Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ribeiro, Ricardo [UNESP]
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP]
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://seer.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/168
http://hdl.handle.net/11449/124709
Resumo: This article discuses the ramifications of the restructuring of educational institutions of the state basic education in the state of São Paulo in 1996. The changes promoted by the Education Department included the distinction between physical space including students from lower grades of elementary school students and the second cycle of this level of education. More that issues relating to changes in itself, is important here to check the influence that managers exercise, especially school principals in the perception of the community (parents, students etc.) relative to the changes implemented in the field of education. v
id UNSP_b2b2fd136f5b61f6f4bdbe3648a29ae4
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/124709
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucessoThe same teacher from 1st through 4th grade of fundamental education: a chance for successPublic educationManagement educationIdeological influencesEducação públicaGestão da educaçãoInfluencia ideológicaThis article discuses the ramifications of the restructuring of educational institutions of the state basic education in the state of São Paulo in 1996. The changes promoted by the Education Department included the distinction between physical space including students from lower grades of elementary school students and the second cycle of this level of education. More that issues relating to changes in itself, is important here to check the influence that managers exercise, especially school principals in the perception of the community (parents, students etc.) relative to the changes implemented in the field of education. vO presente artigo aborda os desdobramentos da reestruturação das instituições de ensino básico da rede estadual de educação do estado de São Paulo no ano de 1996. As mudanças promovidas pela Secretaria de Educação incluiam a distinção inclusive de espaço físico entre os alunos das séries iniciais do ensino fundamental e os alunos do segundo ciclo deste nível de ensino. Mais que as questões referentes às mudanças em si, importa aqui verificar a influencia que os gestores exercem, especialmente os diretores de escola, na percepção da comunidade (pais, alunos etc.) em relação às mudanças implementadas na área da educação.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, CAIXA POSTAL 174, Campus Vile, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, CAIXA POSTAL 174, Campus Vile, CEP 14800901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Ribeiro, Ricardo [UNESP]Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP]2015-07-15T18:27:31Z2015-07-15T18:27:31Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article1-9application/pdfhttp://seer.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/168Camine: Caminhos da Educação, v. 2, n. 1, p. 1-9, 2010.2175-4217http://hdl.handle.net/11449/124709ISSN2175-4217-2010-02-01-01-09.pdf62340850194139490000-0002-7478-4835Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporCamine: Caminhos da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-10T18:11:07Zoai:repositorio.unesp.br:11449/124709Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:25:40.994143Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
The same teacher from 1st through 4th grade of fundamental education: a chance for success
title Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
spellingShingle Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
Ribeiro, Ricardo [UNESP]
Public education
Management education
Ideological influences
Educação pública
Gestão da educação
Influencia ideológica
title_short Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
title_full Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
title_fullStr Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
title_full_unstemmed Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
title_sort Um mesmo professor da 1ª à 4ª série do ensino fundamental: uma chance para o sucesso
author Ribeiro, Ricardo [UNESP]
author_facet Ribeiro, Ricardo [UNESP]
Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP]
author_role author
author2 Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP]
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Ribeiro, Ricardo [UNESP]
Silva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Public education
Management education
Ideological influences
Educação pública
Gestão da educação
Influencia ideológica
topic Public education
Management education
Ideological influences
Educação pública
Gestão da educação
Influencia ideológica
description This article discuses the ramifications of the restructuring of educational institutions of the state basic education in the state of São Paulo in 1996. The changes promoted by the Education Department included the distinction between physical space including students from lower grades of elementary school students and the second cycle of this level of education. More that issues relating to changes in itself, is important here to check the influence that managers exercise, especially school principals in the perception of the community (parents, students etc.) relative to the changes implemented in the field of education. v
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010
2015-07-15T18:27:31Z
2015-07-15T18:27:31Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://seer.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/168
Camine: Caminhos da Educação, v. 2, n. 1, p. 1-9, 2010.
2175-4217
http://hdl.handle.net/11449/124709
ISSN2175-4217-2010-02-01-01-09.pdf
6234085019413949
0000-0002-7478-4835
url http://seer.franca.unesp.br/index.php/caminhos/article/view/168
http://hdl.handle.net/11449/124709
identifier_str_mv Camine: Caminhos da Educação, v. 2, n. 1, p. 1-9, 2010.
2175-4217
ISSN2175-4217-2010-02-01-01-09.pdf
6234085019413949
0000-0002-7478-4835
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Camine: Caminhos da Educação
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 1-9
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Currículo Lattes
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129200295510016