A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Braz, Laura Gonzales
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Abreu, Caroline Teixeira de
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/216616
Resumo: This course conclusion work presents a reflection on the work of the APAES under the perspective of Inclusive Education. An approach was used on the importance of the process of inclusion of children with disabilities in regular education. The objective was to analyze the offer of special education by the organization of the Association of Parents and Friends of the Exceptional (Apae), inserted in the inclusive education process as an auxiliary of the public education network, checking the difficulties and barriers in the transition from special school to school regular. For a deeper understanding of this study, the research methodology was used. Bibliography, making use of both books and research in electronic media. A research was determined in a main axis, the Learning, having as target public the student with general disability
id UNSP_af829ce9664628f9e6cafc6d082de540
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/216616
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com DeficiênciaThe contribution of APAE to the inclusive education of people with disabilitiesSchool InclusionStudent with DisabilitiesSocial WorkAPAEInclusão escolarAluno com DeficiênciaServiço SocialThis course conclusion work presents a reflection on the work of the APAES under the perspective of Inclusive Education. An approach was used on the importance of the process of inclusion of children with disabilities in regular education. The objective was to analyze the offer of special education by the organization of the Association of Parents and Friends of the Exceptional (Apae), inserted in the inclusive education process as an auxiliary of the public education network, checking the difficulties and barriers in the transition from special school to school regular. For a deeper understanding of this study, the research methodology was used. Bibliography, making use of both books and research in electronic media. A research was determined in a main axis, the Learning, having as target public the student with general disabilityEste trabalho de conclusão de curso apresenta uma reflexão sobre o trabalho das APAES sob a óptica da Educação Inclusiva. Foi utilizada uma abordagem sobre a importância do processo de inclusão de crianças com deficiência no ensino regular. Objetivou-se analisar o serviço de educação especial ofertado pela organização da Associação de Pais e Amigos dos Excepcionais (Apae), inserido no processo de educação inclusiva como auxiliar da rede pública de ensino, verificando as dificuldades e barreiras encontradas na transição da escola especial para a escola regular. Para maior aprofundamento deste estudo, utilizou-se a metodologia da pesquisa bibliográfica, fazendo uso tanto de livros, como da pesquisa em meios eletrônicos. A pesquisa foi determinada em um eixo principal, a Aprendizagem, tendo por público alvo o estudante com deficiência em geralNão recebi financiamentoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Jacinto, Adriana Giaqueto [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Braz, Laura GonzalesAbreu, Caroline Teixeira de2022-02-15T18:52:24Z2022-02-15T18:52:24Z22-01-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11449/216616porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESP2023-12-18T06:20:39Zoai:repositorio.unesp.br:11449/216616Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:41:53.139695Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
The contribution of APAE to the inclusive education of people with disabilities
title A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
spellingShingle A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
Braz, Laura Gonzales
School Inclusion
Student with Disabilities
Social Work
APAE
Inclusão escolar
Aluno com Deficiência
Serviço Social
title_short A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
title_full A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
title_fullStr A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
title_full_unstemmed A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
title_sort A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
author Braz, Laura Gonzales
author_facet Braz, Laura Gonzales
Abreu, Caroline Teixeira de
author_role author
author2 Abreu, Caroline Teixeira de
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Jacinto, Adriana Giaqueto [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Braz, Laura Gonzales
Abreu, Caroline Teixeira de
dc.subject.por.fl_str_mv School Inclusion
Student with Disabilities
Social Work
APAE
Inclusão escolar
Aluno com Deficiência
Serviço Social
topic School Inclusion
Student with Disabilities
Social Work
APAE
Inclusão escolar
Aluno com Deficiência
Serviço Social
description This course conclusion work presents a reflection on the work of the APAES under the perspective of Inclusive Education. An approach was used on the importance of the process of inclusion of children with disabilities in regular education. The objective was to analyze the offer of special education by the organization of the Association of Parents and Friends of the Exceptional (Apae), inserted in the inclusive education process as an auxiliary of the public education network, checking the difficulties and barriers in the transition from special school to school regular. For a deeper understanding of this study, the research methodology was used. Bibliography, making use of both books and research in electronic media. A research was determined in a main axis, the Learning, having as target public the student with general disability
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-02-15T18:52:24Z
2022-02-15T18:52:24Z
22-01-27
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11449/216616
url http://hdl.handle.net/11449/216616
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129235516129280