Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www.revistas2.uepg.br/index.php/conexao/article/view/3750 http://hdl.handle.net/11449/115354 |
Resumo: | This study aims at indicating possibilities for speech therapists at schools of Primary Education. The project was developed in three centers of Primary Education in Irati, Paraná. It took into consideration 114 students and 30 teachers. Teachers filled in questionnaires and attended conferences. Regarding to the children, it was constructed a profile and activities related to phonological subjects. The extension project represented an important role for development of academic skills and competence of the school community. |
id |
UNSP_9a5898caf3b5fb1d36617a30732e6567 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/115354 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantildesenvolvimento infantillinguagem infantilDificuldades no processo ensino-aprendizagemeducação infantilThis study aims at indicating possibilities for speech therapists at schools of Primary Education. The project was developed in three centers of Primary Education in Irati, Paraná. It took into consideration 114 students and 30 teachers. Teachers filled in questionnaires and attended conferences. Regarding to the children, it was constructed a profile and activities related to phonological subjects. The extension project represented an important role for development of academic skills and competence of the school community.O presente trabalho teve por objetivo indicar possibilidades de atuação da fonoaudiologia em ambiente escolar, com foco para a Educação Infantil. A ação extensionista foi desenvolvida em três centros de educação infantil da cidade de Irati/PR. Na presente análise foram considerados dados de 114 alunos e de 30 professores. Foram aplicados questionários e mini-cursos com os professores. Com as crianças, foi elaborado um perfil e atividades com foco para assuntos fonoaudiológicos. A ação extensionista confirmou-se como um importante aliado do desenvolvimento de competências acadêmicas e da comunidade escolar.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Rua Hygino Muzzy Filho n 737, Mirante, CEP 17525000, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Rua Hygino Muzzy Filho n 737, Mirante, CEP 17525000, SP, BrasilUniversidade Estadual do Centro-Oeste (UNICENTRO)Secretaria Municipal de Educação de Rio Azul/PRUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Hospital Municipal Odilon Behrens (HMOB)Oliveira, Rudahyra Taisa Osswald deZaboroski, Ana PaulaOliveira, Jáima Pinheiro de [UNESP]Bougo, Graziela Chamarelli2015-02-24T13:58:00Z2015-02-24T13:58:00Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article78-83application/pdfhttp://www.revistas2.uepg.br/index.php/conexao/article/view/3750Revista Conexão UEPG, v. 1, n. 6, p. 78-83, 2010.1808-6578http://hdl.handle.net/11449/115354ISSN1808-6578-2010-06-01-78-83.pdf8137271342793052024393623359501929476971224498910000-0002-0156-3804Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista Conexão UEPGinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-08-08T20:28:34Zoai:repositorio.unesp.br:11449/115354Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-08T20:28:34Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil |
title |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil |
spellingShingle |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil Oliveira, Rudahyra Taisa Osswald de desenvolvimento infantil linguagem infantil Dificuldades no processo ensino-aprendizagem educação infantil |
title_short |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil |
title_full |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil |
title_fullStr |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil |
title_full_unstemmed |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil |
title_sort |
Assessoria Fonoaudiológica na Educação Infantil |
author |
Oliveira, Rudahyra Taisa Osswald de |
author_facet |
Oliveira, Rudahyra Taisa Osswald de Zaboroski, Ana Paula Oliveira, Jáima Pinheiro de [UNESP] Bougo, Graziela Chamarelli |
author_role |
author |
author2 |
Zaboroski, Ana Paula Oliveira, Jáima Pinheiro de [UNESP] Bougo, Graziela Chamarelli |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Centro-Oeste (UNICENTRO) Secretaria Municipal de Educação de Rio Azul/PR Universidade Estadual Paulista (Unesp) Hospital Municipal Odilon Behrens (HMOB) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Rudahyra Taisa Osswald de Zaboroski, Ana Paula Oliveira, Jáima Pinheiro de [UNESP] Bougo, Graziela Chamarelli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
desenvolvimento infantil linguagem infantil Dificuldades no processo ensino-aprendizagem educação infantil |
topic |
desenvolvimento infantil linguagem infantil Dificuldades no processo ensino-aprendizagem educação infantil |
description |
This study aims at indicating possibilities for speech therapists at schools of Primary Education. The project was developed in three centers of Primary Education in Irati, Paraná. It took into consideration 114 students and 30 teachers. Teachers filled in questionnaires and attended conferences. Regarding to the children, it was constructed a profile and activities related to phonological subjects. The extension project represented an important role for development of academic skills and competence of the school community. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2015-02-24T13:58:00Z 2015-02-24T13:58:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.revistas2.uepg.br/index.php/conexao/article/view/3750 Revista Conexão UEPG, v. 1, n. 6, p. 78-83, 2010. 1808-6578 http://hdl.handle.net/11449/115354 ISSN1808-6578-2010-06-01-78-83.pdf 8137271342793052 0243936233595019 2947697122449891 0000-0002-0156-3804 |
url |
http://www.revistas2.uepg.br/index.php/conexao/article/view/3750 http://hdl.handle.net/11449/115354 |
identifier_str_mv |
Revista Conexão UEPG, v. 1, n. 6, p. 78-83, 2010. 1808-6578 ISSN1808-6578-2010-06-01-78-83.pdf 8137271342793052 0243936233595019 2947697122449891 0000-0002-0156-3804 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista Conexão UEPG |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
78-83 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128119320608768 |