Uma construção histórica do curso de licenciatura em matemática da Universidade Federal de Rondônia Campus Ji-Paraná

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Candido, Lenilson Sergio [UNESP]
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/132241
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/13-11-2015/000853984.pdf
Resumo: The implementation of educational programs at all levels involve both administrative based and didactical-pedagogical based decisions. In this study we aim at understanding the role of each of those types of motivation/justification, in the constitution of a particular teacher education course in Mathematics, at the Ji-Paraná campus of UNIR (Federal University of Rondônia, north of Brazil). Together with official documents, we consider the transcription of interviews with the main actors in the process of implementation and posterior changes in the course. In particular, we approach the case of two Algebra disciplines
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spelling Uma construção histórica do curso de licenciatura em matemática da Universidade Federal de Rondônia Campus Ji-ParanáUniversidade Federal de RondoniaProfessores - FormaçãoMatemática - Estudo e ensinoLicenciaturaTeachers, Training ofThe implementation of educational programs at all levels involve both administrative based and didactical-pedagogical based decisions. In this study we aim at understanding the role of each of those types of motivation/justification, in the constitution of a particular teacher education course in Mathematics, at the Ji-Paraná campus of UNIR (Federal University of Rondônia, north of Brazil). Together with official documents, we consider the transcription of interviews with the main actors in the process of implementation and posterior changes in the course. In particular, we approach the case of two Algebra disciplinesNas implementações de programas educacionais em todos os níveis, existem decisões de caráter administrativo e decisões de caráter didático-pedagógico. Neste estudo tentamos entender qual o papel de cada um destes tipos de decisão na constituição de um particular curso de licenciatura em Matemática, no Campus de Ji- Paraná, da Universidade Federal de Rondônia (UNIR). Além de documentos oficiais, trabalhamos com as transcrições de entrevistas realizadas com protagonistas da implementação e posteriores reformas do curso. Em particular, consideramos o caso de duas disciplinas de ÁlgebraUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Lins, Romulo Campos [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Candido, Lenilson Sergio [UNESP]2015-12-10T14:24:51Z2015-12-10T14:24:51Z2015-04-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisf. : il.application/pdfCANDIDO, Lenilson Sergio. Uma construção histórica do curso de licenciatura em matemática da Universidade Federal de Rondônia Campus Ji-Paraná. 2015. f. Tese - (doutorado) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Geociências e Ciências Exatas, 2015.http://hdl.handle.net/11449/132241000853984http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/13-11-2015/000853984.pdf33004137031P75779705454307719Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-09T06:08:09Zoai:repositorio.unesp.br:11449/132241Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T17:12:22.305134Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
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