Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://seer.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/168 http://hdl.handle.net/11449/124709 |
Resumo: | This article discuses the ramifications of the restructuring of educational institutions of the state basic education in the state of São Paulo in 1996. The changes promoted by the Education Department included the distinction between physical space including students from lower grades of elementary school students and the second cycle of this level of education. More that issues relating to changes in itself, is important here to check the influence that managers exercise, especially school principals in the perception of the community (parents, students etc.) relative to the changes implemented in the field of education. v |
id |
UNSP_b2b2fd136f5b61f6f4bdbe3648a29ae4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/124709 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucessoThe same teacher from 1st through 4th grade of fundamental education: a chance for successPublic educationManagement educationIdeological influencesEducação públicaGestão da educaçãoInfluencia ideológicaThis article discuses the ramifications of the restructuring of educational institutions of the state basic education in the state of São Paulo in 1996. The changes promoted by the Education Department included the distinction between physical space including students from lower grades of elementary school students and the second cycle of this level of education. More that issues relating to changes in itself, is important here to check the influence that managers exercise, especially school principals in the perception of the community (parents, students etc.) relative to the changes implemented in the field of education. vO presente artigo aborda os desdobramentos da reestruturação das instituições de ensino básico da rede estadual de educação do estado de São Paulo no ano de 1996. As mudanças promovidas pela Secretaria de Educação incluiam a distinção inclusive de espaço físico entre os alunos das séries iniciais do ensino fundamental e os alunos do segundo ciclo deste nível de ensino. Mais que as questões referentes às mudanças em si, importa aqui verificar a influencia que os gestores exercem, especialmente os diretores de escola, na percepção da comunidade (pais, alunos etc.) em relação às mudanças implementadas na área da educação.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, CAIXA POSTAL 174, Campus Vile, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, CAIXA POSTAL 174, Campus Vile, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Ribeiro, Ricardo [UNESP]Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP]2015-07-15T18:27:31Z2015-07-15T18:27:31Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article1-9application/pdfhttp://seer.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/168Camine: Caminhos da Educação, v. 2, n. 1, p. 1-9, 2010.2175-4217http://hdl.handle.net/11449/124709ISSN2175-4217-2010-02-01-01-09.pdf62340850194139490000-0002-7478-4835Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporCamine: Caminhos da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-10T18:11:07Zoai:repositorio.unesp.br:11449/124709Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:25:40.994143Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso The same teacher from 1st through 4th grade of fundamental education: a chance for success |
title |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso |
spellingShingle |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso Ribeiro, Ricardo [UNESP] Public education Management education Ideological influences Educação pública Gestão da educação Influencia ideológica |
title_short |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso |
title_full |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso |
title_fullStr |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso |
title_full_unstemmed |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso |
title_sort |
Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso |
author |
Ribeiro, Ricardo [UNESP] |
author_facet |
Ribeiro, Ricardo [UNESP] Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ribeiro, Ricardo [UNESP] Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Public education Management education Ideological influences Educação pública Gestão da educação Influencia ideológica |
topic |
Public education Management education Ideological influences Educação pública Gestão da educação Influencia ideológica |
description |
This article discuses the ramifications of the restructuring of educational institutions of the state basic education in the state of São Paulo in 1996. The changes promoted by the Education Department included the distinction between physical space including students from lower grades of elementary school students and the second cycle of this level of education. More that issues relating to changes in itself, is important here to check the influence that managers exercise, especially school principals in the perception of the community (parents, students etc.) relative to the changes implemented in the field of education. v |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2015-07-15T18:27:31Z 2015-07-15T18:27:31Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/168 Camine: Caminhos da Educação, v. 2, n. 1, p. 1-9, 2010. 2175-4217 http://hdl.handle.net/11449/124709 ISSN2175-4217-2010-02-01-01-09.pdf 6234085019413949 0000-0002-7478-4835 |
url |
http://seer.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/168 http://hdl.handle.net/11449/124709 |
identifier_str_mv |
Camine: Caminhos da Educação, v. 2, n. 1, p. 1-9, 2010. 2175-4217 ISSN2175-4217-2010-02-01-01-09.pdf 6234085019413949 0000-0002-7478-4835 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Camine: Caminhos da Educação |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
1-9 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129200295510016 |