Distante learning - between enthusiasm and critique

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Maria Cristina Castilho
Data de Publicação: 2003
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493
Resumo: The author reports on her experiente in a videoconference workshop held during the Yearly Conference of the Science and Technology Center Association, carried out in the city of Charlotte, Noith Carolina (USA), in 2002.The article reflects the communication researcher's critical and, at the same time, enthusiastic view regarding distance leaming, She shows how the look of the eye, which guides the professor's speech and reaches lhe students-even the most distracted - and imites them for dialogue, does not exist in videoconferences.The author also emphasizes that although the video allows for greater interactivity, we should not forget that education is built in integrated circuits and through a deep look and that, in this regard, any and all technologies aiways leave to be desired.
id USP-71_fb6bdc64d22843a4f256f65727f4cf7a
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/37493
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Distante learning - between enthusiasm and critiqueEducação a distância - entre o entusiasmo e a críticaeducação a distânciavideoconferênciateleconferêncianovas tecnologiasdistance learningvideoconferenceteleconferencenew technologies The author reports on her experiente in a videoconference workshop held during the Yearly Conference of the Science and Technology Center Association, carried out in the city of Charlotte, Noith Carolina (USA), in 2002.The article reflects the communication researcher's critical and, at the same time, enthusiastic view regarding distance leaming, She shows how the look of the eye, which guides the professor's speech and reaches lhe students-even the most distracted - and imites them for dialogue, does not exist in videoconferences.The author also emphasizes that although the video allows for greater interactivity, we should not forget that education is built in integrated circuits and through a deep look and that, in this regard, any and all technologies aiways leave to be desired. A autora relata sua experiencia em um workshop de vídeoconferência durante a conferência Anual da Associação de Centros de Ciência e Tecnologia, realizada na cidade de Charlotte, na Carolina do Norte (USA), em 2002. O artigo reflete o olhar critico e ao mesmo tempo entusiasmado da pesquisadora de comunicação em relação a educação a distancia, Mostra o quanto o olhar que guia a fala do professor, que alcança os alunas - ate o mais distraído - e que os convida para o diálogo não existe na videoconferencia. A autora ressalta, ainda, que, embora o uso do video possibilite uma maior interatividade, não devemos nos esquecer de que a educação é feita de circuitos integrados e de um olhar profundo e que, nesse sentido, toda e qualquer tecnologia deixa sempre a desejar. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2003-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3749310.11606/issn.2316-9125.v0i27p79-85Comunicação & Educação; n. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85Comunicação & Educação; No. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85Comunicação & Educação; Núm. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-852316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493/40207Costa, Maria Cristina Castilhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:27:37Zoai:revistas.usp.br:article/37493Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:48.967760Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Distante learning - between enthusiasm and critique
Educação a distância - entre o entusiasmo e a crítica
title Distante learning - between enthusiasm and critique
spellingShingle Distante learning - between enthusiasm and critique
Costa, Maria Cristina Castilho
educação a distância
videoconferência
teleconferência
novas tecnologias
distance learning
videoconference
teleconference
new technologies
title_short Distante learning - between enthusiasm and critique
title_full Distante learning - between enthusiasm and critique
title_fullStr Distante learning - between enthusiasm and critique
title_full_unstemmed Distante learning - between enthusiasm and critique
title_sort Distante learning - between enthusiasm and critique
author Costa, Maria Cristina Castilho
author_facet Costa, Maria Cristina Castilho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Maria Cristina Castilho
dc.subject.por.fl_str_mv educação a distância
videoconferência
teleconferência
novas tecnologias
distance learning
videoconference
teleconference
new technologies
topic educação a distância
videoconferência
teleconferência
novas tecnologias
distance learning
videoconference
teleconference
new technologies
description The author reports on her experiente in a videoconference workshop held during the Yearly Conference of the Science and Technology Center Association, carried out in the city of Charlotte, Noith Carolina (USA), in 2002.The article reflects the communication researcher's critical and, at the same time, enthusiastic view regarding distance leaming, She shows how the look of the eye, which guides the professor's speech and reaches lhe students-even the most distracted - and imites them for dialogue, does not exist in videoconferences.The author also emphasizes that although the video allows for greater interactivity, we should not forget that education is built in integrated circuits and through a deep look and that, in this regard, any and all technologies aiways leave to be desired.
publishDate 2003
dc.date.none.fl_str_mv 2003-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493
10.11606/issn.2316-9125.v0i27p79-85
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v0i27p79-85
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37493/40207
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; n. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85
Comunicação & Educação; No. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85
Comunicação & Educação; Núm. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 79-85
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047089523326976