Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Schwartz, Gisele Maria, Auriemo, Danielle Ferreira, Palhares, Marcelo Fadori Soares, Catib, Norma Ornelas Montebugnoli, Ribeiro, Ivana de Campos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468
Resumo: This qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collectionsin the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit.
id UNB-4_19c5aa2f8c60ae4ad1c9bbe02111575f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19468
network_acronym_str UNB-4
network_name_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository_id_str
spelling Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination SystemAvaliação de estados de humor nos exames da Royal Academy of DanceEstados de humorDançaAvaliaçõesMood statesDanceEvaluationThis qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collectionsin the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit.Este estudo qualitativo investigou os estados de humor de alunos participantes dos Exames da Royal Academy of Dance. A pesquisa exploratória utilizou o POMS (Profle of Mood States), aplicado antes e após o exame, a uma amostra intencional composta por 12 estudantes de dança, faixa etária de 18 a 40 anos. A análise descritiva, ao se comparar os dados obtidos no pré e pós-teste, evidenciou um aumento da fadiga e uma diminuição do vigor e índices mínimos dos estados de tensão, depressão, raiva e confusão mental. Novos estudos se fazem necessários, visando ao aprimoramento das abordagens acerca dos estados subjetivos envolvendo as práticas, a formação em dança e as avaliações das performances, aspectos ainda pouco explorados em âmbito acadêmico.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2017-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação ContinuadaPsicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação ContinuadaPsicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação ContinuadaPsicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada1806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468/18008Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da CostaSchwartz, Gisele MariaAuriemo, Danielle FerreiraPalhares, Marcelo Fadori SoaresCatib, Norma Ornelas MontebugnoliRibeiro, Ivana de Camposinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-11-22T12:49:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19468Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-11-22T12:49:33Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
Avaliação de estados de humor nos exames da Royal Academy of Dance
title Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
spellingShingle Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa
Estados de humor
Dança
Avaliações
Mood states
Dance
Evaluation
title_short Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
title_full Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
title_fullStr Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
title_full_unstemmed Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
title_sort Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
author Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa
author_facet Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa
Schwartz, Gisele Maria
Auriemo, Danielle Ferreira
Palhares, Marcelo Fadori Soares
Catib, Norma Ornelas Montebugnoli
Ribeiro, Ivana de Campos
author_role author
author2 Schwartz, Gisele Maria
Auriemo, Danielle Ferreira
Palhares, Marcelo Fadori Soares
Catib, Norma Ornelas Montebugnoli
Ribeiro, Ivana de Campos
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa
Schwartz, Gisele Maria
Auriemo, Danielle Ferreira
Palhares, Marcelo Fadori Soares
Catib, Norma Ornelas Montebugnoli
Ribeiro, Ivana de Campos
dc.subject.por.fl_str_mv Estados de humor
Dança
Avaliações
Mood states
Dance
Evaluation
topic Estados de humor
Dança
Avaliações
Mood states
Dance
Evaluation
description This qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collectionsin the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-08-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468/18008
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada
Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada
Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada
Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada
1806-3446
0102-3772
reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
collection Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository.name.fl_str_mv Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv revistaptp@gmail.com
_version_ 1800211714298347520