Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/234413 |
Resumo: | The subject analysis in context of Documentary Analysis of Content, specifically identifying themes of infant-juvenile literary texts, require metacognitive strategies. Therefore, this study aimed to analyze some theoretical aspects of text and discourse which allow elucidating metacognitive strategies, schemes and superstructure of current infant-juvenile literature, with narrative text in prose, using the methodology of exploratory study. We analyzed as a result that superstructure of infant-juvenile literature may correspond in some respects to Generative Sense Course, which offers the means to be used as metacognitive strategies, identifying themes in Documentary Analysis of Content. We also emphasize that superstructure can indicate what should be considered as mental schemes for identifying structure and theme of texts. |
id |
UNSP_aebfdf741b6dff3d8c4b056fda38409d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/234413 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenisMetacognitive strategies for analysis of subject: Theoretical aspects of superstructure and schemes of infant-juvenile literary textsGenerative Sense CourseMetacognitionTextual superstructureThe subject analysis in context of Documentary Analysis of Content, specifically identifying themes of infant-juvenile literary texts, require metacognitive strategies. Therefore, this study aimed to analyze some theoretical aspects of text and discourse which allow elucidating metacognitive strategies, schemes and superstructure of current infant-juvenile literature, with narrative text in prose, using the methodology of exploratory study. We analyzed as a result that superstructure of infant-juvenile literature may correspond in some respects to Generative Sense Course, which offers the means to be used as metacognitive strategies, identifying themes in Documentary Analysis of Content. We also emphasize that superstructure can indicate what should be considered as mental schemes for identifying structure and theme of texts.Doutoranda No Programa Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita FilhoDocente Permanente Do Programa Pós-graduação em Ciência da Informação Universidade Federal da ParaíbaDepartamento de Ciência da Informação e Docente Permanente Do Programa Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita FilhoDoutoranda No Programa Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita FilhoDepartamento de Ciência da Informação e Docente Permanente Do Programa Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita FilhoUniversidade Estadual Paulista (UNESP)Universidade Federal da Paraíba (UFPB)Alves, Roberta Caroline Vesú [UNESP]De Brito Neves, Dulce AméliaFujita, Mariângela Spotti Lopes [UNESP]De Moraes, João Batista Ernesto [UNESP]2022-05-02T14:43:57Z2022-05-02T14:43:57Z2016-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article7-19Informacao e Sociedade, v. 26, n. 1, p. 7-19, 2016.1809-47830104-0146http://hdl.handle.net/11449/2344132-s2.0-84973861101Scopusreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporInformacao e Sociedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-05-02T14:43:57Zoai:repositorio.unesp.br:11449/234413Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T18:24:54.865510Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis Metacognitive strategies for analysis of subject: Theoretical aspects of superstructure and schemes of infant-juvenile literary texts |
title |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis |
spellingShingle |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis Alves, Roberta Caroline Vesú [UNESP] Generative Sense Course Metacognition Textual superstructure |
title_short |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis |
title_full |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis |
title_fullStr |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis |
title_full_unstemmed |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis |
title_sort |
Estratégias Metacognitivas Para Análise De Assunto: Aspectos teóricos de superestrutura e esquemas sobre textos literários infanto-juvenis |
author |
Alves, Roberta Caroline Vesú [UNESP] |
author_facet |
Alves, Roberta Caroline Vesú [UNESP] De Brito Neves, Dulce Amélia Fujita, Mariângela Spotti Lopes [UNESP] De Moraes, João Batista Ernesto [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
De Brito Neves, Dulce Amélia Fujita, Mariângela Spotti Lopes [UNESP] De Moraes, João Batista Ernesto [UNESP] |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) Universidade Federal da Paraíba (UFPB) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves, Roberta Caroline Vesú [UNESP] De Brito Neves, Dulce Amélia Fujita, Mariângela Spotti Lopes [UNESP] De Moraes, João Batista Ernesto [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Generative Sense Course Metacognition Textual superstructure |
topic |
Generative Sense Course Metacognition Textual superstructure |
description |
The subject analysis in context of Documentary Analysis of Content, specifically identifying themes of infant-juvenile literary texts, require metacognitive strategies. Therefore, this study aimed to analyze some theoretical aspects of text and discourse which allow elucidating metacognitive strategies, schemes and superstructure of current infant-juvenile literature, with narrative text in prose, using the methodology of exploratory study. We analyzed as a result that superstructure of infant-juvenile literature may correspond in some respects to Generative Sense Course, which offers the means to be used as metacognitive strategies, identifying themes in Documentary Analysis of Content. We also emphasize that superstructure can indicate what should be considered as mental schemes for identifying structure and theme of texts. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-01-01 2022-05-02T14:43:57Z 2022-05-02T14:43:57Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
Informacao e Sociedade, v. 26, n. 1, p. 7-19, 2016. 1809-4783 0104-0146 http://hdl.handle.net/11449/234413 2-s2.0-84973861101 |
identifier_str_mv |
Informacao e Sociedade, v. 26, n. 1, p. 7-19, 2016. 1809-4783 0104-0146 2-s2.0-84973861101 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/234413 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Informacao e Sociedade |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
7-19 |
dc.source.none.fl_str_mv |
Scopus reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128928896778240 |