Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Eliane [UNESP]
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/120494
Resumo: In scenery where the information and the knowledge are acquiring more and more importance, the corporations are looking for alternatives to remain themselves competitive in the market, once the competition happens globally. The current work presents, through bibliographic research and multicases studies, one possibility for the organizations that wishes to increase their competitiveness and look into the participation of the Public Relations professional in the development of Corporative Education programs aiming (at) the continuing education of a very important audience for the organizations, the intern one Through courses and trainings that can happen by presence or remote way, the Corporative Educational programs have as target developing of the critical competence to the organizations, aiming to solve internal problems and reach the best position against competitors. This work is aimed to present how the Public Relation professional can act like a facilitator agent for the education of the intern public of the companies through the Corporative Education. The courses offered through these programs aim to keep the professional always updated, besides to disseminate the values, culture and company’s legacy. At this point, the participation of the Public Relations is appointed to a possibility to strengthen the organization’s internal communication and promote a larger engagement and participation of the employees
id UNSP_6a494c9271723f78a10d78c00f7fa991
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/120494
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasosEnsino a distânciaConcorrênciaTelevisãoTeleconferenciaDistance educationIn scenery where the information and the knowledge are acquiring more and more importance, the corporations are looking for alternatives to remain themselves competitive in the market, once the competition happens globally. The current work presents, through bibliographic research and multicases studies, one possibility for the organizations that wishes to increase their competitiveness and look into the participation of the Public Relations professional in the development of Corporative Education programs aiming (at) the continuing education of a very important audience for the organizations, the intern one Through courses and trainings that can happen by presence or remote way, the Corporative Educational programs have as target developing of the critical competence to the organizations, aiming to solve internal problems and reach the best position against competitors. This work is aimed to present how the Public Relation professional can act like a facilitator agent for the education of the intern public of the companies through the Corporative Education. The courses offered through these programs aim to keep the professional always updated, besides to disseminate the values, culture and company’s legacy. At this point, the participation of the Public Relations is appointed to a possibility to strengthen the organization’s internal communication and promote a larger engagement and participation of the employeesEm um cenário onde a informação e o conhecimento estão adquirindo cada vez mais importância, as empresas estão buscando alternativas para se manterem competitivas no mercado, uma vez que a concorrência ocorre de maneira global. O presente trabalho apresenta, por meio de pesquisa bibliográfica e estudo multicasos, uma possibilidade para as organizações que desejam aumentar sua competitividade e discorre sobre a participação do profissional de Relações Públicas no desenvolvimento de programas de Educação Corporativa, visando a formação continuada de um público muito importante para as organizações: o interno. Por meio de cursos e treinamentos que podem ocorrer de maneira presencial ou a distância, os programas de Educação Corporativa possuem como objetivo desenvolver as competências críticas às organizações, buscando solucionar problemas internos e alcançar uma melhor posição frente aos concorrentes. Procurou-se, por meio deste trabalho, apresentar de que forma o profissional de Relações Públicas pode atuar como um agente facilitador na formação do público interno da empresa por meio da Educação Corporativa. Os cursos oferecidos pelos programas buscam manter os profissionais atualizados, além de difundir os valores, cultura e missão das empresas. Nesse ponto, a participação das Relações Públicas se apresenta como possibilidade de fortalecer a comunicação interna da organização e promover maior engajamento e participação dos funcionáriosUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Andrelo, Roseane [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Pereira, Eliane [UNESP]2015-03-23T15:27:08Z2015-03-23T15:27:08Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfPEREIRA, Eliane. Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.http://hdl.handle.net/11449/120494000752536000752536.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:14:26Zoai:repositorio.unesp.br:11449/120494Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:14:02.865314Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos
title Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos
spellingShingle Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos
Pereira, Eliane [UNESP]
Ensino a distância
Concorrência
Televisão
Teleconferencia
Distance education
title_short Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos
title_full Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos
title_fullStr Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos
title_full_unstemmed Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos
title_sort Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos
author Pereira, Eliane [UNESP]
author_facet Pereira, Eliane [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Andrelo, Roseane [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Eliane [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino a distância
Concorrência
Televisão
Teleconferencia
Distance education
topic Ensino a distância
Concorrência
Televisão
Teleconferencia
Distance education
description In scenery where the information and the knowledge are acquiring more and more importance, the corporations are looking for alternatives to remain themselves competitive in the market, once the competition happens globally. The current work presents, through bibliographic research and multicases studies, one possibility for the organizations that wishes to increase their competitiveness and look into the participation of the Public Relations professional in the development of Corporative Education programs aiming (at) the continuing education of a very important audience for the organizations, the intern one Through courses and trainings that can happen by presence or remote way, the Corporative Educational programs have as target developing of the critical competence to the organizations, aiming to solve internal problems and reach the best position against competitors. This work is aimed to present how the Public Relation professional can act like a facilitator agent for the education of the intern public of the companies through the Corporative Education. The courses offered through these programs aim to keep the professional always updated, besides to disseminate the values, culture and company’s legacy. At this point, the participation of the Public Relations is appointed to a possibility to strengthen the organization’s internal communication and promote a larger engagement and participation of the employees
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012
2015-03-23T15:27:08Z
2015-03-23T15:27:08Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv PEREIRA, Eliane. Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.
http://hdl.handle.net/11449/120494
000752536
000752536.pdf
identifier_str_mv PEREIRA, Eliane. Relações públicas e educação corporativa: um estudo multicasos. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.
000752536
000752536.pdf
url http://hdl.handle.net/11449/120494
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128484431626240