Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Trevisan, Priscila Raquel Tedesco Da Costa
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Schwartz, Gisele Maria, Auriemo, Danielle Ferreira, Palhares, Marcelo Fadori Soares, Catib, Norma Ornelas Montebugnoli, Ribeiro, Ivana De Campos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e3338
http://hdl.handle.net/11449/157591
Resumo: ABSTRACT This qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collections in the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit.
id UNSP_cc1617f6de17d62622e4be93ed916cc5
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/157591
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of DanceAssessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination Systemmood statesdanceevaluationestados de humordançaavaliaçõesABSTRACT This qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collections in the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit.RESUMO Este estudo qualitativo investigou os estados de humor de alunos participantes dos Exames da Royal Academy of Dance. A pesquisa exploratória utilizou o POMS (Profile of Mood States), aplicado antes e após o exame, a uma amostra intencional composta por 12 estudantes de dança, faixa etária de 18 a 40 anos. A análise descritiva, ao se comparar os dados obtidos no pré e pós-teste, evidenciou um aumento da fadiga e uma diminuição do vigor e índices mínimos dos estados de tensão, depressão, raiva e confusão mental. Novos estudos se fazem necessários, visando ao aprimoramento das abordagens acerca dos estados subjetivos envolvendo as práticas, a formação em dança e as avaliações das performances, aspectos ainda pouco explorados em âmbito acadêmico.Universidade Estadual Paulista Laboratório de Estudos do LazerUniararas FHOFaculdades Integradas Regionais de AvaréUniversidade Estadual Paulista Laboratório de Estudos do LazerInstituto de Psicologia, Universidade de BrasíliaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Uniararas FHOFaculdades Integradas Regionais de AvaréTrevisan, Priscila Raquel Tedesco Da CostaSchwartz, Gisele MariaAuriemo, Danielle FerreiraPalhares, Marcelo Fadori SoaresCatib, Norma Ornelas MontebugnoliRibeiro, Ivana De Campos2018-11-12T17:26:04Z2018-11-12T17:26:04Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article-application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e3338Psicologia: Teoria e Pesquisa. Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília, v. 33, p. -, 2017.0102-3772http://hdl.handle.net/11449/15759110.1590/0102.3772e3338S0102-37722017000100306S0102-37722017000100306.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporPsicologia: Teoria e Pesquisa0,128info:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-01T06:20:00Zoai:repositorio.unesp.br:11449/157591Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:51:15.388635Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
title Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance
spellingShingle Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance
Trevisan, Priscila Raquel Tedesco Da Costa
mood states
dance
evaluation
estados de humor
dança
avaliações
title_short Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance
title_full Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance
title_fullStr Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance
title_full_unstemmed Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance
title_sort Avaliação de Estados de Humor nos Exames da Royal Academy of Dance
author Trevisan, Priscila Raquel Tedesco Da Costa
author_facet Trevisan, Priscila Raquel Tedesco Da Costa
Schwartz, Gisele Maria
Auriemo, Danielle Ferreira
Palhares, Marcelo Fadori Soares
Catib, Norma Ornelas Montebugnoli
Ribeiro, Ivana De Campos
author_role author
author2 Schwartz, Gisele Maria
Auriemo, Danielle Ferreira
Palhares, Marcelo Fadori Soares
Catib, Norma Ornelas Montebugnoli
Ribeiro, Ivana De Campos
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Uniararas FHO
Faculdades Integradas Regionais de Avaré
dc.contributor.author.fl_str_mv Trevisan, Priscila Raquel Tedesco Da Costa
Schwartz, Gisele Maria
Auriemo, Danielle Ferreira
Palhares, Marcelo Fadori Soares
Catib, Norma Ornelas Montebugnoli
Ribeiro, Ivana De Campos
dc.subject.por.fl_str_mv mood states
dance
evaluation
estados de humor
dança
avaliações
topic mood states
dance
evaluation
estados de humor
dança
avaliações
description ABSTRACT This qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collections in the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2018-11-12T17:26:04Z
2018-11-12T17:26:04Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e3338
Psicologia: Teoria e Pesquisa. Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília, v. 33, p. -, 2017.
0102-3772
http://hdl.handle.net/11449/157591
10.1590/0102.3772e3338
S0102-37722017000100306
S0102-37722017000100306.pdf
url http://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e3338
http://hdl.handle.net/11449/157591
identifier_str_mv Psicologia: Teoria e Pesquisa. Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília, v. 33, p. -, 2017.
0102-3772
10.1590/0102.3772e3338
S0102-37722017000100306
S0102-37722017000100306.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Psicologia: Teoria e Pesquisa
0,128
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv -
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia, Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv SciELO
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129366626926592