As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://seer.fclar.unesp.br/semaspas/issue/view/495 http://hdl.handle.net/11449/124996 |
Resumo: | The article aims to outline the situations of violence and vulnerability faced by young people in schools. To understand the scenario transposition of everyday violence for school spaces has become critical analysis of the phenomenon by a new perception in the voice of the students. Thus, from the application of semi-structured questionnaires for young people between 15 and 17 years was possible closer to the diagnosis. The notes, in the end, gave birth to a path of joint efforts between the school and the community providing refl ections on the subject. |
id |
UNSP_68a4f24d98c345ad4c14b56e51780dd7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/124996 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunosSituations of violence in school spaces: the voice of studentsViolenceSchoolTeenagersViolênciaEscolaAdolescentesThe article aims to outline the situations of violence and vulnerability faced by young people in schools. To understand the scenario transposition of everyday violence for school spaces has become critical analysis of the phenomenon by a new perception in the voice of the students. Thus, from the application of semi-structured questionnaires for young people between 15 and 17 years was possible closer to the diagnosis. The notes, in the end, gave birth to a path of joint efforts between the school and the community providing refl ections on the subject.O seguinte artigo buscou delinear as situações de violência e vulnerabilidade enfrentadas pelos jovens nas escolas. Para a compreensão do cenário de transposição da violência cotidiana para os espaços das escolas tornou-se fundamental a análise do fenômeno por uma nova percepção, sob a voz dos alunos. Assim, a partir da aplicação de questionários semiestruturados para jovens entre 15 e 17 anos foi possível uma maior aproximação com o diagnóstico. Os apontamentos, no limite, deram luz a um caminho de articulação de esforços entre a escola e a comunidade possibilitando refl exões acerca do tema.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Sociologia, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, km 1, Campus, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Sociologia, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, km 1, Campus, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Darido, Maira [UNESP]Santos Filho, José dos Reis [UNESP]2015-07-15T18:28:10Z2015-07-15T18:28:10Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article65-78application/pdfhttp://seer.fclar.unesp.br/semaspas/issue/view/495Sem Aspas, v. 2, p. 65-78, 2013.2358-4238http://hdl.handle.net/11449/124996ISSN2358-4238-2013-02-65-78.pdf8361000455370394Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporSem Aspasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-11T14:44:27Zoai:repositorio.unesp.br:11449/124996Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T23:27:14.551251Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos Situations of violence in school spaces: the voice of students |
title |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos |
spellingShingle |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos Darido, Maira [UNESP] Violence School Teenagers Violência Escola Adolescentes |
title_short |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos |
title_full |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos |
title_fullStr |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos |
title_full_unstemmed |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos |
title_sort |
As situações de violência nos espaços das escolas: a voz dos alunos |
author |
Darido, Maira [UNESP] |
author_facet |
Darido, Maira [UNESP] Santos Filho, José dos Reis [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Santos Filho, José dos Reis [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Darido, Maira [UNESP] Santos Filho, José dos Reis [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Violence School Teenagers Violência Escola Adolescentes |
topic |
Violence School Teenagers Violência Escola Adolescentes |
description |
The article aims to outline the situations of violence and vulnerability faced by young people in schools. To understand the scenario transposition of everyday violence for school spaces has become critical analysis of the phenomenon by a new perception in the voice of the students. Thus, from the application of semi-structured questionnaires for young people between 15 and 17 years was possible closer to the diagnosis. The notes, in the end, gave birth to a path of joint efforts between the school and the community providing refl ections on the subject. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013 2015-07-15T18:28:10Z 2015-07-15T18:28:10Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.fclar.unesp.br/semaspas/issue/view/495 Sem Aspas, v. 2, p. 65-78, 2013. 2358-4238 http://hdl.handle.net/11449/124996 ISSN2358-4238-2013-02-65-78.pdf 8361000455370394 |
url |
http://seer.fclar.unesp.br/semaspas/issue/view/495 http://hdl.handle.net/11449/124996 |
identifier_str_mv |
Sem Aspas, v. 2, p. 65-78, 2013. 2358-4238 ISSN2358-4238-2013-02-65-78.pdf 8361000455370394 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Sem Aspas |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
65-78 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129522569052160 |