Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Parente, Juliano Mota
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Parente, Cláudia da Mota Darós [UNESP]
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/2230
http://hdl.handle.net/11449/115223
Resumo: This article examines historical and legal aspects of educational policy in Brazil, presenting the main challenges for the consolidation of the new National Education Plan, currently under construction. From this, the article focuses on the description of some educational indicators, describing the educational reality in the state of Sergipe. The study focuses on indicators for early childhood education, to primary education and teacher training, showing historical deficits in basic education. In describing data on education in the state of Sergipe, contextualizing it within the framework and illustrates some national educational policies implemented in the state. As a result of the study is intended to show the importance of research into the educational policy in the state of Sergipe, in order to contribute to improving the quality of educational provision.
id UNSP_92a99a7312299194d8b76f8e502a7062
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/115223
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Mapeando a Situação Educacional no estado de SergipeThis article examines historical and legal aspects of educational policy in Brazil, presenting the main challenges for the consolidation of the new National Education Plan, currently under construction. From this, the article focuses on the description of some educational indicators, describing the educational reality in the state of Sergipe. The study focuses on indicators for early childhood education, to primary education and teacher training, showing historical deficits in basic education. In describing data on education in the state of Sergipe, contextualizing it within the framework and illustrates some national educational policies implemented in the state. As a result of the study is intended to show the importance of research into the educational policy in the state of Sergipe, in order to contribute to improving the quality of educational provision.O presente artigo analisa aspectos histórico-legais da política educacional brasileira, apresentando os principais desafios para a consolidação do novo Plano Nacional de Educação, em construção. A partir disso, o artigo concentra-se na descrição de alguns indicadores educacionais, mapeamento a realidade educacional do estado de Sergipe. O estudo focaliza dados relativos à educação infantil, ao ensino fundamental e à formação de professores, mostrando déficits históricos na Educação Básica. Por meio desse panorama, pretende-se contribuir para o conhecimento das condições atuais da educação no estado, bem como para a visualização de problemas e desafios. Como resultado do estudo, pretende-se mostrar a importância de pesquisas no âmbito da política educacional no estado de Sergipe, de modo a contribuir para a melhoria da qualidade da oferta educacional.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Unesp - Campus de Marilia, Mirante, CEP 17525900, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Unesp - Campus de Marilia, Mirante, CEP 17525900, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Parente, Juliano MotaParente, Cláudia da Mota Darós [UNESP]2015-02-24T13:57:53Z2015-02-24T13:57:53Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article93-105application/pdfhttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/2230Revista do Mestrado em Educação, v. 5, p. 93-105, 2010.1516-6597http://hdl.handle.net/11449/115223ISSN1516-6597-2010-05-93-105.pdf38965222429906160000-0003-0250-8935Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista do Mestrado em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-08-12T18:58:24Zoai:repositorio.unesp.br:11449/115223Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-12T18:58:24Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
title Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
spellingShingle Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
Parente, Juliano Mota
title_short Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
title_full Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
title_fullStr Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
title_full_unstemmed Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
title_sort Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
author Parente, Juliano Mota
author_facet Parente, Juliano Mota
Parente, Cláudia da Mota Darós [UNESP]
author_role author
author2 Parente, Cláudia da Mota Darós [UNESP]
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Parente, Juliano Mota
Parente, Cláudia da Mota Darós [UNESP]
description This article examines historical and legal aspects of educational policy in Brazil, presenting the main challenges for the consolidation of the new National Education Plan, currently under construction. From this, the article focuses on the description of some educational indicators, describing the educational reality in the state of Sergipe. The study focuses on indicators for early childhood education, to primary education and teacher training, showing historical deficits in basic education. In describing data on education in the state of Sergipe, contextualizing it within the framework and illustrates some national educational policies implemented in the state. As a result of the study is intended to show the importance of research into the educational policy in the state of Sergipe, in order to contribute to improving the quality of educational provision.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010
2015-02-24T13:57:53Z
2015-02-24T13:57:53Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/2230
Revista do Mestrado em Educação, v. 5, p. 93-105, 2010.
1516-6597
http://hdl.handle.net/11449/115223
ISSN1516-6597-2010-05-93-105.pdf
3896522242990616
0000-0003-0250-8935
url http://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/2230
http://hdl.handle.net/11449/115223
identifier_str_mv Revista do Mestrado em Educação, v. 5, p. 93-105, 2010.
1516-6597
ISSN1516-6597-2010-05-93-105.pdf
3896522242990616
0000-0003-0250-8935
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Revista do Mestrado em Educação
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 93-105
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Currículo Lattes
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128145049518080