo de caso foi possível propor recomendações e destacar dificuldades e boas práticas observadas na organização analisada, além de demonstrar procedimentos para o sucesso da Gestão do Conhecimento em organizaçõesUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Oliveira, Otávio José de [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Costa, Fabio Calheiros [UNESP]2015-03-23T15:12:48Z2015-03-23T15:12:48Z2013-11-10info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis55 f.application/pdfCOSTA, Fabio Calheiros. Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food. 2013. 55 f. Trabalho de conclusão de curso (Bacharelado - Engenharia Mecânica) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2013.http://hdl.handle.net/11449/118764000739027000739027.pdf80450743165186640000-0002-5192-3644Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-02T17:50:44Zoai:repositorio.unesp.br:11449/118764Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T14:53:24.865451Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food |
title |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food |
spellingShingle |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food Costa, Fabio Calheiros [UNESP] Gestão do conhecimento Aprendizagem organizacional Franquias (Comercio varejista) Knowledge management |
title_short |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food |
title_full |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food |
title_fullStr |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food |
title_full_unstemmed |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food |
title_sort |
Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food |
author |
Costa, Fabio Calheiros [UNESP] |
author_facet |
Costa, Fabio Calheiros [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Oliveira, Otávio José de [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Fabio Calheiros [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão do conhecimento Aprendizagem organizacional Franquias (Comercio varejista) Knowledge management |
topic |
Gestão do conhecimento Aprendizagem organizacional Franquias (Comercio varejista) Knowledge management |
description |
The knowledge currently stands as one of the intangible assets of fundamental importance in the competitive market in which it is organizations. Knowledge management has become mandatory in the competitive environment of today, as a tool to systematize knowledge within the organization. Underscoring the importance of this management process, this thesis aimed to identify possible problems and generate recommendations for improving the performance of Knowledge Management. The objective was achieved by conducting the analysis of a case study of a fast-food franchise through a case study in the ground plan of all the franchise restaurants. For the preparation of the case study was required to respect a theoretical review on the introduction of the concepts of knowledge management in fast-food restaurants, in addition to reviewing the theory on the concepts of organizational learning and on Standardization. When finalizing the theoretical review and analyze the case study was proposed recommendations and highlight difficulties and good practice found in the analyzed organization, and procedures for demonstrating the success of knowledge management in organizations |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-11-10 2015-03-23T15:12:48Z 2015-03-23T15:12:48Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
COSTA, Fabio Calheiros. Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food. 2013. 55 f. Trabalho de conclusão de curso (Bacharelado - Engenharia Mecânica) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2013. http://hdl.handle.net/11449/118764 000739027 000739027.pdf 8045074316518664 0000-0002-5192-3644 |
identifier_str_mv |
COSTA, Fabio Calheiros. Gestão do Conhecimento aplicada à redes de Fast-Food. 2013. 55 f. Trabalho de conclusão de curso (Bacharelado - Engenharia Mecânica) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2013. 000739027 000739027.pdf 8045074316518664 0000-0002-5192-3644 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/118764 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
55 f. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128431210102784 |