Distante learning - between enthusiasm and critique
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493 |
Resumo: | The author reports on her experiente in a videoconference workshop held during the Yearly Conference of the Science and Technology Center Association, carried out in the city of Charlotte, Noith Carolina (USA), in 2002.The article reflects the communication researcher's critical and, at the same time, enthusiastic view regarding distance leaming, She shows how the look of the eye, which guides the professor's speech and reaches lhe students-even the most distracted - and imites them for dialogue, does not exist in videoconferences.The author also emphasizes that although the video allows for greater interactivity, we should not forget that education is built in integrated circuits and through a deep look and that, in this regard, any and all technologies aiways leave to be desired. |
id |
USP-71_fb6bdc64d22843a4f256f65727f4cf7a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/37493 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Distante learning - between enthusiasm and critiqueEducação a distância - entre o entusiasmo e a críticaeducação a distânciavideoconferênciateleconferêncianovas tecnologiasdistance learningvideoconferenceteleconferencenew technologies The author reports on her experiente in a videoconference workshop held during the Yearly Conference of the Science and Technology Center Association, carried out in the city of Charlotte, Noith Carolina (USA), in 2002.The article reflects the communication researcher's critical and, at the same time, enthusiastic view regarding distance leaming, She shows how the look of the eye, which guides the professor's speech and reaches lhe students-even the most distracted - and imites them for dialogue, does not exist in videoconferences.The author also emphasizes that although the video allows for greater interactivity, we should not forget that education is built in integrated circuits and through a deep look and that, in this regard, any and all technologies aiways leave to be desired. A autora relata sua experiencia em um workshop de vídeoconferência durante a conferência Anual da Associação de Centros de Ciência e Tecnologia, realizada na cidade de Charlotte, na Carolina do Norte (USA), em 2002. O artigo reflete o olhar critico e ao mesmo tempo entusiasmado da pesquisadora de comunicação em relação a educação a distancia, Mostra o quanto o olhar que guia a fala do professor, que alcança os alunas - ate o mais distraído - e que os convida para o diálogo não existe na videoconferencia. A autora ressalta, ainda, que, embora o uso do video possibilite uma maior interatividade, não devemos nos esquecer de que a educação é feita de circuitos integrados e de um olhar profundo e que, nesse sentido, toda e qualquer tecnologia deixa sempre a desejar. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2003-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3749310.11606/issn.2316-9125.v0i27p79-85Comunicação & Educação; n. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85Comunicação & Educação; No. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85Comunicação & Educação; Núm. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-852316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493/40207Costa, Maria Cristina Castilhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:27:37Zoai:revistas.usp.br:article/37493Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:48.967760Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Distante learning - between enthusiasm and critique Educação a distância - entre o entusiasmo e a crítica |
title |
Distante learning - between enthusiasm and critique |
spellingShingle |
Distante learning - between enthusiasm and critique Costa, Maria Cristina Castilho educação a distância videoconferência teleconferência novas tecnologias distance learning videoconference teleconference new technologies |
title_short |
Distante learning - between enthusiasm and critique |
title_full |
Distante learning - between enthusiasm and critique |
title_fullStr |
Distante learning - between enthusiasm and critique |
title_full_unstemmed |
Distante learning - between enthusiasm and critique |
title_sort |
Distante learning - between enthusiasm and critique |
author |
Costa, Maria Cristina Castilho |
author_facet |
Costa, Maria Cristina Castilho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Maria Cristina Castilho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação a distância videoconferência teleconferência novas tecnologias distance learning videoconference teleconference new technologies |
topic |
educação a distância videoconferência teleconferência novas tecnologias distance learning videoconference teleconference new technologies |
description |
The author reports on her experiente in a videoconference workshop held during the Yearly Conference of the Science and Technology Center Association, carried out in the city of Charlotte, Noith Carolina (USA), in 2002.The article reflects the communication researcher's critical and, at the same time, enthusiastic view regarding distance leaming, She shows how the look of the eye, which guides the professor's speech and reaches lhe students-even the most distracted - and imites them for dialogue, does not exist in videoconferences.The author also emphasizes that although the video allows for greater interactivity, we should not forget that education is built in integrated circuits and through a deep look and that, in this regard, any and all technologies aiways leave to be desired. |
publishDate |
2003 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493 10.11606/issn.2316-9125.v0i27p79-85 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i27p79-85 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493/40207 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85 Comunicação & Educação; No. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85 Comunicação & Educação; Núm. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047089523326976 |