O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/article/view/980 http://hdl.handle.net/11449/124654 |
Resumo: | The goal of our article is build – including universes to support empirical research in communication – an educational matrix for a different order of analysis, incorporating new possibilities available for the advancement of Information and Communication Technologies (ICTs). For this goal we use the game, as a source of playful learning and formation of being. Introducing the interaction from game plataform as middle convergent, where it is possible the diffusion and expansion of knowled in constant way that enables education and information exchanges oustide the status quo of schools, increasing the e effectiveness of knowledge fixing and interest to acquire it. |
id |
UNSP_914f70a54607e8ce7b0a95cda871ff25 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/124654 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativosThe Role of Games in the Educational Construction for Media ContentsCommunicationGameEdutertainmantEducationTelevisionComunicacaoGamesEdutretenimentoEducaçãoTelevisaoThe goal of our article is build – including universes to support empirical research in communication – an educational matrix for a different order of analysis, incorporating new possibilities available for the advancement of Information and Communication Technologies (ICTs). For this goal we use the game, as a source of playful learning and formation of being. Introducing the interaction from game plataform as middle convergent, where it is possible the diffusion and expansion of knowled in constant way that enables education and information exchanges oustide the status quo of schools, increasing the e effectiveness of knowledge fixing and interest to acquire it.O objetivo de nosso artigo é construir – inclusive para suportar universos empíricos de pesquisa em comunicação – matrizes educacionais de outra ordem de análise, incorporando novas possibilidades disponíveis pelo avanço das Tecnologias de Informação e Comunicação (TICs). Para tal, utilizamos o game como fonte lúdica de aprendizado e formação do ser. Apresentamos os jogos interativos da plataforma game como meio convergente, onde é possível a difusão e expansão do conhecimento, o meio em permanente mutação que possibilita a educação e as trocas informacionais fora do status quo dos estabelecimentos de ensino, aumentando a eficácia de fixação do conhecimento e o interesse em adquiri-loUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Antropologia Política e Filosofia, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, km 1, Campus, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Antropologia Política e Filosofia, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, km 1, Campus, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Bizelli, Jose Luis [UNESP]Santos, Patrícia Basseto dos [UNESP]2015-07-15T18:27:22Z2015-07-15T18:27:22Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article101-112application/pdfhttp://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/article/view/980Conexão, v. 10, n. 20, p. 101-112, 2011.1677-0943http://hdl.handle.net/11449/124654ISSN1677-0943-2011-10-20-101-112.pdf37512873386556859700268935960950Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporConexãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-10T15:54:41Zoai:repositorio.unesp.br:11449/124654Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-06-10T15:54:41Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos The Role of Games in the Educational Construction for Media Contents |
title |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos |
spellingShingle |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos Bizelli, Jose Luis [UNESP] Communication Game Edutertainmant Education Television Comunicacao Games Edutretenimento Educação Televisao |
title_short |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos |
title_full |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos |
title_fullStr |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos |
title_full_unstemmed |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos |
title_sort |
O papel dos games na construção de conteúdos midiáticos educativos |
author |
Bizelli, Jose Luis [UNESP] |
author_facet |
Bizelli, Jose Luis [UNESP] Santos, Patrícia Basseto dos [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Patrícia Basseto dos [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bizelli, Jose Luis [UNESP] Santos, Patrícia Basseto dos [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication Game Edutertainmant Education Television Comunicacao Games Edutretenimento Educação Televisao |
topic |
Communication Game Edutertainmant Education Television Comunicacao Games Edutretenimento Educação Televisao |
description |
The goal of our article is build – including universes to support empirical research in communication – an educational matrix for a different order of analysis, incorporating new possibilities available for the advancement of Information and Communication Technologies (ICTs). For this goal we use the game, as a source of playful learning and formation of being. Introducing the interaction from game plataform as middle convergent, where it is possible the diffusion and expansion of knowled in constant way that enables education and information exchanges oustide the status quo of schools, increasing the e effectiveness of knowledge fixing and interest to acquire it. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2015-07-15T18:27:22Z 2015-07-15T18:27:22Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/article/view/980 Conexão, v. 10, n. 20, p. 101-112, 2011. 1677-0943 http://hdl.handle.net/11449/124654 ISSN1677-0943-2011-10-20-101-112.pdf 3751287338655685 9700268935960950 |
url |
http://www.ucs.br/etc/revistas/index.php/conexao/article/view/980 http://hdl.handle.net/11449/124654 |
identifier_str_mv |
Conexão, v. 10, n. 20, p. 101-112, 2011. 1677-0943 ISSN1677-0943-2011-10-20-101-112.pdf 3751287338655685 9700268935960950 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Conexão |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
101-112 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1803649653635284992 |