Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/2230 http://hdl.handle.net/11449/115223 |
Resumo: | This article examines historical and legal aspects of educational policy in Brazil, presenting the main challenges for the consolidation of the new National Education Plan, currently under construction. From this, the article focuses on the description of some educational indicators, describing the educational reality in the state of Sergipe. The study focuses on indicators for early childhood education, to primary education and teacher training, showing historical deficits in basic education. In describing data on education in the state of Sergipe, contextualizing it within the framework and illustrates some national educational policies implemented in the state. As a result of the study is intended to show the importance of research into the educational policy in the state of Sergipe, in order to contribute to improving the quality of educational provision. |
id |
UNSP_92a99a7312299194d8b76f8e502a7062 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/115223 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Mapeando a Situação Educacional no estado de SergipeThis article examines historical and legal aspects of educational policy in Brazil, presenting the main challenges for the consolidation of the new National Education Plan, currently under construction. From this, the article focuses on the description of some educational indicators, describing the educational reality in the state of Sergipe. The study focuses on indicators for early childhood education, to primary education and teacher training, showing historical deficits in basic education. In describing data on education in the state of Sergipe, contextualizing it within the framework and illustrates some national educational policies implemented in the state. As a result of the study is intended to show the importance of research into the educational policy in the state of Sergipe, in order to contribute to improving the quality of educational provision.O presente artigo analisa aspectos histórico-legais da política educacional brasileira, apresentando os principais desafios para a consolidação do novo Plano Nacional de Educação, em construção. A partir disso, o artigo concentra-se na descrição de alguns indicadores educacionais, mapeamento a realidade educacional do estado de Sergipe. O estudo focaliza dados relativos à educação infantil, ao ensino fundamental e à formação de professores, mostrando déficits históricos na Educação Básica. Por meio desse panorama, pretende-se contribuir para o conhecimento das condições atuais da educação no estado, bem como para a visualização de problemas e desafios. Como resultado do estudo, pretende-se mostrar a importância de pesquisas no âmbito da política educacional no estado de Sergipe, de modo a contribuir para a melhoria da qualidade da oferta educacional.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Unesp - Campus de Marilia, Mirante, CEP 17525900, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Unesp - Campus de Marilia, Mirante, CEP 17525900, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Parente, Juliano MotaParente, Cláudia da Mota Darós [UNESP]2015-02-24T13:57:53Z2015-02-24T13:57:53Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article93-105application/pdfhttp://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/2230Revista do Mestrado em Educação, v. 5, p. 93-105, 2010.1516-6597http://hdl.handle.net/11449/115223ISSN1516-6597-2010-05-93-105.pdf38965222429906160000-0003-0250-8935Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista do Mestrado em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-08-12T18:58:24Zoai:repositorio.unesp.br:11449/115223Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-12T18:58:24Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe |
title |
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe |
spellingShingle |
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe Parente, Juliano Mota |
title_short |
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe |
title_full |
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe |
title_fullStr |
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe |
title_full_unstemmed |
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe |
title_sort |
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe |
author |
Parente, Juliano Mota |
author_facet |
Parente, Juliano Mota Parente, Cláudia da Mota Darós [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Parente, Cláudia da Mota Darós [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Parente, Juliano Mota Parente, Cláudia da Mota Darós [UNESP] |
description |
This article examines historical and legal aspects of educational policy in Brazil, presenting the main challenges for the consolidation of the new National Education Plan, currently under construction. From this, the article focuses on the description of some educational indicators, describing the educational reality in the state of Sergipe. The study focuses on indicators for early childhood education, to primary education and teacher training, showing historical deficits in basic education. In describing data on education in the state of Sergipe, contextualizing it within the framework and illustrates some national educational policies implemented in the state. As a result of the study is intended to show the importance of research into the educational policy in the state of Sergipe, in order to contribute to improving the quality of educational provision. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2015-02-24T13:57:53Z 2015-02-24T13:57:53Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/2230 Revista do Mestrado em Educação, v. 5, p. 93-105, 2010. 1516-6597 http://hdl.handle.net/11449/115223 ISSN1516-6597-2010-05-93-105.pdf 3896522242990616 0000-0003-0250-8935 |
url |
http://www.seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/2230 http://hdl.handle.net/11449/115223 |
identifier_str_mv |
Revista do Mestrado em Educação, v. 5, p. 93-105, 2010. 1516-6597 ISSN1516-6597-2010-05-93-105.pdf 3896522242990616 0000-0003-0250-8935 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista do Mestrado em Educação |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
93-105 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128145049518080 |