A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/216616 |
Resumo: | This course conclusion work presents a reflection on the work of the APAES under the perspective of Inclusive Education. An approach was used on the importance of the process of inclusion of children with disabilities in regular education. The objective was to analyze the offer of special education by the organization of the Association of Parents and Friends of the Exceptional (Apae), inserted in the inclusive education process as an auxiliary of the public education network, checking the difficulties and barriers in the transition from special school to school regular. For a deeper understanding of this study, the research methodology was used. Bibliography, making use of both books and research in electronic media. A research was determined in a main axis, the Learning, having as target public the student with general disability |
id |
UNSP_af829ce9664628f9e6cafc6d082de540 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/216616 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com DeficiênciaThe contribution of APAE to the inclusive education of people with disabilitiesSchool InclusionStudent with DisabilitiesSocial WorkAPAEInclusão escolarAluno com DeficiênciaServiço SocialThis course conclusion work presents a reflection on the work of the APAES under the perspective of Inclusive Education. An approach was used on the importance of the process of inclusion of children with disabilities in regular education. The objective was to analyze the offer of special education by the organization of the Association of Parents and Friends of the Exceptional (Apae), inserted in the inclusive education process as an auxiliary of the public education network, checking the difficulties and barriers in the transition from special school to school regular. For a deeper understanding of this study, the research methodology was used. Bibliography, making use of both books and research in electronic media. A research was determined in a main axis, the Learning, having as target public the student with general disabilityEste trabalho de conclusão de curso apresenta uma reflexão sobre o trabalho das APAES sob a óptica da Educação Inclusiva. Foi utilizada uma abordagem sobre a importância do processo de inclusão de crianças com deficiência no ensino regular. Objetivou-se analisar o serviço de educação especial ofertado pela organização da Associação de Pais e Amigos dos Excepcionais (Apae), inserido no processo de educação inclusiva como auxiliar da rede pública de ensino, verificando as dificuldades e barreiras encontradas na transição da escola especial para a escola regular. Para maior aprofundamento deste estudo, utilizou-se a metodologia da pesquisa bibliográfica, fazendo uso tanto de livros, como da pesquisa em meios eletrônicos. A pesquisa foi determinada em um eixo principal, a Aprendizagem, tendo por público alvo o estudante com deficiência em geralNão recebi financiamentoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Jacinto, Adriana Giaqueto [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Braz, Laura GonzalesAbreu, Caroline Teixeira de2022-02-15T18:52:24Z2022-02-15T18:52:24Z22-01-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11449/216616porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESP2023-12-18T06:20:39Zoai:repositorio.unesp.br:11449/216616Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:41:53.139695Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência The contribution of APAE to the inclusive education of people with disabilities |
title |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência |
spellingShingle |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência Braz, Laura Gonzales School Inclusion Student with Disabilities Social Work APAE Inclusão escolar Aluno com Deficiência Serviço Social |
title_short |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência |
title_full |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência |
title_fullStr |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência |
title_full_unstemmed |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência |
title_sort |
A Contribuição da APAE na Educação Inclusiva da Pessoa com Deficiência |
author |
Braz, Laura Gonzales |
author_facet |
Braz, Laura Gonzales Abreu, Caroline Teixeira de |
author_role |
author |
author2 |
Abreu, Caroline Teixeira de |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Jacinto, Adriana Giaqueto [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Braz, Laura Gonzales Abreu, Caroline Teixeira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
School Inclusion Student with Disabilities Social Work APAE Inclusão escolar Aluno com Deficiência Serviço Social |
topic |
School Inclusion Student with Disabilities Social Work APAE Inclusão escolar Aluno com Deficiência Serviço Social |
description |
This course conclusion work presents a reflection on the work of the APAES under the perspective of Inclusive Education. An approach was used on the importance of the process of inclusion of children with disabilities in regular education. The objective was to analyze the offer of special education by the organization of the Association of Parents and Friends of the Exceptional (Apae), inserted in the inclusive education process as an auxiliary of the public education network, checking the difficulties and barriers in the transition from special school to school regular. For a deeper understanding of this study, the research methodology was used. Bibliography, making use of both books and research in electronic media. A research was determined in a main axis, the Learning, having as target public the student with general disability |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-02-15T18:52:24Z 2022-02-15T18:52:24Z 22-01-27 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11449/216616 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/216616 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129235516129280 |