Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416 http://hdl.handle.net/11449/134977 |
Resumo: | This paper analyzes the communication strategy of the Brazilian Rugby Confederation in the promotion of sport in the country, with three television campaigns developed since 2010 together with manufacturer Topper. One of the goals of the organization is to make the sport better known among the Brazilian public, with a view to inclusion of rugby in the Olympics in Rio de Janeiro in 2016. Very popular in countries colonized by Britain, the sport still has little visibility in the national sports scene, something to be transformed in organizational communication and advertising. |
id |
UNSP_78ffaf5a12923d30a873b2cffd6b4ae5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/134977 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacionalPersuasion or performance: the communicational strategies to transform rugby into a national passionPersuasión o performance: las estrategias comunicacionales para transformar el rugbi en pasión nacionalRugbyAdvertisingOrganizational communicationRugbiPublicidadComunicación organizacionalRúgbiPublicidadeComunicação organizacionalThis paper analyzes the communication strategy of the Brazilian Rugby Confederation in the promotion of sport in the country, with three television campaigns developed since 2010 together with manufacturer Topper. One of the goals of the organization is to make the sport better known among the Brazilian public, with a view to inclusion of rugby in the Olympics in Rio de Janeiro in 2016. Very popular in countries colonized by Britain, the sport still has little visibility in the national sports scene, something to be transformed in organizational communication and advertising.Este trabajo analiza la estrategia de comunicación de la Confederación Brasileña de Rugbi en la promoción del rugbi en el país, con las tres fases de la campaña de televisión elaborada en conjunto con el fabricante Topper a partir de 2010. Uno de los objetivos de la organización es hacer que el deporte sea más conocido entre el público brasileño, con miras a la inclusión del rugbi en los Juegos Olímpicos de Río de Janeiro, en 2016. Muy popular en los países colonizados por Gran Bretaña, el deporte todavía tiene poca visibilidad en la escena deportiva brasileña, algo que se pretende transformar por medio de la comunicación organizacional y la publicidad.Este trabalho analisa a estratégia de comunicação da Confederação Brasileira de Rugby na divulgação do rúgbi no país, com as três fases da campanha de televisão elaborada em conjunto com a fabricante Topper a partir de 2010. Um dos objetivos da entidade é tornar o esporte mais conhecido entre o público brasileiro, tendo em vista a inclusão dessa modalidade na Olimpíada do Rio de Janeiro em 2016. Muito popular nos países de colonização britânica, o rúgbi ainda tem pouca visibilidade no cenário esportivo nacional, algo que se quer transformar com a comunicação organizacional e a publicidade.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Ciências Humanas, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Ciências Humanas, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP]Marques, José Carlos [UNESP]2016-03-02T12:59:13Z2016-03-02T12:59:13Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article170-180application/pdfhttp://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416Organicom, v. 8, n. 15, p. 170-180, 2012.1807-1236http://hdl.handle.net/11449/134977ISSN1807-1236-2012-08-15-170-180.pdf1983002105394146Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporOrganicominfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-17T15:50:06Zoai:repositorio.unesp.br:11449/134977Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-04-17T15:50:06Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional Persuasion or performance: the communicational strategies to transform rugby into a national passion Persuasión o performance: las estrategias comunicacionales para transformar el rugbi en pasión nacional |
title |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional |
spellingShingle |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP] Rugby Advertising Organizational communication Rugbi Publicidad Comunicación organizacional Rúgbi Publicidade Comunicação organizacional |
title_short |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional |
title_full |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional |
title_fullStr |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional |
title_full_unstemmed |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional |
title_sort |
Persuasão ou performance: as estratégias comunicacionais para transformar o rúgbi em paixão nacional |
author |
Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP] |
author_facet |
Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP] Marques, José Carlos [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Marques, José Carlos [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cafeo, Marta Regina Garcia [UNESP] Marques, José Carlos [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Rugby Advertising Organizational communication Rugbi Publicidad Comunicación organizacional Rúgbi Publicidade Comunicação organizacional |
topic |
Rugby Advertising Organizational communication Rugbi Publicidad Comunicación organizacional Rúgbi Publicidade Comunicação organizacional |
description |
This paper analyzes the communication strategy of the Brazilian Rugby Confederation in the promotion of sport in the country, with three television campaigns developed since 2010 together with manufacturer Topper. One of the goals of the organization is to make the sport better known among the Brazilian public, with a view to inclusion of rugby in the Olympics in Rio de Janeiro in 2016. Very popular in countries colonized by Britain, the sport still has little visibility in the national sports scene, something to be transformed in organizational communication and advertising. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012 2016-03-02T12:59:13Z 2016-03-02T12:59:13Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416 Organicom, v. 8, n. 15, p. 170-180, 2012. 1807-1236 http://hdl.handle.net/11449/134977 ISSN1807-1236-2012-08-15-170-180.pdf 1983002105394146 |
url |
http://www.revistaorganicom.org.br/sistema/index.php/organicom/article/view/416 http://hdl.handle.net/11449/134977 |
identifier_str_mv |
Organicom, v. 8, n. 15, p. 170-180, 2012. 1807-1236 ISSN1807-1236-2012-08-15-170-180.pdf 1983002105394146 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Organicom |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
170-180 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799964939516903424 |