Dat's ain't the language I've learned : como a variação linguística é apresentada nos livros didáticos de cursos de franquia destinados ao ensino de inglês
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca de teses e dissertações da Universidade de Passo Fundo (BDTD UPF) |
Texto Completo: | http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/1177 |
Resumo: | This research had as main goal to investigate if some language variations in English are presented in the Language School’s class material and, in affirmative case, how it is accost and what kind of variation appears in those material. To do so, two Language Schools were selected. The first one – called School A- with audio lingual approach and the other – School B - with the communicative approach. These schools are representative throughout the country, with the material and a questionnaire answered by the Language School coordinator’s analyses was possible to enquire the main goal of this research. After the analyses it was verified that the linguistic variation is approached in both the courses, each one in a different way. |
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Graeff, Telisa Furlanetto813.674.220-00http://lattes.cnpq.br/5526826716345291Melo, Michéle Muliterno de2018-01-12T18:32:34Z2008-03-28MELO, Michéle Muliterno de. Dat's ain't the language I've learned : como a variação linguística é apresentada nos livros didáticos de cursos de franquia destinados ao ensino de inglês. 2008. 84 f. Dissertação (Mestrado em Letras) - Universidade de Passo Fundo, Passo Fundo, 2008.http://10.0.217.128:8080/jspui/handle/tede/1177This research had as main goal to investigate if some language variations in English are presented in the Language School’s class material and, in affirmative case, how it is accost and what kind of variation appears in those material. To do so, two Language Schools were selected. The first one – called School A- with audio lingual approach and the other – School B - with the communicative approach. These schools are representative throughout the country, with the material and a questionnaire answered by the Language School coordinator’s analyses was possible to enquire the main goal of this research. After the analyses it was verified that the linguistic variation is approached in both the courses, each one in a different way.Esta pesquisa visou a investigar se a variação linguística em língua inglesa é apresentada nos materiais didáticos dos cursos de franquia e, em caso afirmativo, como ela é abordada e que tipo de variação pode ser encontrada nesses materiais. Para tanto, foram escolhidos dois cursos, um de abordagem audiolingual e outro de abordagem comunicativa, que são representados no país inteiro, dos quais foram investigados os materiais e ouvidos os coordenadores, que responderam a um questionário. Após a análise dos dados, verificou-se que a variação linguística é abordada em ambos os cursos, porém de maneira diferente.Submitted by admtede repositorio (referencia@upf.br) on 2018-01-12T18:32:34Z No. of bitstreams: 1 2008MicheleMuliternodeMelo.pdf: 450055 bytes, checksum: 74f85825b7c4bfe56d15c193322393f3 (MD5)Made available in DSpace on 2018-01-12T18:32:34Z (GMT). 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