Saúde e trabalho: condição dos trabalhadores de telemarketing nos call centers no Brasil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/203080 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-09-26/000918875.pdf |
Resumo: | With the advancement of technology and mass media, the telephony service has grown and with it the services associated with consumer care and marketing. The service played by the telemarketing attendant, held in the Call Center companies, reaches all types of audiences, according to your service needs, from information, complaint, sale of products and the like. The labor market to perform this function in Brazil has grown since the years 2000, facilitating communication between companies and their customers. The attendants undergo several situations during the consultations, each calling, an unexpected situation to be resolved. Given this condition, the attendants over time may develop physical or psychological health problems, such as LER, DORT, tendinitis, spinal problems among others that cause the worker to leave his activities. The objective of this work is to verify how the work interferes directly and indirectly in the health of the operators, to make bibliographical readings of the proposed theme, and the way the company handles the welfare of its employee in order to soften any kind of health problem that may occur |
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Saúde e trabalho: condição dos trabalhadores de telemarketing nos call centers no BrasilSaúdeTrabalhoTelemarketing - TrabalhadoresCentros de atendimento ao cliente - BrasilWith the advancement of technology and mass media, the telephony service has grown and with it the services associated with consumer care and marketing. The service played by the telemarketing attendant, held in the Call Center companies, reaches all types of audiences, according to your service needs, from information, complaint, sale of products and the like. The labor market to perform this function in Brazil has grown since the years 2000, facilitating communication between companies and their customers. The attendants undergo several situations during the consultations, each calling, an unexpected situation to be resolved. Given this condition, the attendants over time may develop physical or psychological health problems, such as LER, DORT, tendinitis, spinal problems among others that cause the worker to leave his activities. The objective of this work is to verify how the work interferes directly and indirectly in the health of the operators, to make bibliographical readings of the proposed theme, and the way the company handles the welfare of its employee in order to soften any kind of health problem that may occurCom o avanço da tecnologia e dos meios de comunicação em massa, o serviço de telefonia tem crescido e com ele os serviços associados ao atendimento ao consumidor e marketing. O serviço desempenhado pelo atendente de telemarketing, realizado nas empresas de Call Center, atinge todos os tipos de públicos, de acordo com as suas necessidades de atendimento, desde informação, reclamação, venda de produtos e afins. O mercado de trabalho para desempenhar essa função no Brasil tem crescido desde os anos 2000, onde houve a facilitação da comunicação entre as empresas e os seus clientes. Os atendentes passam por diversas situações durante os atendimentos, cada ligação, uma situação inesperada para ser resolvida. Diante dessa condição, os atendentes ao longo do tempo podem desenvolver problemas de saúde física ou psicológica, como LER, DORT, tendinite, problemas na coluna dentre outras que causam o afastamento do trabalhador de suas atividades. O objetivo deste trabalho é verificar como o trabalho interfere de forma direta e indiretamente na saúde dos operadores, visando fazer leituras bibliográficas do tema proposto, e a forma com que a empresa lida com o bem estar do seu funcionário, a fim de amenizar qualquer tipo de problema de saúde que possa ocorrerUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Carvalhal, Marcelo Dornelis [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Reis, Maycon Vinicius da Silva [UNESP]2021-03-10T12:55:30Z2021-03-10T12:55:30Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis47 f.application/pdfREIS, Maycon Vinicius da Silva. Saúde e trabalho: condição dos trabalhadores de telemarketing nos call centers no Brasil. 2019. 47 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Campus Experimental de Ourinhos, 2019.http://hdl.handle.net/11449/203080990009188750206341http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2019-09-26/000918875.pdfAlmareponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-05T19:42:26Zoai:repositorio.unesp.br:11449/203080Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T23:42:01.990607Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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