Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo de conferência |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1569 http://hdl.handle.net/11449/142089 |
Resumo: | Such as the media, education and occupation of public space are interconnected? The work provides information on experiences in the preuniversity cram Ferradura, and how these issues were addressed and how influenced the criticality of students. The work aims to analyze ways in which media discourses can influence learning. The analysis was made after entering subjects in the classroom that address the importance of youth within of society. And so it can be compared to the critical concepts imposed by the mainstream media. |
id |
UNSP_b2e321b2b391d6a121d7e66fd096624e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/142089 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho FerraduraEducationComunicationCollectivityEducaçãoComunicaçãoColetividadeSuch as the media, education and occupation of public space are interconnected? The work provides information on experiences in the preuniversity cram Ferradura, and how these issues were addressed and how influenced the criticality of students. The work aims to analyze ways in which media discourses can influence learning. The analysis was made after entering subjects in the classroom that address the importance of youth within of society. And so it can be compared to the critical concepts imposed by the mainstream media.Como a comunicação social, a educação e a ocupação do espaço público estão interligados? O trabalho traz informações sobre vivências dentro do Cursinho pré-vestibular Ferradura, e de que maneira esses temas foram abordados e como influenciaram na criticidade dos alunos. O trabalho tem como objetivo analisar maneiras como os discursos midiáticos podem interferir na aprendizagem. A análise foi feita após inserir temas na sala de aula que tratam da importância do jovem dentro da sociedade. E assim poder ser crítico frente aos conceitos impostos pela grande mídia.Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC), Departamento de Comunicação Social, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Universidade Estadual Paulista (Unesp)Antunes, Aline Santos [UNESP]Cortela, Beatriz Salemme Corrêa [UNESP]Rossi, Fernanda [UNESP]2016-08-04T13:34:19Z2016-08-04T13:34:19Z2015-09-18info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObject1-7application/pdfhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/15698º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-7, 2015.2176-9761http://hdl.handle.net/11449/142089ISSN2176-9761-2015-01-07-antunes.pdf98469553071865510000-0002-4760-4712PROEXreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporCongresso de extensão universitária da UNESPinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-24T14:28:57Zoai:repositorio.unesp.br:11449/142089Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T19:05:59.410405Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura |
title |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura |
spellingShingle |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura Antunes, Aline Santos [UNESP] Education Comunication Collectivity Educação Comunicação Coletividade |
title_short |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura |
title_full |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura |
title_fullStr |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura |
title_full_unstemmed |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura |
title_sort |
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura |
author |
Antunes, Aline Santos [UNESP] |
author_facet |
Antunes, Aline Santos [UNESP] Cortela, Beatriz Salemme Corrêa [UNESP] Rossi, Fernanda [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Cortela, Beatriz Salemme Corrêa [UNESP] Rossi, Fernanda [UNESP] |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Antunes, Aline Santos [UNESP] Cortela, Beatriz Salemme Corrêa [UNESP] Rossi, Fernanda [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education Comunication Collectivity Educação Comunicação Coletividade |
topic |
Education Comunication Collectivity Educação Comunicação Coletividade |
description |
Such as the media, education and occupation of public space are interconnected? The work provides information on experiences in the preuniversity cram Ferradura, and how these issues were addressed and how influenced the criticality of students. The work aims to analyze ways in which media discourses can influence learning. The analysis was made after entering subjects in the classroom that address the importance of youth within of society. And so it can be compared to the critical concepts imposed by the mainstream media. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-18 2016-08-04T13:34:19Z 2016-08-04T13:34:19Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
format |
conferenceObject |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1569 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-7, 2015. 2176-9761 http://hdl.handle.net/11449/142089 ISSN2176-9761-2015-01-07-antunes.pdf 9846955307186551 0000-0002-4760-4712 |
url |
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1569 http://hdl.handle.net/11449/142089 |
identifier_str_mv |
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-7, 2015. 2176-9761 ISSN2176-9761-2015-01-07-antunes.pdf 9846955307186551 0000-0002-4760-4712 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Congresso de extensão universitária da UNESP |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
1-7 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
PROEX reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129018958970880 |