Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003 http://hdl.handle.net/11449/111281 |
Resumo: | Motor development is influenced by many factors such as practice and appropriate instruction, provided by teachers, even in preschool and elementary school. The goal of this paper was to discuss the misconception that maturation underlies children's motor skill development and to show that physical education, even in early years of our school system, is critical to promote proficiency and enrolment of children's in later motor activities. Motor skill development, as a curricular focus, has been marginalized in many of our physical education proposal and in doing so, we have not promote motor competence in our children who lack proficiency to engage and to participate in later motor activities such as sport-related or recreational. |
id |
UNSP_67cdf8af433df210d392fd0dd33426ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/111281 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusionProficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motorasProficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motorasSe requiere dominio de las destrezas básicas de movimiento para la inclusión de los niños en las actividades motorasmotor developmentskillfulnessfundamental motor skillsphysical educationMotor development is influenced by many factors such as practice and appropriate instruction, provided by teachers, even in preschool and elementary school. The goal of this paper was to discuss the misconception that maturation underlies children's motor skill development and to show that physical education, even in early years of our school system, is critical to promote proficiency and enrolment of children's in later motor activities. Motor skill development, as a curricular focus, has been marginalized in many of our physical education proposal and in doing so, we have not promote motor competence in our children who lack proficiency to engage and to participate in later motor activities such as sport-related or recreational.“Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motoras.” Desenvolvimento motor é influenciado por muitos fatores tais como prática e instrução apropriada, fornecidas por professores, até mesmo no ensino infantil e fundamental. O objetivo deste artigo foi discutir o entendimento errôneo de que maturação é o processo básico no desenvolvimento de habilidades motoras e mostrar que educação física, mesmo em anos iniciais do sistema escolar, é crucial para promover proficiência e, consequentemente, envolvimento de crianças em atividades motoras futuras. Desenvolvimento das habilidades motoras, como um foco do currículo escolar, tem sido marginalizado em muitas das nossas propostas de educação física e assim o fazendo, nós não temos promovido competência motoras em nossas crianças que não adquirem competência motora para engajar e participar de atividades motoras tais como as recreativas e esportivas.Univ Cruzeiro Sul, Inst Phys Act & Sport Sci, Lab Movement Anal, Sao Paulo, BrazilSao Paulo State Univ, Rio Claro, SP, BrazilSao Paulo State Univ, Rio Claro, SP, BrazilUniversidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de BiociênciasUniv Cruzeiro SulUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Barela, Jose Angelo [UNESP]2014-12-03T13:07:08Z2014-12-03T13:07:08Z2013-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article548-551application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 548-551, 2013.1980-6574http://hdl.handle.net/11449/111281S1980-65742013000300003WOS:000330506500004S1980-65742013000300003.pdf1652339643129712Web of Sciencereponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengMotriz: Revista de Educação Física0,254info:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-25T06:17:20Zoai:repositorio.unesp.br:11449/111281Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:12:41.553436Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motoras Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motorasSe requiere dominio de las destrezas básicas de movimiento para la inclusión de los niños en las actividades motoras |
title |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion |
spellingShingle |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion Barela, Jose Angelo [UNESP] motor development skillfulness fundamental motor skills physical education |
title_short |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion |
title_full |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion |
title_fullStr |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion |
title_full_unstemmed |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion |
title_sort |
Fundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusion |
author |
Barela, Jose Angelo [UNESP] |
author_facet |
Barela, Jose Angelo [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Univ Cruzeiro Sul Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barela, Jose Angelo [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
motor development skillfulness fundamental motor skills physical education |
topic |
motor development skillfulness fundamental motor skills physical education |
description |
Motor development is influenced by many factors such as practice and appropriate instruction, provided by teachers, even in preschool and elementary school. The goal of this paper was to discuss the misconception that maturation underlies children's motor skill development and to show that physical education, even in early years of our school system, is critical to promote proficiency and enrolment of children's in later motor activities. Motor skill development, as a curricular focus, has been marginalized in many of our physical education proposal and in doing so, we have not promote motor competence in our children who lack proficiency to engage and to participate in later motor activities such as sport-related or recreational. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-01 2014-12-03T13:07:08Z 2014-12-03T13:07:08Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003 Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 548-551, 2013. 1980-6574 http://hdl.handle.net/11449/111281 S1980-65742013000300003 WOS:000330506500004 S1980-65742013000300003.pdf 1652339643129712 |
url |
http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003 http://hdl.handle.net/11449/111281 |
identifier_str_mv |
Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 548-551, 2013. 1980-6574 S1980-65742013000300003 WOS:000330506500004 S1980-65742013000300003.pdf 1652339643129712 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Motriz: Revista de Educação Física 0,254 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
548-551 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de Biociências |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp), Instituto de Biociências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Web of Science reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129297869701120 |