A violência da escola e o fracasso escolar

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cortez, Carla Magalhães [UNESP]
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/155750
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2017-08-11/000888885.pdf
Resumo: For Charlot (2002), there are three types of violence present in the school; violence in schools, violence at school and school violence. Violence in school is a violence that is not on the nature of the institution, is produced within the same, but could be present in any other space; violence at school is violence produced by the students to school institution through heritage depredation and violents atitudes for those who represent the institution; and school violence is the violence of the institution and those who represent it, shown by the school environment organization. This work intends to analyze the school violence as one of the responsible for school failure, through bibliographical research, the intend is to portray how the school violence is intrinsically related to the failure of the school and not to the failure of the student, which most often is blamed for the failure of the school outcome. Our aim is to analyze and understand how the issue of school violence is theoretically treated and the movie's relation to education. Our study will be based on authors such as Charlot, Althusser, Passeron, Bourdieu and Motta among others, will use the qualitative approach
id UNSP_bb5a6e453c3da33e1b355283468368ac
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/155750
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling A violência da escola e o fracasso escolarViolencia escolarBurocraciaFracasso escolarEducação e EstadoCinema - Aspectos sociaisSchool violenceFor Charlot (2002), there are three types of violence present in the school; violence in schools, violence at school and school violence. Violence in school is a violence that is not on the nature of the institution, is produced within the same, but could be present in any other space; violence at school is violence produced by the students to school institution through heritage depredation and violents atitudes for those who represent the institution; and school violence is the violence of the institution and those who represent it, shown by the school environment organization. This work intends to analyze the school violence as one of the responsible for school failure, through bibliographical research, the intend is to portray how the school violence is intrinsically related to the failure of the school and not to the failure of the student, which most often is blamed for the failure of the school outcome. Our aim is to analyze and understand how the issue of school violence is theoretically treated and the movie's relation to education. Our study will be based on authors such as Charlot, Althusser, Passeron, Bourdieu and Motta among others, will use the qualitative approachPara Charlot (2002), há três tipos de violência presentes na escola; a violência na escola, a violência à escola e a violência da escola. A violência na escola é uma violência que não está ligada a natureza da instituição, se produz dentro da mesma, contudo poderia estar presente em qualquer outro espaço, a violência à escola é violência produzida pelos alunos á instituição escolar através de depredação do patrimônio e atitudes violentas em relação aos que representam a instituição e a violência da escola é a violência da instituição e dos que a representam se mostra através da própria organização do espaço escolar. O presente trabalho tem a intenção de analisar a violência da escola como uma das responsáveis pelo fracasso escolar, através de pesquisa bibliográfica pretende-se retratar como a violência da escola está intrinsecamente relacionada ao fracasso da escola e não ao fracasso do aluno que na maioria das vezes é responsabilizado pelo insucesso do desfecho escolar. Nosso objetivo é analisar e compreender como a questão da violência da escola é tratada teoricamente e a relação do cinema com a educação. Nosso estudo será fundamentado em autores como Charlot, Althusser, Passeron, Bourdieu e Motta dentre outros, utilizará a abordagem qualitativaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Aragão, José Euzébio de Oliveira Souza [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Cortez, Carla Magalhães [UNESP]2018-08-30T18:22:56Z2018-08-30T18:22:56Z2016info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis40 f.application/pdfCORTEZ, Carla Magalhães. A violência da escola e o fracasso escolar. 2016. 40 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências (Campus de Rio Claro), 2016.http://hdl.handle.net/11449/155750000888885http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2017-08-11/000888885.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-22T06:24:02Zoai:repositorio.unesp.br:11449/155750Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:02:01.811459Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv A violência da escola e o fracasso escolar
title A violência da escola e o fracasso escolar
spellingShingle A violência da escola e o fracasso escolar
Cortez, Carla Magalhães [UNESP]
Violencia escolar
Burocracia
Fracasso escolar
Educação e Estado
Cinema - Aspectos sociais
School violence
title_short A violência da escola e o fracasso escolar
title_full A violência da escola e o fracasso escolar
title_fullStr A violência da escola e o fracasso escolar
title_full_unstemmed A violência da escola e o fracasso escolar
title_sort A violência da escola e o fracasso escolar
author Cortez, Carla Magalhães [UNESP]
author_facet Cortez, Carla Magalhães [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Aragão, José Euzébio de Oliveira Souza [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Cortez, Carla Magalhães [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Violencia escolar
Burocracia
Fracasso escolar
Educação e Estado
Cinema - Aspectos sociais
School violence
topic Violencia escolar
Burocracia
Fracasso escolar
Educação e Estado
Cinema - Aspectos sociais
School violence
description For Charlot (2002), there are three types of violence present in the school; violence in schools, violence at school and school violence. Violence in school is a violence that is not on the nature of the institution, is produced within the same, but could be present in any other space; violence at school is violence produced by the students to school institution through heritage depredation and violents atitudes for those who represent the institution; and school violence is the violence of the institution and those who represent it, shown by the school environment organization. This work intends to analyze the school violence as one of the responsible for school failure, through bibliographical research, the intend is to portray how the school violence is intrinsically related to the failure of the school and not to the failure of the student, which most often is blamed for the failure of the school outcome. Our aim is to analyze and understand how the issue of school violence is theoretically treated and the movie's relation to education. Our study will be based on authors such as Charlot, Althusser, Passeron, Bourdieu and Motta among others, will use the qualitative approach
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016
2018-08-30T18:22:56Z
2018-08-30T18:22:56Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CORTEZ, Carla Magalhães. A violência da escola e o fracasso escolar. 2016. 40 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências (Campus de Rio Claro), 2016.
http://hdl.handle.net/11449/155750
000888885
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2017-08-11/000888885.pdf
identifier_str_mv CORTEZ, Carla Magalhães. A violência da escola e o fracasso escolar. 2016. 40 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências (Campus de Rio Claro), 2016.
000888885
url http://hdl.handle.net/11449/155750
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2017-08-11/000888885.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 40 f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129275689172992