Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP]
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Marques, José Carlos [UNESP]
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416
http://hdl.handle.net/11449/134977
Resumo: This paper analyzes the communication strategy of the Brazilian Rugby Confederation in the promotion of sport in the country, with three television campaigns developed since 2010 together with manufacturer Topper. One of the goals of the organization is to make the sport better known among the Brazilian public, with a view to inclusion of rugby in the Olympics in Rio de Janeiro in 2016. Very popular in countries colonized by Britain, the sport still has little visibility in the national sports scene, something to be transformed in organizational communication and advertising.
id UNSP_78ffaf5a12923d30a873b2cffd6b4ae5
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/134977
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacionalPersuasion or performance: the communicational strategies to transform rugby into a national passionPersuasión o performance: las estrategias comunicacionales para transformar el rugbi en pasión nacionalRugbyAdvertisingOrganizational communicationRugbiPublicidadComunicación organizacionalRúgbiPublicidadeComunicação organizacionalThis paper analyzes the communication strategy of the Brazilian Rugby Confederation in the promotion of sport in the country, with three television campaigns developed since 2010 together with manufacturer Topper. One of the goals of the organization is to make the sport better known among the Brazilian public, with a view to inclusion of rugby in the Olympics in Rio de Janeiro in 2016. Very popular in countries colonized by Britain, the sport still has little visibility in the national sports scene, something to be transformed in organizational communication and advertising.Este trabajo analiza la estrategia de comunicación de la Confederación Brasileña de Rugbi en la promoción del rugbi en el país, con las tres fases de la campaña de televisión elaborada en conjunto con el fabricante Topper a partir de 2010. Uno de los objetivos de la organización es hacer que el deporte sea más conocido entre el público brasileño, con miras a la inclusión del rugbi en los Juegos Olímpicos de Río de Janeiro, en 2016. Muy popular en los países colonizados por Gran Bretaña, el deporte todavía tiene poca visibilidad en la escena deportiva brasileña, algo que se pretende transformar por medio de la comunicación organizacional y la publicidad.Este trabalho analisa a estratégia de comunicação da Confederação Brasileira de Rugby na divulgação do rúgbi no país, com as três fases da campanha de televisão elaborada em conjunto com a fabricante Topper a partir de 2010. Um dos objetivos da entidade é tornar o esporte mais conhecido entre o público brasileiro, tendo em vista a inclusão dessa modalidade na Olimpíada do Rio de Janeiro em 2016. Muito popular nos países de colonização britânica, o rúgbi ainda tem pouca visibilidade no cenário esportivo nacional, algo que se quer transformar com a comunicação organizacional e a publicidade.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Ciências Humanas, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Ciências Humanas, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP]Marques, José Carlos [UNESP]2016-03-02T12:59:13Z2016-03-02T12:59:13Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article170-180application/pdfhttp://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416Organicom, v. 8, n. 15, p. 170-180, 2012.1807-1236http://hdl.handle.net/11449/134977ISSN1807-1236-2012-08-15-170-180.pdf1983002105394146Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporOrganicominfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-17T15:50:06Zoai:repositorio.unesp.br:11449/134977Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-04-17T15:50:06Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
Persuasion or performance: the communicational strategies to transform rugby into a national passion
Persuasión o performance: las estrategias comunicacionales para transformar el rugbi en pasión nacional
title Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
spellingShingle Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP]
Rugby
Advertising
Organizational communication
Rugbi
Publicidad
Comunicación organizacional
Rúgbi
Publicidade
Comunicação organizacional
title_short Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
title_full Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
title_fullStr Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
title_full_unstemmed Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
title_sort Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
author Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP]
author_facet Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP]
Marques, José Carlos [UNESP]
author_role author
author2 Marques, José Carlos [UNESP]
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP]
Marques, José Carlos [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Rugby
Advertising
Organizational communication
Rugbi
Publicidad
Comunicación organizacional
Rúgbi
Publicidade
Comunicação organizacional
topic Rugby
Advertising
Organizational communication
Rugbi
Publicidad
Comunicación organizacional
Rúgbi
Publicidade
Comunicação organizacional
description This paper analyzes the communication strategy of the Brazilian Rugby Confederation in the promotion of sport in the country, with three television campaigns developed since 2010 together with manufacturer Topper. One of the goals of the organization is to make the sport better known among the Brazilian public, with a view to inclusion of rugby in the Olympics in Rio de Janeiro in 2016. Very popular in countries colonized by Britain, the sport still has little visibility in the national sports scene, something to be transformed in organizational communication and advertising.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012
2016-03-02T12:59:13Z
2016-03-02T12:59:13Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416
Organicom, v. 8, n. 15, p. 170-180, 2012.
1807-1236
http://hdl.handle.net/11449/134977
ISSN1807-1236-2012-08-15-170-180.pdf
1983002105394146
url http://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416
http://hdl.handle.net/11449/134977
identifier_str_mv Organicom, v. 8, n. 15, p. 170-180, 2012.
1807-1236
ISSN1807-1236-2012-08-15-170-180.pdf
1983002105394146
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Organicom
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 170-180
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Currículo Lattes
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799964939516903424