Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Peralta, Deise Aparecida
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Dias, Ana Lucia Braz, Gonçalves, Harryson Junio Lessa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866
http://hdl.handle.net/11449/158034
Resumo: Abstract: This article, based on data compiled in a comparative study, outlines the USA education system, followed by a description of historical milestones and the main legislation that defines professional education in that country. Without pretension to carry out systematic analyzes, the article is based on the perception in its authors constructed from visits, interviews, conversations, reading of legislation and contact with a culture of American reference information for professional performance. A configuration of professional education in that country illustrates a force that moves it. There is also a strong movement to pass legislation covering large-scale Member States to monitor student performance.
id UNSP_f70a3301d93ff0d90d71bd36b1403782
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/158034
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curricularesProfessional Education in the US: historical, legal and curricular landmarksProfessional EducationLegislationCurriculumUSAEducação ProfissionalLegislaçãoCurrículoEUAAbstract: This article, based on data compiled in a comparative study, outlines the USA education system, followed by a description of historical milestones and the main legislation that defines professional education in that country. Without pretension to carry out systematic analyzes, the article is based on the perception in its authors constructed from visits, interviews, conversations, reading of legislation and contact with a culture of American reference information for professional performance. A configuration of professional education in that country illustrates a force that moves it. There is also a strong movement to pass legislation covering large-scale Member States to monitor student performance.Resumo: Este texto, a partir de dados constituídos em um estudo comparativo, traça um panorama do sistema de ensino dos EUA, seguido de uma descrição de marcos históricos e das principais legislações que definem a educação profissional naquele país. Sem a pretensão de efetuar análises sistemáticas, o artigo se fundamenta na percepção que os seus autores construíram a partir de visitas, entrevistas, conversas, leitura de legislações e contato com a cultura estadunidense referente à formação para atuação profissional. A configuração de educação profissional naquele país ilustra a força que o move. Há também um forte movimento para aprovar legislações que cobrem dos estados avaliações em larga escala para monitorar o desempenho dos alunos.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoCentral Michigan UniversityUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de EducaçãoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Central Michigan UniversityPeralta, Deise AparecidaDias, Ana Lucia BrazGonçalves, Harryson Junio Lessa2018-11-12T17:28:02Z2018-11-12T17:28:02Z2018-09-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article969-987application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866Educação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 43, n. 3, p. 969-987, 2018.2175-6236http://hdl.handle.net/11449/15803410.1590/2175-623666866S2175-62362018000300969S2175-62362018000300969.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporEducação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-01T06:17:47Zoai:repositorio.unesp.br:11449/158034Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-01-01T06:17:47Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
Professional Education in the US: historical, legal and curricular landmarks
title Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
spellingShingle Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
Peralta, Deise Aparecida
Professional Education
Legislation
Curriculum
USA
Educação Profissional
Legislação
Currículo
EUA
title_short Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
title_full Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
title_fullStr Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
title_full_unstemmed Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
title_sort Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
author Peralta, Deise Aparecida
author_facet Peralta, Deise Aparecida
Dias, Ana Lucia Braz
Gonçalves, Harryson Junio Lessa
author_role author
author2 Dias, Ana Lucia Braz
Gonçalves, Harryson Junio Lessa
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Central Michigan University
dc.contributor.author.fl_str_mv Peralta, Deise Aparecida
Dias, Ana Lucia Braz
Gonçalves, Harryson Junio Lessa
dc.subject.por.fl_str_mv Professional Education
Legislation
Curriculum
USA
Educação Profissional
Legislação
Currículo
EUA
topic Professional Education
Legislation
Curriculum
USA
Educação Profissional
Legislação
Currículo
EUA
description Abstract: This article, based on data compiled in a comparative study, outlines the USA education system, followed by a description of historical milestones and the main legislation that defines professional education in that country. Without pretension to carry out systematic analyzes, the article is based on the perception in its authors constructed from visits, interviews, conversations, reading of legislation and contact with a culture of American reference information for professional performance. A configuration of professional education in that country illustrates a force that moves it. There is also a strong movement to pass legislation covering large-scale Member States to monitor student performance.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-11-12T17:28:02Z
2018-11-12T17:28:02Z
2018-09-01
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866
Educação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 43, n. 3, p. 969-987, 2018.
2175-6236
http://hdl.handle.net/11449/158034
10.1590/2175-623666866
S2175-62362018000300969
S2175-62362018000300969.pdf
url http://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866
http://hdl.handle.net/11449/158034
identifier_str_mv Educação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 43, n. 3, p. 969-987, 2018.
2175-6236
10.1590/2175-623666866
S2175-62362018000300969
S2175-62362018000300969.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Educação & Realidade
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 969-987
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação
dc.source.none.fl_str_mv SciELO
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1803047211115741184