Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carreira, Jacqueline Caroline Costa [UNESP]
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/118557
Resumo: This study aimed to analyze the use of technological resources by teachers during their daily practice, especially the computer, in public and private elementary schools in Botucatu - SP. We know that today's society, called the Information Society and Knowledge, changes the context of education, since students have access to various information a short time. For this purpose, we use literature as a methodology and data collection through the application of a questionnaire answered by 49 students in public schools, state and private network cited. The choice of the students took place because of the diversity of schools in which they live. Our intention was not to make generalizations, but knowing more about the use of technology in these contexts from the perspective of students. The choice of subject had reason for their timeliness and necessity of knowledge, thus contributing to a comprehensive education and quality. Through data analysis, was explicit the difference between public and private schools, however, student interest was unanimous by the technologies and equitably
id UNSP_807018e92360041b89b6f8b84cf696d2
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/118557
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Recursos tecnológicos: uma abordagem educacionalEducação - Estudo e ensinoTecnologia da informação - Estudo e ensinoTecnologia de ponta e educaçãoEducation - Study and teachingThis study aimed to analyze the use of technological resources by teachers during their daily practice, especially the computer, in public and private elementary schools in Botucatu - SP. We know that today's society, called the Information Society and Knowledge, changes the context of education, since students have access to various information a short time. For this purpose, we use literature as a methodology and data collection through the application of a questionnaire answered by 49 students in public schools, state and private network cited. The choice of the students took place because of the diversity of schools in which they live. Our intention was not to make generalizations, but knowing more about the use of technology in these contexts from the perspective of students. The choice of subject had reason for their timeliness and necessity of knowledge, thus contributing to a comprehensive education and quality. Through data analysis, was explicit the difference between public and private schools, however, student interest was unanimous by the technologies and equitablyA presente pesquisa teve como objetivo analisar o uso dos recursos tecnológicos pelos professores no decorrer da sua prática pedagógica cotidiana, em especial o computador, nas redes pública e privada de Ensino Fundamental de Botucatu – SP. Sabemos que a sociedade atual, chamada de Sociedade da Informação e do Conhecimento, muda o contexto da educação, já que os alunos têm acesso a várias informações em um curto espaço de tempo. Para tanto, como metodologia utilizamos pesquisa bibliográfica e coleta de dados por meio da aplicação de um questionário, respondido pelos 49 alunos nas escolas municipais, estaduais e particulares da rede citada. A escolha dos educandos se deu em razão da diversidade das escolas em que estão inseridos. Nossa intenção não foi realizar generalizações, mas conhecer um pouco mais sobre o uso das tecnologias nesses contextos sob a ótica dos alunos. A opção pelo tema teve por razão sua atualidade e necessidade de conhecimento, contribuindo assim para uma educação integral e de qualidade. Por meio da análise dos dados, ficou explicito a diferença entre as escolas públicas e particulares, porém, o interesse dos alunos pelas tecnologias foi unânime e de forma igualitáriaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Tezani, Thaís Cristina Rodrigues [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Carreira, Jacqueline Caroline Costa [UNESP]2015-03-23T15:11:19Z2015-03-23T15:11:19Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCARREIRA, Jacqueline Caroline Costa. Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional. 2012. . Trabalho de Conclusão de Curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências, 2012.http://hdl.handle.net/11449/118557000712429carreira_jcc_tcc_bauru.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-23T14:26:36Zoai:repositorio.unesp.br:11449/118557Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T17:38:24.277690Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional
title Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional
spellingShingle Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional
Carreira, Jacqueline Caroline Costa [UNESP]
Educação - Estudo e ensino
Tecnologia da informação - Estudo e ensino
Tecnologia de ponta e educação
Education - Study and teaching
title_short Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional
title_full Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional
title_fullStr Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional
title_full_unstemmed Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional
title_sort Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional
author Carreira, Jacqueline Caroline Costa [UNESP]
author_facet Carreira, Jacqueline Caroline Costa [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Tezani, Thaís Cristina Rodrigues [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Carreira, Jacqueline Caroline Costa [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Educação - Estudo e ensino
Tecnologia da informação - Estudo e ensino
Tecnologia de ponta e educação
Education - Study and teaching
topic Educação - Estudo e ensino
Tecnologia da informação - Estudo e ensino
Tecnologia de ponta e educação
Education - Study and teaching
description This study aimed to analyze the use of technological resources by teachers during their daily practice, especially the computer, in public and private elementary schools in Botucatu - SP. We know that today's society, called the Information Society and Knowledge, changes the context of education, since students have access to various information a short time. For this purpose, we use literature as a methodology and data collection through the application of a questionnaire answered by 49 students in public schools, state and private network cited. The choice of the students took place because of the diversity of schools in which they live. Our intention was not to make generalizations, but knowing more about the use of technology in these contexts from the perspective of students. The choice of subject had reason for their timeliness and necessity of knowledge, thus contributing to a comprehensive education and quality. Through data analysis, was explicit the difference between public and private schools, however, student interest was unanimous by the technologies and equitably
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012
2015-03-23T15:11:19Z
2015-03-23T15:11:19Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CARREIRA, Jacqueline Caroline Costa. Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional. 2012. . Trabalho de Conclusão de Curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências, 2012.
http://hdl.handle.net/11449/118557
000712429
carreira_jcc_tcc_bauru.pdf
identifier_str_mv CARREIRA, Jacqueline Caroline Costa. Recursos tecnológicos: uma abordagem educacional. 2012. . Trabalho de Conclusão de Curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências, 2012.
000712429
carreira_jcc_tcc_bauru.pdf
url http://hdl.handle.net/11449/118557
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128838373212160