Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barela, Jose Angelo [UNESP]
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003
http://hdl.handle.net/11449/111281
Resumo: Motor development is influenced by many factors such as practice and appropriate instruction, provided by teachers, even in preschool and elementary school. The goal of this paper was to discuss the misconception that maturation underlies children's motor skill development and to show that physical education, even in early years of our school system, is critical to promote proficiency and enrolment of children's in later motor activities. Motor skill development, as a curricular focus, has been marginalized in many of our physical education proposal and in doing so, we have not promote motor competence in our children who lack proficiency to engage and to participate in later motor activities such as sport-related or recreational.
id UNSP_67cdf8af433df210d392fd0dd33426ee
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/111281
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusionProficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motorasProficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motorasSe requiere dominio de las destrezas básicas de movimiento para la inclusión de los niños en las actividades motorasmotor developmentskillfulnessfundamental motor skillsphysical educationMotor development is influenced by many factors such as practice and appropriate instruction, provided by teachers, even in preschool and elementary school. The goal of this paper was to discuss the misconception that maturation underlies children's motor skill development and to show that physical education, even in early years of our school system, is critical to promote proficiency and enrolment of children's in later motor activities. Motor skill development, as a curricular focus, has been marginalized in many of our physical education proposal and in doing so, we have not promote motor competence in our children who lack proficiency to engage and to participate in later motor activities such as sport-related or recreational.“Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motoras.” Desenvolvimento motor é influenciado por muitos fatores tais como prática e instrução apropriada, fornecidas por professores, até mesmo no ensino infantil e fundamental. O objetivo deste artigo foi discutir o entendimento errôneo de que maturação é o processo básico no desenvolvimento de habilidades motoras e mostrar que educação física, mesmo em anos iniciais do sistema escolar, é crucial para promover proficiência e, consequentemente, envolvimento de crianças em atividades motoras futuras. Desenvolvimento das habilidades motoras, como um foco do currículo escolar, tem sido marginalizado em muitas das nossas propostas de educação física e assim o fazendo, nós não temos promovido competência motoras em nossas crianças que não adquirem competência motora para engajar e participar de atividades motoras tais como as recreativas e esportivas.Univ Cruzeiro Sul, Inst Phys Act & Sport Sci, Lab Movement Anal, Sao Paulo, BrazilSao Paulo State Univ, Rio Claro, SP, BrazilSao Paulo State Univ, Rio Claro, SP, BrazilUniversidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de BiociênciasUniv Cruzeiro SulUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Barela, Jose Angelo [UNESP]2014-12-03T13:07:08Z2014-12-03T13:07:08Z2013-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article548-551application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 548-551, 2013.1980-6574http://hdl.handle.net/11449/111281S1980-65742013000300003WOS:000330506500004S1980-65742013000300003.pdf1652339643129712Web of Sciencereponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengMotriz: Revista de Educação Física0,254info:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-25T06:17:20Zoai:repositorio.unesp.br:11449/111281Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:12:41.553436Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motoras
Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motorasSe requiere dominio de las destrezas básicas de movimiento para la inclusión de los niños en las actividades motoras
title Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
spellingShingle Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
Barela, Jose Angelo [UNESP]
motor development
skillfulness
fundamental motor skills
physical education
title_short Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
title_full Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
title_fullStr Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
title_full_unstemmed Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
title_sort Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
author Barela, Jose Angelo [UNESP]
author_facet Barela, Jose Angelo [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Univ Cruzeiro Sul
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Barela, Jose Angelo [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv motor development
skillfulness
fundamental motor skills
physical education
topic motor development
skillfulness
fundamental motor skills
physical education
description Motor development is influenced by many factors such as practice and appropriate instruction, provided by teachers, even in preschool and elementary school. The goal of this paper was to discuss the misconception that maturation underlies children's motor skill development and to show that physical education, even in early years of our school system, is critical to promote proficiency and enrolment of children's in later motor activities. Motor skill development, as a curricular focus, has been marginalized in many of our physical education proposal and in doing so, we have not promote motor competence in our children who lack proficiency to engage and to participate in later motor activities such as sport-related or recreational.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-01
2014-12-03T13:07:08Z
2014-12-03T13:07:08Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003
Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 548-551, 2013.
1980-6574
http://hdl.handle.net/11449/111281
S1980-65742013000300003
WOS:000330506500004
S1980-65742013000300003.pdf
1652339643129712
url http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003
http://hdl.handle.net/11449/111281
identifier_str_mv Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 548-551, 2013.
1980-6574
S1980-65742013000300003
WOS:000330506500004
S1980-65742013000300003.pdf
1652339643129712
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Motriz: Revista de Educação Física
0,254
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 548-551
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de Biociências
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de Biociências
dc.source.none.fl_str_mv Web of Science
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129297869701120