Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Antonini, Célia Mariane de Bairos
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/234904
Resumo: The competition leads the Marketing area of the companies to gain importance, in search of differentiation and to explore competitive advantages. Many transformations related to Marketing have turned engineering professionals of great value to the Marketing sector. Searching for information to support Marketing decisions has become more complex, with the possibility of using tools for analysis of large masses of data, demand forecasting models with greater accuracy and reliability are required, supply chain management and logistics in general have gained great importance for the supply of value to consumers. These transformations have increased the number of engineers working in or related to Marketing sectors. However, the training of these professionals does not always match the needs for Marketing work. Considering the historical success of the research with egresses, this research has the intention of systematizing perceptions coming from egresses of the Mechanical Production Engineering course of the School of Engineering of Guaratinguetá in order to find the main gaps between the training in Marketing of the course and the needs seen for professional performance in the area
id UNSP_eede97f4c27d74e115ceb50f7cf27ee9
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/234904
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketingPerceptions of graduates of the mechanical production engineering course at unesp Guaratinguetá about his training to work in the marketing areaGraduationEngineeringEgressesFormaçãoEngenhariaMarketingEgressosEnsino superior – AvaliaçãoEngenharia de produçãoThe competition leads the Marketing area of the companies to gain importance, in search of differentiation and to explore competitive advantages. Many transformations related to Marketing have turned engineering professionals of great value to the Marketing sector. Searching for information to support Marketing decisions has become more complex, with the possibility of using tools for analysis of large masses of data, demand forecasting models with greater accuracy and reliability are required, supply chain management and logistics in general have gained great importance for the supply of value to consumers. These transformations have increased the number of engineers working in or related to Marketing sectors. However, the training of these professionals does not always match the needs for Marketing work. Considering the historical success of the research with egresses, this research has the intention of systematizing perceptions coming from egresses of the Mechanical Production Engineering course of the School of Engineering of Guaratinguetá in order to find the main gaps between the training in Marketing of the course and the needs seen for professional performance in the areaA concorrência leva a área de Marketing das empresas a ganhar importância, em busca de diferenciação e de explorar vantagens competitivas. Muitas transformações relacionadas ao Marketing têm tornado profissionais de engenharia de grande valor para a área de Marketing. Buscar informações que embasem as decisões de Marketing tem se tornado mais complexo, com a possibilidade de utilizar ferramentas de análise de grandes massas de dados, exigem-se modelos de previsão de demanda com maior precisão e confiabilidade, a gestão da cadeia de suprimentos e da logística em geral ganhou grande importância para a oferta de valor aos consumidores. Essas transformações ampliaram o número de engenheiros trabalhando em áreas de Marketing ou a ele relacionados. No entanto, a formação desses profissionais nem sempre acompanha as necessidades para o trabalho em Marketing. Considerando o sucesso histórico existente nas pesquisas com egressos, essa pesquisa tem a intenção de sistematizar percepções oriundas de egressos do curso de Engenharia de Produção Mecânica da Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá de forma a encontrar as principais lacunas existentes entre a formação em Marketing do curso e as necessidades vistas para atuação profissional na áreaNão recebi financiamentoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Silva, Aneirson Francisco da [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Antonini, Célia Mariane de Bairos2022-05-25T20:08:33Z2022-05-25T20:08:33Z2020-01-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/11449/234904porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESP2023-11-18T06:10:07Zoai:repositorio.unesp.br:11449/234904Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462023-11-18T06:10:07Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing
Perceptions of graduates of the mechanical production engineering course at unesp Guaratinguetá about his training to work in the marketing area
title Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing
spellingShingle Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing
Antonini, Célia Mariane de Bairos
Graduation
Engineering
Egresses
Formação
Engenharia
Marketing
Egressos
Ensino superior – Avaliação
Engenharia de produção
title_short Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing
title_full Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing
title_fullStr Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing
title_full_unstemmed Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing
title_sort Percepções de egressos do curso de graduação em engenharia de produção mecânica da unesp Guaratinguetá sobre sua formação para atuação na área de marketing
author Antonini, Célia Mariane de Bairos
author_facet Antonini, Célia Mariane de Bairos
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Silva, Aneirson Francisco da [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Antonini, Célia Mariane de Bairos
dc.subject.por.fl_str_mv Graduation
Engineering
Egresses
Formação
Engenharia
Marketing
Egressos
Ensino superior – Avaliação
Engenharia de produção
topic Graduation
Engineering
Egresses
Formação
Engenharia
Marketing
Egressos
Ensino superior – Avaliação
Engenharia de produção
description The competition leads the Marketing area of the companies to gain importance, in search of differentiation and to explore competitive advantages. Many transformations related to Marketing have turned engineering professionals of great value to the Marketing sector. Searching for information to support Marketing decisions has become more complex, with the possibility of using tools for analysis of large masses of data, demand forecasting models with greater accuracy and reliability are required, supply chain management and logistics in general have gained great importance for the supply of value to consumers. These transformations have increased the number of engineers working in or related to Marketing sectors. However, the training of these professionals does not always match the needs for Marketing work. Considering the historical success of the research with egresses, this research has the intention of systematizing perceptions coming from egresses of the Mechanical Production Engineering course of the School of Engineering of Guaratinguetá in order to find the main gaps between the training in Marketing of the course and the needs seen for professional performance in the area
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-01-07
2022-05-25T20:08:33Z
2022-05-25T20:08:33Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11449/234904
url http://hdl.handle.net/11449/234904
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1803649743324184576