Patrimônio Ferroviário do Estado de São Paulo: as condições de preservação e uso dos bens culturais
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://revistas.pucsp.br/index.php/revph/article/view/6129 http://hdl.handle.net/11449/127071 |
Resumo: | This paper has as an objetive to present the survey outcomes on the railroad heritage listed by CONDEPHAAT (identification, state of conservation and public politics of use). In one hand, since the 1960s has been formulated the concept of industrial heritage, it would consider the relevance of this concept for the railroad heritage. In the other hand, it is also necessary to understand the concepts that have guided the tipping process of this organ for decades. Anyway, this is to assess the extent to these new concepts of heritage has guided the actions of the São Paulo State Council |
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Patrimônio Ferroviário do Estado de São Paulo: as condições de preservação e uso dos bens culturaisRailroadIndustrial HeritageSao PauloFerroviasPatrimônio IndustrialSão PauloThis paper has as an objetive to present the survey outcomes on the railroad heritage listed by CONDEPHAAT (identification, state of conservation and public politics of use). In one hand, since the 1960s has been formulated the concept of industrial heritage, it would consider the relevance of this concept for the railroad heritage. In the other hand, it is also necessary to understand the concepts that have guided the tipping process of this organ for decades. Anyway, this is to assess the extent to these new concepts of heritage has guided the actions of the São Paulo State CouncilO objetivo deste artigo é apresentar os resultados de um levantamento sobre os processos de tombamentos efetuados pelo CONDEPHAAT e relativos ao patrimônio ferroviário (identificação, estado de conservação e políticas públicas de uso). Se, por um lado, desde a década de 1960 tem sido formulado o conceito de patrimônio industrial, o que demandaria considerar a pertinência desse conceito para o patrimônio ferroviário; por outro, é também preciso entender as concepções que têm orientado os processos de tombamento no órgão nas últimas décadas. Enfim, trata-se de avaliar em que medida as novas concepções de patrimônio tem orientado as ações de preservação do órgão paulista.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Unidade Diferenciada de Rosana, Reitoria, Rosana, Estrada dos Alojamentos, esq. com Av. dos Barrageiros, s/n, Distr. de Primavera, CEP 19274000, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Unidade Diferenciada de Rosana, Reitoria, Rosana, Estrada dos Alojamentos, esq. com Av. dos Barrageiros, s/n, Distr. de Primavera, CEP 19274000, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Oliveira, Eduardo Romero de [UNESP]2015-08-21T17:53:50Z2015-08-21T17:53:50Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article179-203application/pdfhttp://revistas.pucsp.br/index.php/revph/article/view/6129Projeto História, v. 40, p. 179-203, 2010.0102-4442http://hdl.handle.net/11449/127071ISSN0102-4442-2010-40-179-203.pdf6385564645445607Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporProjeto Históriainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-21T06:10:40Zoai:repositorio.unesp.br:11449/127071Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462023-11-21T06:10:40Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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