Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866 http://hdl.handle.net/11449/158034 |
Resumo: | Abstract: This article, based on data compiled in a comparative study, outlines the USA education system, followed by a description of historical milestones and the main legislation that defines professional education in that country. Without pretension to carry out systematic analyzes, the article is based on the perception in its authors constructed from visits, interviews, conversations, reading of legislation and contact with a culture of American reference information for professional performance. A configuration of professional education in that country illustrates a force that moves it. There is also a strong movement to pass legislation covering large-scale Member States to monitor student performance. |
id |
UNSP_f70a3301d93ff0d90d71bd36b1403782 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/158034 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curricularesProfessional Education in the US: historical, legal and curricular landmarksProfessional EducationLegislationCurriculumUSAEducação ProfissionalLegislaçãoCurrículoEUAAbstract: This article, based on data compiled in a comparative study, outlines the USA education system, followed by a description of historical milestones and the main legislation that defines professional education in that country. Without pretension to carry out systematic analyzes, the article is based on the perception in its authors constructed from visits, interviews, conversations, reading of legislation and contact with a culture of American reference information for professional performance. A configuration of professional education in that country illustrates a force that moves it. There is also a strong movement to pass legislation covering large-scale Member States to monitor student performance.Resumo: Este texto, a partir de dados constituídos em um estudo comparativo, traça um panorama do sistema de ensino dos EUA, seguido de uma descrição de marcos históricos e das principais legislações que definem a educação profissional naquele país. Sem a pretensão de efetuar análises sistemáticas, o artigo se fundamenta na percepção que os seus autores construíram a partir de visitas, entrevistas, conversas, leitura de legislações e contato com a cultura estadunidense referente à formação para atuação profissional. A configuração de educação profissional naquele país ilustra a força que o move. Há também um forte movimento para aprovar legislações que cobrem dos estados avaliações em larga escala para monitorar o desempenho dos alunos.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoCentral Michigan UniversityUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de EducaçãoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Central Michigan UniversityPeralta, Deise AparecidaDias, Ana Lucia BrazGonçalves, Harryson Junio Lessa2018-11-12T17:28:02Z2018-11-12T17:28:02Z2018-09-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article969-987application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866Educação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 43, n. 3, p. 969-987, 2018.2175-6236http://hdl.handle.net/11449/15803410.1590/2175-623666866S2175-62362018000300969S2175-62362018000300969.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporEducação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-01T06:17:47Zoai:repositorio.unesp.br:11449/158034Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-01-01T06:17:47Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares Professional Education in the US: historical, legal and curricular landmarks |
title |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares |
spellingShingle |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares Peralta, Deise Aparecida Professional Education Legislation Curriculum USA Educação Profissional Legislação Currículo EUA |
title_short |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares |
title_full |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares |
title_fullStr |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares |
title_full_unstemmed |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares |
title_sort |
Educação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curriculares |
author |
Peralta, Deise Aparecida |
author_facet |
Peralta, Deise Aparecida Dias, Ana Lucia Braz Gonçalves, Harryson Junio Lessa |
author_role |
author |
author2 |
Dias, Ana Lucia Braz Gonçalves, Harryson Junio Lessa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) Central Michigan University |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Peralta, Deise Aparecida Dias, Ana Lucia Braz Gonçalves, Harryson Junio Lessa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Professional Education Legislation Curriculum USA Educação Profissional Legislação Currículo EUA |
topic |
Professional Education Legislation Curriculum USA Educação Profissional Legislação Currículo EUA |
description |
Abstract: This article, based on data compiled in a comparative study, outlines the USA education system, followed by a description of historical milestones and the main legislation that defines professional education in that country. Without pretension to carry out systematic analyzes, the article is based on the perception in its authors constructed from visits, interviews, conversations, reading of legislation and contact with a culture of American reference information for professional performance. A configuration of professional education in that country illustrates a force that moves it. There is also a strong movement to pass legislation covering large-scale Member States to monitor student performance. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-11-12T17:28:02Z 2018-11-12T17:28:02Z 2018-09-01 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866 Educação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 43, n. 3, p. 969-987, 2018. 2175-6236 http://hdl.handle.net/11449/158034 10.1590/2175-623666866 S2175-62362018000300969 S2175-62362018000300969.pdf |
url |
http://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866 http://hdl.handle.net/11449/158034 |
identifier_str_mv |
Educação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 43, n. 3, p. 969-987, 2018. 2175-6236 10.1590/2175-623666866 S2175-62362018000300969 S2175-62362018000300969.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
969-987 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
SciELO reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1803047211115741184 |